معرفی F9- میان‌رده جدید Oppo با نسبت تصویر 19.5:9

نمایش خبر

تاریخ : 1397/5/28        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، هلیو پی 60 Helio P60 ، Oppo F9 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : کمپانی Oppo در روز چهارشنبه 15 آگوست 2018، تنها دو روز پس از معرفی R17، به طور رسمی اسمارت‌فون جدیدی را با نام F9 معرفی کرد. این گوشی که در زمره گوشی‌های میانی سطح پایین دسته‌بندی می‌شود، جانشین F7 شده است که در ماه آوریل سال جاری میلادی به بازار عرضه شد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این اسمارت‌فون، notch یا بریدگی v شکل کوچک بالای صفحه‌نمایش آن است که به گفته کارشناسان حتی از notch اسمارت‌فون Essential نیز ظاهر کوچک‌تری دارد و دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی و سخت‌افزاری که از ویژگی دامنه دینامیکی بالا یا HDR پشتیبانی می‌کند در این بریدگی جای گرفته است.

Introducing Oppo F9

با وجود شباهت‌ R17 و F9 از نظر پوشش محافظ صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و وضوح دوربین سلفی، R17 دارای ویژگی‌هایی است که آن را در مقایسه با F9 برتری می‌بخشد؛ مشخصاتی همچون مجهز بودن به صفحه‌نمایش OLED، بهره‌گیری از پردازنده اسنپ‌دراگون 670 و دارا بودن حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش از جمله این ویژگی‌هاست. با این حال، گوشی هوشمند جدید Oppo از حداقل‌های مورد نیاز برای اسمارت‌فونی مدرن برخوردار است.

کارشناسان طراحی با تمجید از notch بالای صفحه‌نمایش این گوشی به این نکته اشاره کرده‌اند که با وجود استفاده از notch در طراحی F9، حاشیه‌های پیرامونی اندک در کناره‌ها و پایین این گوشی ظاهر زیبایی به آن بخشیده است. دکمه‌های صدا در سمت چپ و دکمه Power در سمت راست اسمارت‌فون قرار دارند. اسپیکر تماس در این گوشی با کناره بالایی دستگاه یکپارچه شده و به این ترتیب، نیازی به notch بزرگ‌تر برای جای دادن اسپیکر نبوده است. دوربین‌های دوگانه بخش پشتی به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه تعبیه شده است.

Introducing Oppo F9

بدنه پشتی F9 از شیشه صاف و بدون برآمدگی ساخته شده که در زیر نور ساختاری زاویه‌دار مشابه برش‌های روی الماس در آن به چشم می‌خورد. این ساختار از جهاتی Oppo A3 و همچنین realme 1 اولین محصول زیربرند realme را تداعی می‌کند. ترکیب رنگ این گوشی همانند اکثر اسمارت‌فون‌های Oppo جالب توجه است. F9 در سه رنگ قرمز (Sunrise Red)، آبی (Twilight Blue) و ارغوانی (Starry Purple) عرضه خواهد شد که این رنگ‌ها همانند R17 در نور تغییر می‌کند و به طور مثال، در رنگ Twilight Blue تغییر رنگ از آبی به مشکی دیده می‌شود. به علاوه، در دو رنگ آبی و قرمز طراحی زاویه‌دار دیده می‌شود، اما نسخه ارغوانی دارای نقطه‌های طلایی‌رنگی به شکل ستاره است.

Introducing Oppo F9

F9 مجهز به نمایشگر تمام‌صفحه‌ای است که 90.8 درصد از بخش رویی دستگاه را پوشانده است. این صفحه‌نمایش 6.3 اینچی از نوع LCD با فناوری ساخت LTPS IPS است و از وضوح فول‌ اچ‌دی پلاس (یا 2340x1080 پیکسل)، نسبت تصویر 19.5:9 و روشنایی 450 نیت بهره می‌برد.

اگر چه اکثر منابع خبری از F9 به عنوان نخستین گوشی یاد می‌کنند که صفحه‌نمایش آن با شیشه گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود، اما R17 را که اندکی پیش از F9 معرفی شد، باید اولین گوشی مجهز به این پوشش محسوب کرد.

Introducing Oppo F9

Oppo در F9 نیز همچون F7 و A3 از تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک Helio P60 استفاده کرده که اواخر سال 2017 با معماری 12 نانومتری معرفی شد. حداکثر سرعت کلاک در هر 8 هسته 64 بیتی این پروسسور، 2.0 گیگاهرتز است که 4 هسته مبتنی بر معماری ARM A73 و 4 هسته دیگر منطبق بر معماری پردازنده‌های ARM A53 ساخته شده‌اند. ناگفته نماند که Helio P60 از تراشه‌ای دو هسته‌ای نیز برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند. پیکربندی حافظه در این گوشی شامل رم 4 یا 6 گیگابایتی در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی است که ظاهرا این فضای ذخیره‌سازی به کمک اسلات میکرو اس‌دی می‌تواند افزایش یابد.

دوربین سلفی F9 همچون R17 دارای وضوح 25 مگاپیکسل و لنزی با گشودگی f/2.0 است. دوربین اصلی این گوشی، 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و دوربین دوم با رزولوشن 2 مگاپیکسلی برای جلوه‌های بوکه به کار می‌رود.

Introducing Oppo F9

باتری 3,500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود و از سیستم شارژ سریع انحصاری Oppo یعنی VOOC Flash Charge (مشابه قابلیت Dash Charge در گوشی‌های وان‌پلاس) پشتیبانی می‌کند. بر اساس اعلام Oppo، در مدت زمان 30 دقیقه می‌توان 60 درصد از ظرفیت گوشی را شارژ نمود و با 5 دقیقه شارژ باتری، امکان دو ساعت کار با این اسمارت‌فون فراهم می‌شود.

Introducing Oppo F9

Oppo گوشی F9 را با پلتفرم اندروید 8.1 اورئو و رابط کاربری Color OS 5.2 ارائه خواهد کرد. این گوشی دو سیم‌کارته از نظر ویژگی‌های ارتباطی از 4G VoLTE، وای‌فای دو بانده ac، بلوتوث 4.2 و جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

پیش‌سفارش این گوشی از زمان معرفی آغاز شده است و از روز 24 آگوست عرضه خواهد شد. برخی منابع قیمت نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم این گوشی را در ویتنام 7,690,000 دانگ (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 332 دلار)اعلام کرده‌اند. کمپانی Oppo اسمارت‌فون F9 را در هند و دیگر کشورهای آسیای جنوب غربی از جمله اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند نیز عرضه خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد این گوشی در بازار خاور میانه و آفریقای شمالی و کشورهایی از قبیل مصر و مراکش هم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا