معرفی اوپو R17- نخستین گوشی مجهز به تراشه SD660 و گوریلا گلس 6

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/5/24        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، چین China ، Oppo R17 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : کمپانی Oppo در روز دوشنبه 13 آگوست سال جاری میلادی (22 مرداد 1397) از اسمارت‌فون جدید خود با نام R17 رونمایی کرد. Oppo یکی از شرکت‌هایی است که رشدی پر شتاب را در سال‌های اخیر تجربه کرده و با ارائه اسمارت‌فو‌ن‌های خلاقانه جریان‌ساز بوده است؛ اسمارت‌فون‌هایی که از میان آنها می‌توان به Find X با طراحی تمام‌صفحه اشاره کرد. اکثر کارشناسان پس از معرفی Find X، آن را اوج هنرنمایی Oppo در زمینه گوشی‌‌های هوشمند ارزیابی کردند، اما اسمارت‌فون R17 نیز با مشخصات جالب توجه، در رده میانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Introducing Oppo R17

از مهم‌ترین ویژگی‌های R17 می‌توان به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، پوشش محافظ گوریلا گلس 6 و داشتن یکی از کوچک‌ترین notchها در میان گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد. مطابق گزارش اخیر IDC از بازار اسمارت‌فون چین در سه‌ماهه دوم 2018، شرکت Oppo در دومین فصل سال جاری میلادی جایگاه دوم را در بازار گوشی‌های هوشمند چین به خود اختصاص داده است. این کمپانی که یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ BBK Electronics به شمار می‌رود، در سه‌ماهه گذشته 20.2 درصد از سهم بازار چین را در اختیار داشته است.

اسمارت‌فون جدید Oppo مجهز به صفحه‌نمایش 6.4 اینچی AMOLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19:9 است. این گوشی همانند F9، که در بازار هند عرضه شد، از notch بالای صفحه‌نمایش بهره می‌برد. کوچک بودن notch و حاشیه‌های باریک اطراف صفحه‌نمایش، به Oppo امکان داده که نسبت صفحه به بدنه را در این گوشی به 91.5 درصد برساند که برای اسمارت‌فونی میان‌رده، درصد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

Introducing Oppo R17

در زیر لایه‌ شیشه‌ای صفحه‌نمایش R17، حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. این حسگر با اندازه 4 میلی‌متر مربع دارای میکرو لنز 3P برای تشخیص اپتیکال اثر انگشت است و اگر چه از نوع التراسونیک نیست اما ظاهرا در زمانی در حدود 0.41 ثانیه می‌تواند قفل گوشی را باز ‌کند.

Introducing Oppo R17

صفحه‌نمایش این گوشی با پوششی از گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود و در واقع می‌توان آن را نخستین اسمارت‌فونی به حساب آورد که مجهز به نسل ششم شیشه‌های گوریلا گلس است. کمپانی کورنینگ این شیشه‌های جدید را به نحوی طراحی کرده است که در مقایسه با گوریلا گلس 5، علاوه بر تحمل سقوط از ارتفاع بالاتر، در برابر افتادن‌های متعدد هم مقاوم‌اند. با این حال مقاومت این شیشه‌ها در برابر خراشیده‌ شدن نسبت به گوریلا گلس 5 تغییری نداشته است.

ظاهرا R17 نخستین گوشی هوشمندی است که از پروسسور اسنپ‌دراگون 670 برای انجام امور پردازشی بهره می‌برد. این تراشه 10 نانومتری که هفته گذشته معرفی و عرضه شد، شامل 8 هسته پردازشی Kryo 360 است که دو هسته آن، مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین و شش هسته دیگر، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A55، با حداکثر سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز برای پردازش‌های سبک کاربرد دارند. به علاوه، Adreno 615 عهده‌دار امور گرافیکی در این تراشه است. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده می‌توان به پروسسور سیگنال تصویری Spectra 250، مودم LTE اسنپ‌دراگون X12 و موتور هوش مصنوعی چند هسته‌ای اشاره کرد. رم این گوشی 8 و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت است و در خصوص امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعاتی منتشر نشده است.

ْQualcomm Snapdragon 670 SoC

R17 مجهز به دو دوربین در پشت دستگاه و یک دوربین سلفی است که از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. Oppo در خصوص مشخصات سیستم دوربین دوگانه این گوشی اطلاعاتی منتشر نکرده است، اگر چه بعضی از منابع از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی این گوشی با فلش ال‌ای‌دی خبر داده‌اند. دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی R17 که درون notch بالای صفحه‌نمایش قرار دارد، از لنزی با گشودگی f/2.0 و احتمالا حسگرIMX576 سونی بهره می‌برد و مجهز به قابلیت Selfie Master است که اولین بار در اسمارت‌فون F7 معرفی شد و سپس در Find X نیز مورد استفاده قرار گرفت.

Introducing Oppo R17

ظرفیت باتری این گوشی دو سیم‌کارته برابر با 3,500 میلی‌آمپر ساعت و اندکی بیش از ظرفیت باتری در R15 است. R17 همچون Find X از VOOC Flash Charge، فناوری انحصاری Oppo برای شارژ، بهره می‌برد؛ فناوری‌ که در گوشی میان‌رده F9 نیز معرفی شده بود. به علاوه، پیش‌بینی شده است که در این اسمارت‌فون نیز همچون R15، برابر با 58 درصد از ظرفیت باتری در 30 دقیقه شارژ شود. به گفته شرکت سازنده 5 دقیقه شارژ باتری این مدل برای کارکرد دو ساعته کافی خواهد بود.

Introducing Oppo R17

اسمارت‌فون R17 با اندروید 8.1 اوریو و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی Oppo یعنی Color OS 5.2، در رنگ‌های آبی (Twilight Blue) و بنفش (Starry Purple) به بازار عرضه خواهد شد که این رنگ‌ها در نور تغییر می‌کند. این تغییر رنگ در نسخه Twilight Blue به سبز، آبی و سبزآبی (Aqua) انجام می‌شود و در نسخه دیگر در یک لبه گوشی با رنگ سرخ‌آبی (Magenta) و در لبه دیگر با رنگ بنفش (Violet) روبرو هستیم و مرکز بخش پشتی گوشی نیز به رنگ مشکی است.

Introducing Oppo R17

محصول جدید Oppo در روز 18 آگوست (27 مرداد) به صورت flash sale (تخفیف ویژه در بازه زمانی کوتاه‌) ارائه و قیمت دقیق آن نیز در همان روز اعلام خواهد شد. در حال حاضر در سایت Oppo قیمت 99,999 یوان برای این گوشی اعلام شده است؛ رقمی که یقینا ساختگی است و با نرخ فعلی تبدیل ارز، بالغ بر 14,523 دلار خواهد بود!

مطابق گزارش منابع خبری، انتظار می‌رود نسخه ارزان‌ قیمت این گوشی با حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه نیز به زودی عرضه شود. همچنین ظاهرا Oppo در پی آن است که اسمارت‌فون پیشرفته R17 Plus را هم با سه دوربین در پشت دستگاه عرضه نماید.  

منبع : Oppo