معرفی Oppo R17 Pro – اسمارت‌فونی با 3 دوربین و 2 باتری!

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Oppo R17 Pro ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : اواسط ماه آگوست بود که کمپانی Oppo از نخستین اسمارت‌فون مجهز به گوریلاگلس 6 با نام Oppo R17 رونمایی کرد. حال با خبر شدیم 10 روز بعد، یعنی در تاریخ پنجشنبه 23 آگوست 2018 (1 شهریور 1397)، اوپو برادر بزرگ‌تر این گوشی را با نام Oppo R17 Pro معرفی نموده است. از لحاظ ظاهری و مشخصات، R17 Pro شباهت زیادی به R17 دارد. اما R17 Pro از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که نمونه آن کمتر در صنعت اسمارت‌فون دیده می‌شود؛ به عنوان مثال، این اسمارت‌فون جدید از 3 دوربین و 2 باتری بهره می‌برد. البته قیمت R17 Pro هنوز مشخص نیست و زمان ورود این گوشی به بازار، اعلام نشده است. در ادامه بیشتر با این دیوایس جدید آشنا می‌شویم.

Introducing Oppo R17 Pro

اگر از جلو به R17 Pro نگاه کنید، هیچ تفاوتی بین این دستگاه و R17 نخواهید یافت. ابعاد و وزن R17 Pro عبارتند از 7.9×74.6×157.6 میلی‌متر و 183 گرم. در اینجا هم با یک نمایشگر تمام‌صفحه – با نسبت صفحه به بدنه 91.5 درصد – روبرو هستیم. مثل R17، در بالای نمایشگر نیز یک بریدگی کوچک – که به "بریدگی قطره آب" معروف شده – دیده می‌شود. گفتنی‌ست این نوع بریدگی در حال تبدیل شدن به یک گرایش محبوب در صنعت اسمارت‌فون است.

Introducing Oppo R17 Pro

نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED این دیوایس، رزولوشنی معادل 1,080×2,340 پیکسل دارد که تراکم 402 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد پوشش گوریلا گلس 6 و حسگر اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر نیز از دیگر مشخصاتی‌ست که R17 Pro از برادر کوچک‌تر خود به ارث می‌برد. البته وجود حسگر در زیر لایه نمایشگر به آن معنی نیست که برای قفل‌گشایی می‌توان از هر قسمتی از صفحه استفاده کرد؛ اندازه این سنسور تنها 4 میلی‌متر مربع و از نوع میکرولنز بوده و لذا برای قفل‌گشایی گوشی باید انگشت را روی قسمت مشخصی از نمایشگر که به این کار اختصاص یافته، قرار داد. ناگفته نماند کاربر با استفاده از این سنسور می‌تواند پرداخت‌های خود را از سامانه‌های WeChat و Alipay انجام دهد.

Introducing Oppo R17 Pro

قاب پشتی R17 Pro، از شیشه 3 بعدی مات تشکیل شده است. به گفته شرکت سازنده، در ساخت این شیشه از یک پروسه متراکم‌سازی جدید (به صورت درجه‌بندی‌شده) استفاده شده که باعث می‌شود رنگ‌ها با هم ترکیب شده و تابش نور، جلوه خاصی به آن ببخشد. Oppo این رنگ ترکیبی را fog gradient نامیده، اما برای تقریب به ذهن، بد نیست بدانید زمینه رنگ R17 Pro شباهت زیادی به هواوی P20 Pro دارد.

Introducing Oppo R17 Pro

با نگاه به R17 Pro متوجه می‌شویم که این گوشی فاقد نبوغ و خلاقیتی است که در ساخت Find X شاهد آن بودیم (به عنوان مثال، دوربینی که موقع استفاده از داخل بدنه Find X بیرون می‌زد، حرکت خلاقانه‌ای بود). اما هنوز هم امکاناتی در R17 پرو به چشم می‌خورد که نمی‌توان آنها را در هر اسمارت‌فونی پیدا کرد. با نگاه به پشت دستگاه، نخستین موردی که بعد از رنگ زیبای آن جلب توجه می‌کند، وجود 3 دوربین است که به شکل عمودی روی هم قرار گرفته‌اند.

Introducing Oppo R17 Pro

وجود 3 دوربین در پشت یک گوشی هوشمند، مجددا یاد پرچمدار هواوی یعنی P20 Pro را تداعی می‌کند، ولی این دو به هیچ وجه در یک سطح نیستند. 3 دوربین‌ به کار رفته در P20 Pro عبارتند از دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، دوربین تک‌رنگ 20 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو. اما ترکیب دوربین‌ها در R17 Pro به این شکل است: یک دوربین با وضوح 20 مگاپیکسل، دوربین دیگر با وضوح 12 مگاپیکسل و یک دوربین با لنزی موسوم به 3D Stereo Camera (دوربین استریوی 3 بعدی) که به گفته Oppo به تکنولوژی TOF  یا Time of Flight به معنای "زمان پرواز" مجهز است.

Introducing Oppo R17 Pro

دوربین اصلی از یک دیافراگم هوشمند که گشودگی آن f/1.5 یا f/2.4 است، بهره می‌برد که می‌تواند به طور هوشمند میزان نور ورودی را تنظیم کند. وجود پیکسل‌های 1.4 میکرونی، سطح حساس به نور به بزرگی 1/2.55 اینچ و لرزه‌گیر اپتیکال، کیفیت عکاسی را بالا خواهند برد. در رابطه با دوربین 3 بعدی TOF نیز همین قدر می‌دانیم که ظاهرا این دوربین بیشتر به جنبه‌های واقعیت افزوده می‌پردازد تا عکس‌برداری معمولی. البته تا زمانی که گوشی وارد بازار نشده، نمی‌توان با قاطعیت در این زمینه نظر داد.

دوربین جلوی R17 Pro وضوحی برابر با 25 مگاپیکسل دارد. این دوربین – که از هوش مصنوعی بهره می‌برد – می‌تواند سلفی‌های کاربر را در 8 حالت مختلف (از جمله آرایش، از بین بردن چین‌ و چروک صورت و ...) زیباسازی کند. نکته جالب در اینجاست که هوش مصنوعی رفته‌رفته عادت‌های کاربر در زمینه زیبایی را یاد گرفته و از آن به بعد دیگر نیازی به تنظیمات و دیاگرام‌های معمول نخواهد بود.

Introducing Oppo R17 Pro

چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 710 (مشتمل بر 8 هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی Adreno 616) مغز متفکر R17 Pro است که نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 670 در R17، ارتقا یافته است. 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این اسمارت‌فون جدید در نظر گرفته شده است. به دلیل پشتیبانی نکردن از کارت حافظه، ارتقای حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست.

Qualcomm Snapdragon 710

R17 Pro یک گوشی دوسیمکارته است که از وای-فای و بلوتوث نسخه 5 برخوردار است. برای اتصال هدفون، انتقال دیتا و شارژ کردن گوشی درگاه USB Type-C در نظر گرفته شده که از OTG نیز پشتیبانی می‌کند. برخورداری از NFC و شبکه ارتباطی 4G+ را هم به امکانات ارتباطی R17 Pro اضافه کنید.

اما شاید جالب‌ترین نکته درباره R17 Pro باتری – یا به بیان صحیح‌تر، باتری‌های آن – باشد. این گوشی به 2 باتری غیرقابل تعویض به ظرفیت 1,850 میلی‌آمپر ساعت تجهیز شده که در مجموع ظرفیتی معادل 3,700 میلی‌آمپر ساعت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نحوه سازوکار این دو باتری هنوز مشخص نیست. ممکن است در ابتدا شارژ باتری اول تمام شده و سپس باتری دوم شروع به تغذیه گوشی کند. این احتمال هم وجود دارد که تغذیه انرژی مورد نیاز گوشی به طور همزمان از سوی هر دو باتری شروع شده و شارژ باتری‌ها با هم به اتمام برسد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که اسمارت‌فون R17 Pro از تکنولوژی شارژ سریع Super VOOC بهره‌مند است. این فناوری برای نخستین بار در در ورژن لامبورگینی گوشی Oppo Find X به کار گرفته شده بود. طبق ادعای Oppo، حداکثر توان شارژ چیزی حدود 50 وات است. با این حساب، باتری این گوشی در عرض 10 دقیقه تا 40 درصد شارژ می‌شود.

Introducing Oppo R17 Pro

سیستم عامل R17 Pro نسخه 8.1 اندروید اوریو است که مثل سایر گوشی‌های Oppo، ساختار منویی آن بر اساس رابط کاربری اختصاصی این برند، یعنی ColorOS (ورژن 5.2) توسعه یافته است. به گفته Oppo، این رابط کاربری، خدمات مفیدی را در 16 زمینه پرکاربرد، از جمله مسافرت، مطالعه، پزشکی و ... به کاربران ارائه می‌کند.

Introducing Oppo R17 Pro

قیمت و زمان عرضه Oppo R17 Pro هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده، اما برخی منابع قیمت آن را 4,299 یوان (با نرخ تبدیل کنونی ارز، حدود 509 دلار) و زمان عرضه آن در بازار چین را 30 آگوست (8 شهریور) اعلام کرده‌اند. احتمال ورود این گوشی به بازار اسمارت‌فون آمریکا، ضعیف است.  

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا