نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ1

مقایسه با سایر گوشی ها و تبلت ها

Xperia XZ1
اکسپریا ایکس زد 1

Sony Xperia XZ1 سونی
ارزیابی کاربران: 0 از 10 (0 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

برندهای موبایل

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1 تا 100 از مجموع 177 مورد

vahid k در تاریخ : 1396/9/1

سلام درسته حرفت و قابلیت ۱.۷ بیشتره چون ما برای نزدیک شدن به سوژه معمولا محدودیت نداریم ولی در دور شدن از اون داریم ، مثلا کادری که در صفحه نوت۴ در فاصله ۱متری جا میشه با اس۷ باید تا هفتاد سانتی سوژه نزدیک شد که همون کادرو داشت
ولی در فضاهای محدود مثل اتاق یا توی ماشین لنز واید خیلی بیشتر تو عکاسی مورد استفاده تره تا لنز بسته ممکنه یه ردیف ۶نفره تو کادر نوت ۴ جا نشن تو یه اتاق ولی تو کادر اس ۷ جا شن ، ولی در مقابل اگه عکاس بخواد بزرگنمایی در حد نوت ۶ رو داشته باشه از یه سوژه میتونه بیشتر بهش نزدیک شه
ولی در عوض مشکلات نورگیری هم تو لنز واید کمتره که بازم از محاسنشه

vahid k در تاریخ : 1396/9/1

اصن صحبت دوربین نیست که فاصله کانونیش چی باشه ، یه عکس با رزولیشن بالا بزرگتره تا رزولیشن پایین و وقتی روی عکس ۱۶ مگا پیکسلی زوم میکنی بزرگنمایی بیشتری انجام میده تا ۱۲ مگا پیکسلی

اگه نظرت مخالفه بگو تا بیشتر بهت توضیح بدم

KAVIR K در تاریخ : 1396/8/30

سلام
دوست گرامی،نوت4 بخاطر دیافراگم 2.2 عکس را با عمق بیشتری ثبت میکنه وجزئیات عکس را در هنگام زوم بهتر وبیشتر نشون میده ولی S7edge بخاطر دیافراگم1.7 و لنز گشادتر،سوژه را از نزدیک بهتر نشون میده و در محیط با نور کم،نور بیشتری جذب میکنه ولی عمق عکس وثبت جزئیاتش کمتر از نوت می باشد.
بد نیست بدانید که گوشیهای جدید بخاطر همین مسأله (عدم ثبت جزئیات بیشتر درعمق عکس) یک دوربین دوم را بعنوان تله فوتو یا زوم یا با هر اسم دیگری در خود دارا هستند که آن ضعف را پوشش می دهد.

Saeed M در تاریخ : 1396/8/30

کاملا درسته صفحه نمایش کنتراست و عمق مشکیش از پرمیوم بهتره روشناییش بیشتر و باطری بهتر شاید قبل اندروید 8 میشد چندتا برتری دگ من جمله دوربین و اسپیکر بهتر با قدرت صدای بیشتر و.... بهش داد ولی تو هشت دوربین و صدای پرمیومم عین xz1 شده ظاهرا

Saeed M در تاریخ : 1396/8/30

سلام رفیق عزیز دوربین این گوشی با نوت8 رقابت میکنه و حتی بهتر ازشه اخیرا زومیت مقایسه گذاشت مذجع دوربین کانن بود تقریبا مشابه دوربین کانن بود عکساش

vahid k در تاریخ : 1396/8/29

زوم بزرگتر نوت۴ نسبت به اس۷ بخاطر رزولیشن بالاتر دوربینشه که ۱۶ مگا پیکسلیه در مقابل اس۷ ۱۲مگا پیکسلی ، ولی اینکه سوژه بزرگتره نسبت به اس۷ تو نوت۴ این ضعفه دوربینه نه امتیاز ، اس۷ لنزش وایدتره و این امتیاز دوربین بحساب میاد

KAVIR K در تاریخ : 1396/8/28

سلام
من در کنار S7 edge یه نوت 4 هم دارم جالبه که نوت 4 بخاطر دیافراگم 2.2 دوربینش سوژه را بزرگتر نشون میده درحالیکه اگر با S7 بخوای به همون اندازه سوژه را نشون بدی باید زوم کنی وکیفیت عکس میاد پایین.
در هنگام بزرگنمایی وزوم،کیفیت دوربین نوت 4 آشکار میشه که علاوه بر بزرگتر نشان دادن سوژه ،زومش هم بهتر از S7 edge میباشد.

درمورد آیفون 7 هم هنوز دستم نگرفتم ببینم کیفیت دوربینش چطوره.

m e در تاریخ : 1396/8/28

ویدیوهای بررسیش توی اینترنت هست.هر چی دیدم همه رو شکست داده.برو ببین.به چشمهای خودت فقط اعتماد کن..

وحید ب در تاریخ : 1396/8/28

گوشی خوبیه حتی بهتر xzp فقط قیمتش یکم بالاس اگه 1800 یا 1900 بود عالی بود

وحید ب در تاریخ : 1396/8/28

در مورد دوربین جز نشون داده رنگ طبیعی برتری نسبت ب اس 7 نداره با ایفون 7 و اس 8 مقایسه کردم ضعیف تره ولی نسبت ب نسخه پیشین خودش تو شب بهتر شده دوربین خوب میخوای ایفون 7 ب بعد و اچ تی سی 11

KAVIR K در تاریخ : 1396/8/26

سلام
کسی از دوستان هست که این گوشی را داشته باشه و دوربینش را با محصولات سامسونگ مقایسه کرده باشه؟

اگر امکانش هست توی تلگرام باهم صحبت کنیم درمورد دوربینش.
من یه S7edgeدارم میخوام با یه گوشی که دوربینش بهتر باشه عوض کنم یکی از اولویتهام همین سونی هست.

رضا گ در تاریخ : 1396/8/25

آخه چرا از نظر باتری نسبت به میان رده ایکس ای 1 پلاس ضعیف تره؟

حمید س در تاریخ : 1396/8/25

جناب این چه سوالیه آخه! [ایموجی گریه، ایموجی گریه،ایموجی گریه]!
تقریبا تمام گوشیای اندرویدی سال 2017، otg ساپورت میکن، فایل منیجر هم که نرم افزاره و نصب می کنید.

Masoud D در تاریخ : 1396/8/23

سلام دوستان.آیا این گوشی otg ساپورت میکنه.و فایل منیجر داره یا نه.خیلی برام مهمه این دو مورد.

far z در تاریخ : 1396/8/23

اول باید شما بدونید که ویدیوی 960 فریم سونی چند تا محدودیت داره:
1- نیاز به محیط با نور مناسب برای اینکه ویدیو کیفیت مناسب داشته باشه
2- محدودیت زمانی برای گرفتن این ویدیو
3- سرعت عمل مناسب برای از دست نرفتن سوژه

درکل این کار سونی تحسین برانگیز هست. هرچند برای بسیاری از کاربران همین ویدیو 240 فریم استاندارد هم کاربرد چندانی نداره ولی شاید معدود افرادی مانند شما از اون به عنوان الویت خرید یاد کنید.
بنابراین شما باید به الویتهاتون توجه کنید و خرید مناسب انجام بدین.

بنده منظورم از اون کامنت اکثریت کاربرها هست نه کاربرانی مانند شما.

m e در تاریخ : 1396/8/23

منتظر بمون تا چین و کره و تایوان و جیبوتی سنسور جدید و شاید 2000 فریم بر ثانیه درست کنن.

افشین ا در تاریخ : 1396/8/23

حرف شما تا حدودی صحیح هست

ولی برای من که حرکت آهسته برام مهمه راهی جز انتخاب سونی علیرغم میل باطنی برام نمونده باید چکار کرد

امیر ب در تاریخ : 1396/8/21

با سلام
متاسفانه من این گوشی رو ندارم اما دوستام دارن و بسیار رازی هستن
واسه راهنمایی و کمک به ایدی تلگرراام من پیام بدین تا با هم صحبت کنیم آیدی من amirbd70 بله سفارش ساخت از نظر من هم مهم هست
الان این مدل گوشی که با گارانتی وارد ایران شده از بچه ها پرسیدم ساخت تایلند هست

با تشکر

far z در تاریخ : 1396/8/20

به نظر من در مجموع گوشی هایی مثل
S8
Htc u11
Lg v30
Oneplus 5
Huawei mate 10 pro
Pixel 2
گوشی هایی هستند که میشه به جای سونی به خرید اونها فکر کرد.
تو ایران برخی از این گوشیها عرضه رسمی نمیشه و من توصیه به خرید اونا نمیکنم.

سونی نیاز به چند تا تحول اساسی داره
تغییر ظاهر گوشی و حذف حاشیه های زیاد
کاهش وزن گوشی با توجه به ابعاد
اضافه کردن لرزشگیر اپتیکال
حذف گوشه های تیز که کاربری با یک دست رو واقعا مشکل میکنه
بهبود عکاسی تو محیطهای کم نور
بهبود رابط کاربری

تو یکسال گذشته سونی تنها کاری کرد این بود که یه قابلیت کم کاربرد ویدیو ۹۶۰ فریم اضافه کرد و یه اپلیکیشن اسکن ۳ بعدی رو توسعه داد. هر دوی اینها خوبه ولی برا سال ۲۰۱۷ کافی نیس.

وقتی یه گوشی مورد استقبال قرار نمیگیره این زنگ خطری هست که سازندگان اون تغییرات لازم رو توش به وجود بیارن.
الان شما نگاه کنید تو همین صفحات سونی چقدر از کاربران سونی کم شده.
این اتفاق رو من و چند تن از دوستانی که از سونی انتقاد میکنن انجام ندادن. بلکه اینها نتیجه استراتژی اشتباه مدیران سونی موبایل هست

Soheil D در تاریخ : 1396/8/20

منم موافق حرفتونم همینطوره.
مهم حس رضایت هست و این که هر کس با توجه به نیازش گوشی انتخاب میکنه مطمئنا از انتخاب الانم با توجه به همه فاکتورا راضیم و البته نمیتونم نسخه بپیچم بگم بهترین گوشیه چون واقعیت نداره اما یه نسبت کلی اگه بگیریم و همه فاکتورارو احاظ کنیم کسی نمیتونه منکر بشه جزء بهتریناست.
من خودم خیلی نظراتو میخونم اتفاقا قابل تشخیصم هست که کی داره رو هوا و تعصب حرف میزنه و کی واقعا بی طرفانه دنباله نقده.
خیلی دوس دارم بدونم الان تو تاپ 5 گوشی هات از نظر شخص خودت چیارو انتخاب میکنی؟

m e در تاریخ : 1396/8/18

سلام.این گوشی رو داری؟من این گوشی رو اینترنتی و با شرایط اقساط،عمدا" از نمایندگی SONY توی انگلستان برای دوستم سفارش دادم.خودم المان هستم و قبلا یه دونه xzp رو از برلین سفارش داده بودم که مونتاژ چین بود.اما xz1 که به سفارش انگلستان بوده توی تایلند مونتاژ شده.من چند ساله دارم تحقیق میکنم روی تفاوت سفارشات کشورهای مختلف.یه تفاوتهایی باهم دارن چه اینجا و چه گوشیهایی که به سفارش ایران تولید میشن.خواستم لطف کنی اگه این گوشی رو داری و یا دوستان خواهشا فقط اونایی که اینجا این گوشی رو دارن، اعلام کنن یه مقایسه انجام بدیم.نتیجه احتمالا جالب خواهد بود.
################
در مورد xa1plus من باهات موافقم. هنوز توی شوک هستم درباره مشخصاتش.چقد این میانرده عالیه.
در مورد سامسونگ،راستش من تا الان فکر می کردم دیگه هیچ پرچمداری هنگ نمی کنه تا اینکه هفته ی پیش جلوی چشم خودم یه دونه اس 8 هنگ کرد و خودبه خود خاموش و روشن شد.اعتقاد دارم سامسونگ مشکل رم و باطریش فعلا قرار نیست حل بشه.صفحه نمایشش هم با توجه به اولد بودنش،پتانسیل پیکسل سوزوندنش بیشتر هست نسبت به بقیه.(توی اینترنت این مورد دیده شده ،حتی پیکسل سوزوندن ایفون ایکس که اونم اولد هست)
متشکرم

WOLF A در تاریخ : 1396/8/18

اتفاقا منم الکتروسرامیک میخونم و این مباحث رو دارم.
ولی خدایی میگم، حداکثر نور Z4 من از حداکثر نور S6 بیشتره.اینو هفته پیش یه شب داشتیم عکس میگرفتیم و نور گوشی رو 100 درصد کردیم، روشنتر بودن صفحه Z4 کاملا مشخص بود. حتی GSMArena هم چیزی غیر از این نگفته.
حالا شاید به صورت موردی پیش بیاد ولی روشنایی، معمولا کم پیش مییاد oled بیشتر باشه. همونام که هست از بهترینها و جدیدترینها هستن.
بهتره دیگه ادامه ندیم.

Saeed M در تاریخ : 1396/8/17

سلام این گوشی عالیه روشنایی زیاد کنتراست و عمق مشکی عالی باتری عالی نسبت به پرمیوم دوربین عالی اسپیکر قوی باریک و خوشدست و فلز
معایبش میتونم بگم حاشیه اونم به دید بعضیا که فقط تو داستانا دیدنش بری بگیری دستت میفهمی چی میگم باریک و خوش دست و خصوصا اینکه فلز حس کالای با کیفیتیو منتقل میکنه راجب اصل بودنشم شماره سریال خود گوشیو با شماره گیری #06*# با شماره سریال رو جعبه گوشی تست کنید جدا ازین سایتای مختلفیم هستن که اینکارو برات انجام میدن فقط قبل خرید خوب تستش کنید موفق باشید

Saeed M در تاریخ : 1396/8/17

سلام همه هر چی براشون سود داشته باشه همونو میگن حتی راجب هر برند جز سامسونگم هزار تا دروغ و دمنگ تحویل میدن من کاری ندارم ولی سونی عالیه

far z در تاریخ : 1396/8/17

بله متاسفانه سیستم کامنت گذاری نمیتونه همیشه مفهوم دقیق رو برسونه و برخی جاها باعث کج فهمی میشه.

من درک میکنم منظور شما از پایه تولید دو صفحه چیه. اما این پایه به خاطر محدودیت های موجود oled و سادگی کار با lcd به وجود اومده. با پیشرفت oled این محدودیت ها سال به سال کمتر شده و چند سالبه دیگه oled های درجه یک بازار از lcd های موجود میتونن نور بیشتری تولید کنن.
پایه شما امری نسبی هست که با پیشرفت تو فناوری تولید oled تقریبا از بین رفته.
با توجه به آینده پیش رو در صنعت گوشی میشه مطمئن بود که oled علاوه بر اینکه به طور کامل lcd رو دست کم تو محصولات رده بالا کنار خواهد گذاشت، بلکه بیش از این هم پیشرفت خواهد کرد.

محض اطلاعتون بنده تحصیلاتم در رشته فیزیک بوده و الانم ادامه داره. بنابراین اصول اساسی اپتیک(اپتیک کوانتومی) چیزهایه که هرچند زمینه تخصص بنده نیس اما اطلاعات نسبتا خوبی ازش دارم. ورود به توضیح تخصصی این موضوع با سیستم کامنتی خیلی مشکل و زمان بر هست و همچنین حوصله خوانندگان رو سر میاره. بنابراین اگه موافق باشین موضوع رو اینجا پایان بدیم.

امیر ب در تاریخ : 1396/8/16

با سلام
بله قبلا تو مدل های قدیمی به دلیل صفحه نمایش tft باطری زیاد مصرف میکردن الان ips هست و اصلاح شده و بالاترین عمق رنگ مشکی رو بت میده نه خاکستری یا متمایل به قرمز! و مصرف برقشون بهینه شده
اگر پولشو دارین xz1 بهترین گزینه هست چون قوی ترین سی پی یو حال حاضر دنیا رو داره صفحه نمایش عالی عمر باطری خیلی خوب فقط با 2700mh قابلیت سوپراسلوموشن که هیچ جا نمی بینی و... که میتونی تو نت جستجو کنی
اما اگر باطری خییلی واست مهمه که از این هم خارق العاده تر باشه گوشی xa1 plus که 102ساعت هست
اما قدرت سخت افزاری ضعیف تر و البته قیمت به مراتب خییلی کمتر و یک میان رده عاالی هست
با هم انتخاب با خودتونه که میان رده بخواین یا پرچمدار

با تشکر

امیر ب در تاریخ : 1396/8/16

با سلام
بله بازار موبایل رو کلا سامسونگ قبضه کرده و سود فروشنده ها در فروش گوشی هاس سامسونگ و ال جی بیشتر از سونی هست و طبیعی هست حرفشون وئلی دال بر خوب بودن یه شرکت نیست ، باید دید خودتون چی میخواین
انتخاب بستگی به سلیقه خودتون داره که مثلا کم حاشیه واستون مهمه یا نه اشکالی نداره!
بدنه یکپارچه فلزی واستون مهمه یا نه شیشه باشه و ریسک شکستگی دشته باشه مهم نیست!
با منو کدوم گوشی راحت ترین!
دوربین دوگانه میخواین یا قابلیت سوپراسلوموشن 960fps !
و...
در ضمن حتما این متنی که گذاستم رو:
"مقایسه دوربین گلکسی نوت 8، وی 30 و اکسپریا ایکس زد وان"
داخل گوگل سرچ کن و لینک اول سایت زو... رو باز کنین و حتما مقایسه رو ببینین کدام یک طبیعی تر هست! چون با دوربین کانن 5D مقایسه شده و کار راحت شده
حتما ببینین و گول نخورین

با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1396/8/15

بد جمله بندی کردی یکم و بعضی جاها منظورت رو نفهمیدم.
در کل فهمیدم منظورت رو. منم همینو دارم میگم. منتها به قول خودت : هیچوقت نمیشه تو کامنت مثل رو در رو حرف زد.(تو این مدت این حرف بسیار زیبا رو از تو زیاد شنیدم).
جزییاتش دیگه بستگی به شرکت سازنده اون گوشی یا .... داره که چطور اون صفحه نمایش رو آماده کنه برای جذب مشتری. ولی اصل همینه که LCD روشنایی بیشتری رو قادره تولید کنه.
این یک پایه هست. این مورد میگم، اینقدر واضح بود که اون سایتها و مقالات راجب به توضیحات صفحات نمایش رو نگذاشتم.
پایه یه چیزه و چیزی که از روی پایه ساخته میشه یه چیز دیگست.
با تشکر

Pari ا در تاریخ : 1396/8/15

سلام دوستان من بین این مدل و سامسونگ s8 موندم
من عاشق برند سونی و طراحیشم اما بازار موبایل رفتم همه گفتن s8 بگیر.
میشه راهنماییم کنید کدوم رو بگیرم.

Firuze B در تاریخ : 1396/8/14

سلام جهر ساله سونیzدارم بی نهایت راض ام.تنها ایرادش همون ضعفه باتریش بود.الان میخوام xz1بخرم.میشع راهنماییم کنید ومعایب ومحاسن گوشی وبگین.یه مدت j5اسفاده کردم نتونستم باهاش انس بگیرم..میخوام سونی بگیرم اواویت اولم بخاطر ظاهر قشنگشه...چه گوشی وبهم پیشنهاد میکنید...یک دنیا ممنون میشم اگه اطلاعاتتون ودراختیارم بذارید...پولش مهم نیست.از کجا بدونم اصل یا بدل بودنش و؟

far z در تاریخ : 1396/8/12

مشکل انتن دهی گوشی های سونی به صورت بیش و کم وجود داره
جمع بندی هم یه جستجوی ساده اینترنتی هست. قبلا تو صفحه پریمیوم در این مورد بحث شده. به هر حال خوشحالم که با تعویض سیمکارت برطرف شد.

اون مواردی که من گفتم از حرفهای خودتون استخراج شده بود.
در پاسخ به اینکه ایا گوشی بهتری از نظر دوریین و ظاهر و تصویر و ... در بازار هست، بله هست. ممکنه بیش از یکی دو مورد هم باشه. تجربه کار با همه گوشی ها الان رضایت بخشه.
شما میگین تجربه موفق زد۱ شما رو بر ان داشته که اکس زد۱ بگیرید. در حالیکه زد۱ ضعفهای متعدد در دوران خودش نسبت به هم رده هاش داشت. و اصلا گوشی موفقی نبود. خود من یکی از خریدارهاش بودم. و متاسفانه دوربین به ضعیفش همه رو انگشت به دهن میزاشت.
دیدگاه ادمها متفاوته. ادمها به صورت ناخوداگاه با یه برند پیوند برقرار میکنن و باعث میشه سراغ برندهای دیگه نرن.
فقط سونی هم نیس که اینجوره. زبون من مو دراورد ادمهایی رو که میگن ایفون یه گوشی دیگه ای هست رو توجیه کنم که ایفونم یه گوشی مثل بقیه هست. این ادما هنوزم فکر میکنن اندروید کند و هنگی هست.

من دوس ندارم همه برندها رو امتحان کنم. من دوس دارم اگه قراره مثلا گوشی بگیرم و دو یا سه سال ازش استفاده کنم و پول پرچمدار بهش میدم برترین گوشی موجود از همه نظرها باشه. اگه روزی سونی تونست چنین گوشی تولید کنه اون موقع سونی میره تو سبد خرید. تفاوت الان با ۵ سال پیش اینکه میشه با صرف چند ساعت وقت اطلاعات و بررسی های کامل و مقایسه های جامع از یه گوشی رو دراورد که نیاز نباشه خود ادم از یه برند بره برند دیگه ای رو تجربه کنه.
عرض کردم اگه شما همین احساس رو نسبت به سونی دارین مبارکتون باشه. فقط امیدوارم این خریدتون با تحقیق و نگاه دقیق به برندهای دیگه هم بوده باشه.

موفق باشین

vahid k در تاریخ : 1396/8/12

ممنون و این دقیقأ اون چیزی بود که من میخواستم به همون دوست گرام توضیح بدم که موارد معیوب و بی کیفیت هم وجود داره تو همین برند سونی که البته زیر بار نمیرفتن و حتم داشتن یا همه ی کاربرایی که با مشکل روبرو شدن با اون گوشیا طرز استفاده درست رو بلد نبودن و یا گوشیهای فیک خریده بودن همشون
خوبه که شما یا آقا محسن به این مطلب اشاره داشتن که همه ی برندها میتونه بعضی مدلهاشون مشکل دار باشن و سونی هم از این امر مستثنا نیست و منم غیر از این نگفتم ولی خب دوست گرامی کمی مبرا و عاری از هر عیب و نقصی میدونه برند سونی رو بدون استثنا
به همین خاطر گفتم که لزومی نداره ورود کنید به بحثی که احتمال داره استنباطتون اشتباه باشه ازش و البته بخاطر اینکه خودتون ناراحت نشید بیشتر
تشکر ازت

far z در تاریخ : 1396/8/10

٬صفحه بر پایه lcd میتونه نور بیشتری تولید کنه نسبت به صفحه پایه oled. این همیشه هست و نمیشه اینو عوض کرد.٬

والا این رو هرجور آدم بخونه نمیتونه جور دیگه ای برداشت کنه. شما میگی در حالت کلی LCD میتونه از OLED بیشتر نور بده.
وقتی محصولات تولیدی سازوکار علمی خودشون رو دارن پس اصلی که شما ازش صحبت میکنید وجود نداره. تکنینک های تولید چه lcd و چه oled موارد نقض بسیاری بر این اصل شما هست.

همین LCD ها از backlite های LED سفید برا تولید نور پس زمینه استفاده میکنن. حالا برخی تولید کنندگان میان از دیودهای رنگی هم برای بهتر شدن رنگهای خروجی استفاده میکنن. یا نور پس زمینه توسط لایه ای از دیودهای بر اساس quantum dot تولید میشه. چه تو LCD با هر نوع روش تولید اون و چه تو OLED حداکثر روشنایی بستگی به luminescence دیودهای نوری داره. یعنی OLED بادیودهای نوری با luminescence بالاتر میتونه از LCD با پس زمینه با luminescence کمتر, در نهایت پر نورتر باشه. البته خود این امر بستگی به چینش ساب پیکسلها و تعداد اونها داره و البته به رنگ نمایش داده شده. تنها جایی که oledهای معمول رو گوشی ها نمیتونه حداکثر نور به اندازه lcd های رده بالا رو گوشی ها رو داشته باشه در رنگ سفید خالص اونم تو حالتی هست که همه صفحه سفید باشه. علتش رو هم که همه میدونیم. oled برا تولید سفید با نور حداکثر تمام ساب پیکسلهای اون باید در حداکثر توان کار کنن که با توجه به محدودیت در اندازه اونها و محدودیت انرژی تامینی توسط باتری نمیتونن در اندازه Lcd ها نور بدن.

ینابراین اگه تولید کننده oled بتونه ساب پیکسل های آبی و قرمز و سبز رو با توان خروجی بیشتر و مصرف کمتر تولید کنه میتونه روشنایی صفحه رو افزایش بده. یعنی این حرف شما :
٬صفحه بر پایه lcd میتونه نور بیشتری تولید کنه نسبت به صفحه پایه oled. این همیشه هست و نمیشه اینو عوض کرد.٬
به عوامل مختلف بستگی داره و اصلا نمیتونه درست باشه. اگه درست بود هیچ وقت oled نمیتونست روشنایی بیشتری از معمولیترین lcd ها هم داشته باشه.

Soheil D در تاریخ : 1396/8/9

مرسی از توضیحتون
اطلاعات فنی راجع به کلیت موضوع نداشتم.
من فقط مقایسه نسبی با چشم خودم رو گفتم.
و این که خودم به شخصه lcd رو ترجیح میدم.
روشنایی خوبی هم تو نور زیاد داره که خیلی هم رضایت بخشه.

Soheil D در تاریخ : 1396/8/9

من قبل از خرید گوشی صفحات گوشی های زیادیو نگاه میکنم.
شما آزادی که هرچی دوس داری بگی و هر بحثی بکنی.
همون قدر که من آزادم که بگم حداقل سعی کنید بحث فنیتون راجع به گوشی مورد نظر اون صفحه ای باشه که دارین توش اظهار فضل میکنین.
ولی اونچه که من تو پیام های خصوصاشما میبینم خارج از بحث فنی هست.
بیشتر حالت تخریبی و بیان فقط نقاط ضعف برند سونی از تاریخ پیدایشش :|

سونی هم مثل سایر برنداست شما هیچ برندی رو بی ضعف پیدا نمیکنید.اما این که چرا تخریب انجام میشه نمیدونم اسمشو بزارم خصومت شخصی؟ :|
من دخالتی تو بحث کسی نکردم به شخص خاصی هم اشاره مستقیم نکردم اما خوب شما به خودت گرفتی گویا متوجه منظور شدی.
ولی دوستان متخصص روی صحبتم با شماست(حتی شما دوست عزیز)
فارغ از موضع گیری خاص سعی کنید راجع به مدل مورد نظر صحبت بشه.
که یکی که مثل شما متخصص نیست بتونه راحت تر انتخاب کنه. من خودم از این سایت واسه خرید z1 استفاده کردم.
واقعا دوستان کمک کردن واسه انتخابم.
از htc شروع کردم و به سونی رسیدم.
خوبیش این بود که تو هر صفحه ای کسایی که از گوشی تجربه داشتن راجع به همون مدل صحبت میکردن
و این واسه منه خریدار به شدت مفید بود.

Soheil D در تاریخ : 1396/8/9

من خیلی منصفانه راجع به برندی که ازش تجربه خوبی داشتم حرف میزنم.
مشکل آنتن حل شد با تعویض سیم کارت.خیلی سریع از اشکالی که برام پیش اومد به جمع بندی رسیدی که همه گوشی های سونی مشکل آنتن دارن!!!
یه جوری نظر میدین انگار برند های دیگه دارن شاتل هوا میکنن.
دوست عزیز حرف من اینه رقابت به شدت نزدیکه.
وقتی من صحبت از آپدیت میکنم نسبت به Z1 اونقدر جذابیت داشته که برم بابتش پول بدم.
چه از لحاظ ظاهری و چه سخت افزاری.
یه گوشی ایده آل برای من بوده.
بله صدای بهتر دیدم. تصویر بهتر دیدم.دوربین بهتر هم دیدم.آیا همه تو یه گوشی بود؟
خیر نسبت به گوشی های مختلف.
اینجوری باشه که یه گوشی بخرم واسه دوربینش. یه گوشی واسه صداش؟
در مجموع کار با این گوشی به شدت رضایت بخشه.
ضعف آزار دهنده ای نداره.
اگرم دارم راجع به مشکلاتش حرف میزنم چون هیچ گوشی بی مشکل نیست اصولا فک میکنم این پیجا هست برای رفع و روجوع کردن همین مشکلات.
که منی که دارم با گوشی کار میکنم تجربیاتمو بگم که بقیه استفاده کنن. نه تکرار مکررات سلیقه ی خرید برند.

راجع به سلیقه خرید هم موافقم.مثل خرید یخچال میمونه شما شاید دوست داشته باشی هر برندی رو امتحان کنی ولی من ترجیح میدم یه چیزیو که قبلا تست کردم و ازش راضی بودم رو بخرم باز اینجا بحث برند میاد وسط. که شما گویا آنتی برندین.

WOLF A در تاریخ : 1396/8/8

من خواهش میکنم که اول نظر رو با دقت بخونید و بعد جواب بدید. دقیقا همون چیزی که گفتم منظورم نیست ، همونو شما اومدی از طرف من نقل قول کردی.
صفحه بر پایه lcd میتونه نور بیشتری تولید کنه نسبت به صفحه پایه oled. این همیشه هست و نمیشه اینو عوض کرد.
حالا من اصلا کاری ندارم که برندها با تکنولوژیهای خاص خود صفحات رو تقویت میکنن ، یا همین تقویتها ممکنه به این منجر بشه که از نور کاسته بشه یا ... .
اصل رو دارم میگم. من الان هیچ کاری به فلان برند ندارم.
اینم که در آخر کامنت قبلی گفتم دقیقا برای این بود که این بحث پیش نیاد.
با تشکر

far z در تاریخ : 1396/8/6

الزاما این درست نیست که lcd روشنایی بیشتری نسبت به Oled داشته باشه.
در زمانهای قدیم که oled ها هنوز مانند چند سال اخیر به پختگی نرسیده بودن این حرف درست بود.
هنوز هم برخی oled ها مانند oneplus نمیتونه مثل سامسونگ تو بخش روشنایی باشه.
صرف اینکه بگیم صفحه oled هست یعنی روشنایی کمتری از lcd داره نمیتونه قابل قبول باشه.

این یه تست از فون ارنا در مورد خوانایی صفحه زیر نور خورشید
https://www.phonearena.com/news/Display-brightness-and-outdoor-visibility-comparison-Samsung-Galaxy-S8-vs-iPhone-7-vs-LG-G6-vs-Google-Pixel-vs-Sony-Xperia-XZs_id95827

تو همین مقاله حداکثر روشنایی هر گوشی با دستگاه اندازه گیری شده. و شما میبینید که s8+ روشنایی بالاتری از xzs داره. هرچند s8+ روشنایی کمتر از آیفون7 داره ولی درنهایت خوانایی زیر نور خورشید بهتری ارائه میده.

تو این لینک هم حداکثر روشنایی گوشی های مختلف اندازه گیری شده
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz1-review-1656p3.php
و بازهم سامسونگ که Oled هست روشنایی بیشتری نسبت به lcd ها داره.

این مطالب تا اینجا بحث فنی بود
اما در حالت کلی بخواییم نظر بدیم گوشی های اخیر سونی از نظر میزان روشنایی هیچ مشکلی ندارن و کاربر میتونه با خیال راحت تو محیط های پرنور از گوشی استفاده کنه.

vahid k در تاریخ : 1396/8/5

کسی شما رو مخاطب قرار داد و بشما گفت برو چی بگیر یا نگیر؟ یا دو نفر که دارن با هم راجع به موضوعی حرف میزنن و بخودتون مربوط تشخیص میدین و بعد در دفاع از خودت بر میای؟ اینجا کسی کار با شخص و سلایق نداره در موردی تجارب و مسائل فنی بحث شده اگرم شده نه اینکه کی بره چی بگیره یا نگیره داداشی ، خرید کسی به کس دیگه ارتباط پیدا نمیکنه

far z در تاریخ : 1396/8/5

شما گوشی میخرید که ازش استفاده کنید و در مجموع بتونه نیاز شما با توجه به پولی که پرداخت میکنین به بهترین شکل برطرف کنه و حداقل مشکلات رو داشته باشه.
طراحی و ظاهر گوشی سلیقه هست ولی بقیه موارد دیگه سلیقه نیس.
شما الان به طور ضمنی به برخی مشکلات همین گوشی اشاره کردی:
۱-پریدن مکرر آنتن: جالبه که هنوزم که هنوزه گوشی های سونی مشکل آنتن دارن. از اکسپریا آیون ۶ سال پیش من تا xz1 2017.
۲- دوربین در حد رضایت بخش: این شاید مشکل نباشه ولی وقتی شما به ادعای خودتون دوربین های بهتری تو بازار هست پس اینم میتونه یه نقطه ضعف نسبی در مورد این گوشی باشه.
۳-صفحه نمایش روشنایی OLED رو نداره: یکی از مهمترین خصوصیات صفحه نمایش خوانایی بالا تو محیطهای پرنور هست. هرچند خوشبحتانه گوشی های زیادی تونستن به این مشکل غلبه کنن. (وان پلاس که من داشتم خوانایی کمی داشت و یکی از مشکلات این گوشی همین بود)
۴- صدای گوشی در حد بقیه نیس: یکی از نقاط ضعف سونی حجم صدای پایین اونه.

شما xz1 رو به ادعای خودتون یه آپدیت برا z1 میدونید. مقایسه کنید با برندهای دیگه و به نظر خودتون آیا برندهای دیگه تو نسلهای مشابه آپدیت هستند؟
گوشی های هم نسل z1:
LG G2, Samsung Note3, HTC ONE m7, iphone 5s
گوشی های هم نسل xz1:
LG v30, Samsung Note8, HTC U11, iphone 8

آیا اینها هم آپدیت نسل های قبلشون هستند؟

دوست عزیز اینجا کسی نظر تحمیل نمیکنه. من به شخصه حرف اول و آخرم اینه و مختص یرند سونی هم نیس:
گوشی یه چیزی مثل لباس-یخچال فریزر-اجاق گاز و ... هست. یعنی اینها همه لوازم مصرفی هستند. هرچند برا خرید اینا به ظاهرشون توجه میکنیم اما هیج وقت به نام برندشون دل نمیبندیم.
داشتن قیمت مناسب و رقابتی-حداقل مشکلات-بهترین کارایی با توجه به قیمت-حدمات پس از فروش خوب و گسترده-پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری مناسب در کنار دلچسب بودن ظاهر گوشی یعنی یه خرید خوب

حالا اگه شما فکر میکنین xz1 مولفه های بالا رو داره پس تبریک میگم به شما به خاطر خرید موفقتون.

WOLF A در تاریخ : 1396/8/5

وای وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
بابا صفحه نمایش LCD از OLED روشناییش بیشتره. Brightness و روشنایی LCD بیشتره... منابع مطالعاتی هم گذاشتم دیگه چون کسی حرفمو قبول نداشت. آقا اصلا من دروغ میگم. منبع نور بزرگ پشت صفحات LCD نور بیشتری تولید میکنه یا هر دیود ساطع کننده نور کوچیک صفحات OLED؟ انقدر سخته. منبع نور بزرگ یا منبع نور کوچک؟ کدوم نور بیشتری تولید میکنن؟ LCD روشنایی بیشتری داره.
اونی که شما میگی کنتراست هست. LCD ها(منبع نور فلورسنت دارن) و LED ها( منبع نور دیود نورانی دارن) یه منبع نور بزرگتر دارن که وقتی به کریستال مایع برخورد و سپس تصویر رو میسازه نور از کنار پیکسلها به بیرون نشت میکنه( مثل زمانی که یک شی روبروی خورشید قرار گرفتهو پرتوهای خورشید از کنارش میزنه بیرون) این نشت باعث میشه که کنتراست کم بشه. یعنی اگر جایی قرار باشه مشکی و سفید کنار هم نمایش داده بشه ، نشت نور کنار رنگ مشکی باعث میشه کنتراست کم بشه و به همین خاطر هست که LCD مشکی رو با عمق کمتری نشون میده. همین.
ولی روشنایی صفحات بر پایه LCD رو نداره هیچ صفحه ای. کاری هم ندارم که خوبه یا بده. فقط دارم میگم روشناییش بالاتره حالا اصلا بدترین صفحه نمایش ولی روشناییش بیشتره.
تمام این حرفا برای یک صفحه پایه LCD بود. حالا دیگه بماند که شرکتها با هزار تکنولوژی این مشکلات رو به حداقل رساندند و دیگه نه نوری نشت میکنه و عمق مشکی هم بسیار بالا رفته.
ضمن اینکه از دیگر خصوصیات صفحات LCD base نزدیک بودن مثلث rgb اونها به واقعیته نسبت به oled ها.
لطفا اطلاعات صفحات نمایش رو بخونید. خواهشا بخونید.

Saeed M در تاریخ : 1396/8/4

درود اندروید اوریو همون هشت برا پرمیومم اومد الان دگ تقریبا شده عین xz1 شاید قبل از اومدن اوریو میشد نقاط قوت ایکس طد وان رو زیاد شمرد ولی الان ذکر همین موارد اندک از برتریای ایکس زد وان هس کنتراست بهتر و عمق مشکی صفحه نمایش بهتر. اینارو بارها امتحان کردیم و باطری بهتر و روشنایی بیشتر غیر ازین مواردی که گفتم اطمینان داشته باشید هیچ فرقی بین این دوتا نخواهید یافت البته ذکر این نقطه هم لازمه این گوشی یکدست فلزیه و باریک تر جوری که میگیری دستت حس محصول باکیفیتیو میده علی ایوحال پرمیوم هم خوبه و هر کدوم ازین دوتارو بخرید بازنده نخواهید بود

Soheil D در تاریخ : 1396/8/4

سلام دوستان
من تقریبا 1 هفتس که این گوشیو خریدم. قبل از اون Z1 داشتم هنوزم دارمش دل ندارم بدمش به کسی هنوزم داره خوب کار میکنه.
یه نکته ای که هست اینه که دوستان عزیز این پیج راجع به این گوشی و این برنده نمیدونم چرا یه عده راجع به آسمونو زمین حرف میزنن.
خرید گوشی کاملا سلیقه ایه و نمیدونم چرا زور میزنن بعضیا که نظرشونو تحمیل کنن.
من از برند سونی خوشم میاد چون تمام لوازم الکترونیکی که میخرم سونین و از همشونم راضیم.
از نظر من ارزش خرید بالایی داره. حالا یه عده زور میزنن که نه تو اشتباه میکنی :| چرا واقعا این شکلیم؟
به هر حال من تو این یه هفته گوشیو زمین نزاشتم چون با این که تغییر زیادی نکرده رابطه کاربری ولی واقعا خسته کننده نبود واسم. برای من صرفا یه آپدیت بوده تعویض گوشی.
تنها مشکلی که تا حالا برخورد کردم. پریدنن مکرر آنتنه که ممکنه برای سیم کارتم باشه.
اگه کسی از دوستان با این مشکل برخورد داشته لطفا راهنمایی کنه.
اما سایر چیزا از دوربین راضیم اما واقعیت اینه که دوربینای بهتریم هست توی بازار اما خوب کیفیت فیلم برداری و عکس برای من رضایت بخش بوده. دوربین جلوشم خوبه واقعا.
خصوصا که اسکن سه بعدی و اسلوموشن با این که کار کردن باهاشون یکم تمرین لازم داره ولی سرگرم کننده و جالبه.
راجع به صفحه نمایش این که من LCD رو OLED ترجیح میدم. یکم واقعی تر به نظر میرسه. ولی خوب روشنایی OLED رو نداره. باز هم بحث سلیقست.
سنسور اثر انگشت جاش عالیه سرعتشم که معرکس.
صدای گوشی هم نسبت به سریهای قبل سونی بهتر شده.اما بازم بهترین بازار نیست(مقایسه کردم و تجربه شخصیمو میگم)
وقتی گوشیرو تو دستتون میگیرین حس خوبی رو انتقال میده وزن و ابهد گوشی عالیه.
کیفیت ساخت هم واقعا رضایت بخشه.خیلی خوش دست تر از XZp هست. حالا بازم صلیقه ایه.
مواظب قاب پشت باشین. آلومنیوم زود خط میوفته و متاسفانه هنوز برای گوشی قاب نیومده کل بازار موبایلو علائدین و خوردم :|
راجع به باتری باید بگم که انتظار یه روز کامل رو اگه مثل من گوشیو پایین نمیزارین و یکسره LTE وصله نداشته باشین.
ولی خوب خیلی زود شارژ میشه و اگه استامینا فعال باشه و به اینترنت وصل نشین خیلی خوب شارژو نگه میداره.
در کل من از 1 تا 10 به گوشی 8 میدم.
در کل تجربیات من تا حالا بوده امیدوارم مفید بوده باشه.

mohsen 2 M در تاریخ : 1396/8/3

سلام
من سه سال و نیم پیش گوشی سونی مدل Z داشتم که همیشه زیر شیر آب با مایه دستشویی می شستمش ، یه بار داخل آکواریوم حدود پنج دقیقه از ماهی ها فیلم برداری کردم ، کنار ساحل زیر آب امتحانش کردم ، و بالای پنجاه بار هم بدون کاور از دستم افتاده بود زمین روی آسفالت و سرامیک و فرش و غیره و هیچ وقت مشکلی براش پیش نیومد جزء یه کم نوار لاستیکی دورش این اواخر زدگی پیدا کرد .

Taimor B در تاریخ : 1396/7/30

سلام
خدای دوربین xz1 نسبت به بقیه پرچم دارها بهتره
سایت زومیت مقایسه بین xz1 و نوت 8 و الجی وی 30 گذاشته و در کنارش هم از دوربین کانن
5D Mark IVبرای مقایسه بهتر استفاده شده بهتره نگاه کنین
https://www.zoomit.ir/2017/9/24/212526/camera-comparison-xz1-note8-v30/

WOLF A در تاریخ : 1396/7/30


تبلیغات از تبلیغ و مبالغه میاد. و تبلیغ ذاتا نصفش مبالغه هست.(البته این بستگی به برندش داره. معمولا برندای قوی و بزرگ و با کیفیت زیاد در تبلیغ مبالغه نمیکنن).
ولی تبلیغات رو نگاه کنید و واقعیتشون رو ببینید. همیشه اونی که نزدیک ترین تبلیغ به واقعیت رو نشون میده ، کیفیت برتری داره. و تبلیغی که مایلها با واقعیت محصول فاصله داره ، بی کیفیت ترین اونهاست.
اگر کسی معنا و مفهوم تبلیغ رو متوجه بشه ، قطعا این سری سؤالات پیش نمیاد. و همچنین این سری مشکلات برای جنس.
همین سونی میاد واسه Z1 تبلیغ میکنه و نشون میده که با دست 3 برابر زوم دیجیتال رو میبره جلو بدون افت کیفیت ولی کاملا مشخصه که تبلیغه. یا برای صفحه نمایشها که یک معمولی رو میزارن و کنارش صفحه نمایش خودشون و تو تبلیغ میگن ببینید چقدر خوشرنگ شده. حالا دوباره یه صفحه نمایش جدید ساخته بشه، همون خوشرنگه رو با رنگ مرده میزارن یه طرف و میگن ببینید دوباره این جدیده چه بهتر شده و تمام این ها در تبلیغ اتفاق می افتد نه در واقعیت.
پس بهتره فرق تبلیغ با واقعیت رو بدانیم و بدانیم که یک سس تند نمیتونه کاری کنه که سر ما آتش بگیره.
با تشکر

mohsen e در تاریخ : 1396/7/30

سلام
دوست من لطفا یکبار دیگه با دقت روی کامنت قبلیم تمرکز کنید.توجیهی درکار نیست.فرمودید گوشیتون این بلا سرش اومده و بعضی افراد دیگه هم این تجربه رو داشتن.بسیار خب زد۳ کامپکت مواردی این نقص رو داشته.
عرض بنده این بود که اینگونه اشکالات ممکنه گلوی هربرند و هرگوشی و هر مشتری رو بگیره اما دلیل بر بی کیفیتی محصولات نسل بعدی اون برند نمیشه.انفجار نوت۷ هم قابل توجیه نیست اما اس۸ و نوت۸ در بازار بسیار محبوب هستند . کسی نمیتونه بگه چون نوت۷ منفجر میشد من اس۸ نمیخرم پس شماهم نخرید!اس۴ رو یادتونه؟سر خریدارانش چی اومد؟
من چندسال پیش قبل اینکه این بازیهای پرچمدار و فلان جابیفته یک میانرده از هوآوی داشتم که مدلش رو یادم نیست.اگه اشتباه نکنم اندروید ۲.۶ هم داشت.به قدری این گوشی اعصابم رو بهم ریخت که از طبقه چهارم پرتش کردم پایین و به قسمت های نامساوی تقسیم شد.همزمان گلکسی فیت سامسونگ هم داشتم که با اندروید قدیمی ترش واقعا عالی بود.خب حالا قصدم اینه به خاطر تجربه بدی که از اون داشتم،برم تو صفحه میت۱۰ پرو و بگم آقا نخرید گوشی من اونجوری شد.نظرتون چیه؟این کار مشابه کار شما نیست؟به نظر من که همینه!حالا دوستان خودشون قضاوت کنن.

ممنون

Taimor B در تاریخ : 1396/7/30

برو تو یوتیوپ مقاییسه دوربینش با سایر پرچم دارها از جمله نوت 8 و پیکسل دو ک امتیاز 98 گرفته ببین بعدش خودت تصمیم بگیر

Taimor B در تاریخ : 1396/7/30

... من پنج سال xperia z دارم هنوز یک هزار توانی خرجش نکردم هنگ هم نکرده از سامسونگ هم بی کیفیت تر واقعا وجود نداره سونی از لحاظ کارایی از ایفون هم بهتره هنوز گوشی نیامده ک از لحاظ سرعت رو دست xz premum بزنه مطمعنم دوربین xz1 هم برترین دوربین بین تمام گوشی ها میشه برای فهمیدنشفقط کافیه بری مقایسه ش با دیگر پرچ دارها ببینی

فقط نمیدونم چرا دکسومارک امتیاز دوربین xz1 نمی ده

Taimor B در تاریخ : 1396/7/30

سلام شک ندارم باید دوربین گوشی xperia xz1 بهترین دوربین در بین تمام گوشی ها شه مقایسه ش با گوگل پیکسل دو دیدم همینطور آیفئن x و نوت 8 با جرات می گم از اونا بهتر بود بهتره خودتون هم تو یتویپ مقایسه xz1 با این گوشی ها ک گفتم ببینین

mina e در تاریخ : 1396/7/28

باشه فهمیدیم شماها از همه چی سردر میارید، همتونم تا حالا از همه گوشیا داشتید، اینجا درمورد xz1 نظری دارید بدین وگرنه از بحث چیزای دیگه دست بردارید خواهشا

vahid k در تاریخ : 1396/7/26

سلام به شما
کنده شدن صفحه نمایشها که حالا منجر به سوختن در اثر نفوذ آب میشه فارغ از ضد آبی توجیحی نداره برای ساخت یه پرچمدار که بشه از بغل محتویات درون گوشی رو دید از زیر صفحه نمایش ، به این اگه کیفیت ساخت نمیگن شما بگید اسمش چیه؟ در مورد بقیه تجربیات منفی هم اصن کاری نداریم

WOLF A در تاریخ : 1396/7/26

فکر کنم باید از بخش سونی موبایل سؤالت رو بپرسی....
ولی گوشیهای 2015 به قبل که آپدیتشون تموم شده ،خیر دیگه ندارن که بگیرن.

امیر م در تاریخ : 1396/7/24

سلام
Xperia xz1خیلی عالیه ودرحال حاضربهترین گوشی جهان اینه،سونیxz1 از سامسونگ نوت8هم بهتره،اگه این گوشی واردبازار بشه حتما میخرمش.

mohsen e در تاریخ : 1396/7/23

با سلام خدمت همه عزیزان
گویا چند وقت پیش دادگاهی در امریکا سونی رو محکوم به پرداخت غرامت به مشتریان چند سری از گوشی هاش به خاطر تبلیغات و ادعای غیر صحیح درباره ضدآبی دستگاه کرده.خب این قضیه از چند نظر جالب توجهه:اول اینکه تبلیغات افراطی سونی درباره ضدآبی نهایتا تا سری زد۳ و یکی از میانرده هاش بنام ام۴ ادامه داشته اما جالبه که در این حکم دادگاه،سری زد۵ هم به چشم میخوره!در این مورد اطمینان دارم که سونی از خود زد۵ به بعد ضدآبی دستگاهاش رو صرفا بدلیل حوادث غیرمنتظره اعلام کرده و این نقص رو برطرف کرده.
دومین مورد که باید گوشزد بشه اینه که درباره گوشی موبایل هیچ شرکتی،تکرار میکنم هیچ شرکتی نمیتونه ادعا کنه که کیفیت گوشی ما طوریه که اگه ببریش زیر آب اونم هر چندبار که دلت بخواد،هیچ بلایی سرش نمیاد..از تیلیغات سونی عکس این مورد برداشت شد.دستگاه ها برای ضدآبی گواهینامه خاصی دارند که معرف حضور هست.آیفون۷ رو مثال میزنم.اگر کمی جستجو کنید ده ها ویدیو پیدا میکنید که این گوشی در معرض آزمایشات افراطی و زیر آب نگه داشتن گوشی معیوب شده.تعداد بیشتری ویدیو هم هست که عکس این مورد رو نشون میده و گوشی سالم مونده؛دقیقا مثل سونی.پس در این مورد سونی چوب "تبلیغ اشتباه"رو خورد و نه "کیفیت بد"!پس در این دومورد دچار اشتباه نشیم و بقیه رو هم به اشتباه نندازیم.سونی گواهینامه ضدآب رو درست مثل محصولات دیگر بازار دریافت کرده بو
و اما در رابطه با کیفیت ساخت و بدنه هم قبلا عرض کردم از این مثال های نقص طراحی نه فقط درباره سونی که در همه برندها میشه به راحتی پیدا کرد.نوت۷،آیفون۶،اس۵ و ده ها مورد دیگه.اینکه آیفون۶ مشکل خم شدن و جدا شدن صفحه از بدنه داشت،دلیل بر بی کیفیتی کل محصولات اپل نیست.این که نوت۷ منفجر می شد دلیل بر این نمیشه که سامسونگ بی ساختار و بی کیفیته و این اشتباهات منطقیه که در هر برندی پیش بیاد و دلیل بر بی کیفیتی تمام محصولاتش نمیشه.مشکل ساخت در تعداد کمی از یک سری از دستگاه های یک برند دلیل بر بی کیفیتی کل محصولاتش نیست.
والسلام

vahid k در تاریخ : 1396/7/23

بله وقتی تیزر تبلیغاتی زد۳ کامپکت فیلمبرداری با گوشی دختری زیر آبه تو استخر همون بهتر که منابع رد شه و درود به سایت mobile.ir که تمام صفحات و پیجهاش منابع ارزشمنده از تجارب کاربران و بهتره جای مستندات خودمون به پیجها مراجعه کنیم

ممنونم از گفتگوی شما

far z در تاریخ : 1396/7/23

ادم عاقل گوشی رو وارد اب نمیکنه. درسته
ولی همین کمپانی معظم سونی تو گوشی هاش میاد از واژه water proof استفاده میکنه و وقتی تو تبلیغات رسمیش گوشی رو میبره زیر اب و فیلمبرداری میکنه دیگه مشتری چه انتظاری دارید که گوشیشو زیر اب نبره
https://youtu.be/x9aDM9XIcu4

والا و بلا سونی یه کمپانی هست که تو بهترین حالتش از نظر کیفیت یه چیزی در حد بقیه کمپانیهاس. این افکار مال ۲۰ سال پیشه که سونی یکی از معدود شرکتها از نظر کیفیت بود. ماهم داشتیم. اتفاقا خانواده پدری من نسلها تو کار تعمیر و فروش لوازم صوتی و تصویری بودن.
مشکلات رو بپذیرید. خود بنده به شخصه و برخی از اشناهام با گوشیهای سونی مشکلات داشتیم. سونی هم مشکلات خاص خودشو داره و تافته جدا بافته ای نیس.

شما و بعضی دوستان دارین این ذهنیت رو به کاربر منتقل میکنین که سونی یه چیز متفاوتی از نظر کیفیت هست. در حالیکه این نیس.

WOLF A در تاریخ : 1396/7/23

خدارو شکر.
واژه تعصب دیگه کلا شده یه چیزی که هر کی کم میاره ازش استفاده میکنه. تعصب چیه؟
وقتی من به عنوان کاربر از Z3 compact هیچ ایرادی ندیدم ، مگر مرض دارم بیام بگم بده؟ ...
کسی که میاد گوشی میخره میندازه تو آب یه چیزیش میشه، آدم سالم این کار رو نمیکنه.
بعید میدونم حتی یکی از کنفرانسهای خبری سونی هم دیده باشی. در زمان معرفی همین سری Z3 میگفت " و ما این سری رو ضد آب درست کردیم چون زندگی ممکنه بعضی اوقات پر از اتفاقات پیش بینی نشده باشه"
این یعنی کاربر نباید گوشی رو روز اول بندازه توی آب. یعنی اگر بر حسب اتفاق لیوان آب ریخت روش یا بارون اومد و ... چیزیش نشه.
حالا کلا گذشته از اینا. تاوان ندونم کاری برخی رو که من نباید بدم. از گوشی درست استفاده کنن ، تا ابد کار میکنه.
همین Z3+ من ، برو تو پیجش، از مرداد 94 تا الان به همه گفتم نخرید چون داغ میکنه(نه به خاطر سونی، به خاطر اسنپ 810) و باتری خوبی نداره ، ولی واسه من هیچ مشکل سخت افزاری و ... نداره یا اینکه ریستارت بشه یا خرابی یا عدم ضد آبی یا مشکلات دوربین یا عدم ساپورت otg که Z3+ های جدید نمیخونه و ... .
به نظرت بیام بگم سونی بی کیفیته؟ در حالی که یه گوشی مرد دستمه و هیچ مشکلی نداره(2300 هم خریدمش رنگ مسی). وقتی گوشی یکی از بیخ مشکل داره دلیل نمیشه که به همه نسبت بدی.
شما اگر میخوای بیا بهت آدرس میدم، با Z3 compact ما کار کن و هر تستی خواستی انجام بده ببین بازم به سونی میگی بی کیفیت؟
تقصیر سونی چیه وقتی جنس تقلبی یا بی کیفیت به جای اصلی دارن استفاده میکنن.
من این حرفا تو کتم نمیره چون جنس سونی بی کیفیت تا الان نداشتم.
این منابعت رو هیچکدام از محصولات سونی ما صدق نمیکنه پس کلا نقض میشه.

vahid k در تاریخ : 1396/7/23

بله زد۳ کامپکت ، موقع خودش بخریم یعنی کی دیماه ۹۳ من خریدمش ۱۵۰۰ ، واسه چی مینویسم اینجا به پیجش مراجعه کنید؟ برای اینکه فقط به حرف من اتکا نکنید ، ولی شما ماشالا دقیقأ همین کار رو میکنی و فقط نظر و ذهنیت خودت رو ملاک قرار میدی
وقتی بعد ۷..۸ ماه شخصی مدعی شد که صفحه گوشی از بدنه ش جدا شده و رفته اس۵ گرفته و کاش زودتر از این اینکار رو میکرده و متضرر نمیشده چون بسیار از کامپکت بهتر عمل میکنه و ایرادات اونو نداره ، ما هم به دیده تردید بهش نگاه میکردیم و احتمالا تعصب باعث میشد باهاش بحث هم بکنیم نسبت به اینکه حتی اگه حرفش صحت داشته باشه حتمأ از کارکرد بد خودش بوده فکرشو نمیکردم دقیقأ ماه بعد این شتر میخواد در خونه خود منم بخوابه ، و اولین واکنشم ریپلای به کامنتش و عذرخواهی ازش و تایید حرفاش بنا به اتفاقی بود که برای منم افتاد بود
و تازه فهمیدیم چرا چندین نفر دیگه هم از سوختن گوشیهاشون زیر آب گله مند بودن و متهم هم میشدن به سهل انگاری و عدم دقت در بستن درپوشها از طرف ما متعصبین
ولی وقتی نه تنها من که دادگاه آمریکا هم متوجه شد لاف ضد آب بودن گوشیهای سونی و بی کیفیتی ساخت و جدا شدن و صفحه نمایشها و از بین رفتن آببندی دستگاه موجب نفوذ و نشت آب بداخل دستگاه میشده و مشتریان متضرر و مالباخته تبلیغات میشدن فهمیدیم شدیدأ عمومیت داره نواقصش که طبق گزارش سایت اکسپرین که یحتمل ازش باخبری ملزم به پرداخت غرامت شد سونی به هر دارنده ای که شاکی بود از این قضیه

و کاش به اینجا ختم میشد ، چون بعداز چسبوندن صفحه نمایش و بعداز اپدیت به اندروید ۶ مشکلات بعد از آپدیتهای بعدیش شروع شد و دوربین دستگاه دیگه کار نکرد و ارور داد ، و وقتی شخصی اطلاعات میخواست در مورد تعویض دوربین گوشی تازه خریداری شده ش و ابراز نظر من و دیگران در باره از کار افتادن دوربینهامون مشخص شد موضوع موردی نیست و گویا شایعه این معضل هم ، از کم شدن صدای اسپیکر هم نمیگم که دیگه بسختی قابل مکالمه شده بود در تماس.

لطف کن و به پیجش برو و بخوون شاید اونموقع به این نتیجه برسی که فقط من نیستم که اشتباه فکر میکنم در مورد ساخت بی کیفیت سونی و کسان دیگر هم احتمالا مثل من کم آگاه هستن

بعد متوجه شدم تعصب فقط بخودم ضرر میزنه و بس ، و از زمانی که اولین گوشی از هواوی رو گرفتم دیدم واقعأ گوشی ایی که از سونی داشتم در حد رقابت با این محصول نیست مخصوصأ از نظر مرغوبیت و کیفیت ساخت و قطعات و بسیار خوشحال شدم که دل به دریا زدم از اون پیله خودم رها شدم

WOLF A در تاریخ : 1396/7/19

Z3 compact سونی؟ بی کیفیت؟ خیلی عجیبه!!! 2سال و نیمه که خواهر من داره ، چیزی از بیکیفیتی ندیدیم توش!!! تازه بدون هیچ مشکلی و مثل روز اولش داره کار میکنه، حتی از لحاظ قیافه و ظاهر. با باتری فوق العاده که دیگه تستشم میشه دید همه جا.!!!!!!
Z3 compact واقعی سونی اینه. ایرانخودرو که نیست از تو هر 10 تاش یکی خوب در بیاد. گوشی رو باید همون موقع خودش خرید.

vahid k در تاریخ : 1396/7/19

قطعأ و بی هیچ شبهه ای لرزشگیر اوپتیکال برتری داره و خیلیها به دلیل محدودیتها ازش استفاده نمیکنن ، لرزه گیر اوپتیکال بطریق مکانیکی و فیزیکی اینکار رو انجام میده ولی در لرزه گیری دیجیتال که بطریقه ای مصنوعی و با ترفندهای نرم افزاری انجام میشه اینکار صرفنظر از قیاس کیفیتی در توع دیجیتال فشار بسیار زیادی به پردازشگر وارد میشه در زمان استفاده مخصوصأ با رزولیشن بالا که خب همین امر منجر به درگیری سیستم پردازشی ، مصرف بالا و گرما منجر میشه که در نوع اوپتیکال این موارد وجود ندارن
امیدوارم دوستان دیگه بتونن بیشتر راهنمایی کنن

vahid k در تاریخ : 1396/7/19

منم ممنونم از وقت شما و امیدوارم که نه تنها سونی که همه ی برندهایی که در این زمینه فعالن بتونن باشن و روز بروز به پیشرفت این صنعت کمک کنن ، چون دنیای تکنولوژی دنیای استفاده از تجارب و کپیه ، یعنی وقتی یه ابداعی عرضه شد دیگه تمام بازار از اون جهش استفاده میکنن و این بسود کاربران هست حالا از هر نوع برندی که استفاده کنن

vahid k در تاریخ : 1396/7/19

چقدر قشنگ عنوان کردی قسمت آخر نظرت رو

و اینم مد نظر داشته باشیم زیبایی ممکنه سلیقه ای باشه ولی برای طراحی آیتمهایی وجود داره که امتیاز محسوب میشن ، در تمام صفحات گوشیای معرفی شده همین سایت مراجعه بشه همشه اطلاعات نسبت سطح به صفحه وجود داشته و به چشممون خورده و در طراحی مد نظره ، اینکه کمپانی ایی بتونه مفیدترین سطح کاربردی رو در اختیار بذاره در کنار همه ی آیتمها هنره وگرنه از طول و عرض تا بینهایت میشه اضافه کرد به گوشی برای راحتی کار

من از سونی زد۳کامپکت از هواوی میت هشت و از شیائومی ردمی۳اس و قدیمتر هم از سامسونگ و نوکیا شخصأ گوشی داشتم و استفاده کردم که بی کیفیت ترینشون از لحاظ ساخت سونیم بود ، میشه به پیجش رفت و خووند و دید ، خوشبختانه نظیر همچین سایتی رو باید غنیمت دونست وجودش رو بعنوان یک مرجع تمام عیار از دنیای موبایل و تجارب واقعی کاربری در مورد گوشبها که قطعأ جای استفاده و سپاسگزاری هم داره

far z در تاریخ : 1396/7/16

نکته همینه.
چرا محصولی بهترین، باکیفیت ترین، با اصالترین و همه ترین های دیگه رو داره اما مردم دنیا نمیرن سمتش.

سونی اگه قدرت مالی به لطف بخش های دیگه مثل سرگرمی رو نداشت تا حالا تولید گوشی رو متوقف کرده بود.

far z در تاریخ : 1396/7/16

دوست گرامی

من کجا گفتم شما میگین سونی ایراد نداره؟! شما به راحتی حرف تو دهن بنده میزارید و از این گلایه دارید که من چیزی به شما نسبت میدم که شما نگفتین.
من مواردی رو گفتم که با این عبارت شما ناسازگاره: "در اینکه SONY با کیفیت ترین گوشیه شکی نیست"
اون مواردی که من گفتم از این شرکتی که با کیفیت ترین گوشی ها رو تولید میکنه بعید هست دوست عزیز.
شما چنان در وصف سونی مطلب مینویسین گه کسی این عبارت بالایی شما رو بخونه فکر میکنه سونی به چیز متفاوتی با سایر کمپانیهاست.

در خصوص طراحی بسیار جالبه که شما اصلا متوجه حرف من نشدید و جالبه من رو به روزنامه وار خوندن متهم میکنید! عزیز، من کجا در مورد علم طراحی گفتم؟؟
عده خیلی زیادی میگن آیفون 6 طراحی بهتری از ایفون 5 داره. یه عده خیلی زیادی هم میگن برعکس. این میشه نظر و عقیده. شما با کدوم علم میخوایین بگین که نظر گروه اول درسته یا گروه دوم؟
شما میرید پیراهن بخرید. یه چیزی رو شما خوشتون میاد و درعین حال دوستتون میگه اصلا خوب نیست. با کدوم علم میخوایید بگید نظر کدوم یکی درسته؟

شرکتهای سازنده میان طراحی و رنگهایی استفاده میکنن که باب طبع خیلیها باشه. درسته، توی این طراحیها از روش های علمی و رواشناسی استفاده میکنن. حالا بازهم با همه اینها عده زیادی پیدا میشن که طراحی محصولات رقیب رو ترجیح میدن. پس اینجا بازم نظر شخصی برتری پیدا میکنه.

این بحث خیلی متفاوت از بحث کیفیت هست که دیگه شما نمیتونید بگید به نظر شخصی و تجربی من سونی بهترین کیفیت رو داره. امیدوارم اینبار متوجه بشید که منظور من چیه.

*******
برخلاف تصور شما من اصلا رو خرید محصولات چینی تاکید ندارم.
من 1 سال oneplus 3t استفاده کردم. تو این مدت مشکل خاصی از این گوشی ندیدم. کیفیت ساختش هم عین روز اولش بود.
اکثر بررسی ها رو هم نگاه کنید همه متفق القول هستند که وان پلاس ارزش خرید بالایی داره.
من تو اروپا این گوشی رو گرفتم 430 یورو. در حالیکه نزدیکترین رقیباش برچسب قیمتی بالای 650 یورو داشتن.
به نظرم با اینکه یه ضعف های کوچک مثل دوربین یکم ضعیف در محیط های کم نور داره، اما با توجه به قیمتش عالیه. تازه تو همین هم بهتر از سونی زد5 بود.
وان پلاس اگه رسمی وارد ایران میشد قیمتش حدود 1.500 بود.
شما مطمئن باش وان پلاس گوشی خوبیه و در مجموع بهتر از رقیبش مثل سونی 1 xz هست. فاکتور قیمت رو هم در نظر بگیریم شاید بازم بی راه نباشه بگیم بهترین پرچمدار با توجه به قیمته.
عقل جمعی مردم خوب و بد رو بهتر تشخیص میده. الان موجودی oneplus 5 تو اکثر بازارها تموم شده (هرچی ساختن فروش رفته) به خاطر استقبال مردم. این بازارها چین و هند نیستن. بلکه از اروپا و آمریکایی صحبت میشه که مهمترین بازارها به لحاظ عرضه محصولات با کیفیت هست.
تازه اینو در نظر بگیریین قدرت خرید مردم اینجا اونقدر بالا هست که پرداخت 200 دلار بیشتر برا خرید گوشی کار خاصی نیست.
https://www.phonearena.com/news/All-OnePlus-5-models-go-out-of-stock-is-the-OnePlus-6-coming-soon_id98714
**********
سونی طی سالهای گذشته نشون داده که یکی دو سال از قافله عقب هست. بله شما درست میگید طرفدارهاش باید صبور باشن. آخه جدیدا طرفدار محصول مصرفی بودن مثل طرفداری از تیم فوتبال هست که همش ببازه هم آدم نمیتونه بره و طرفدار تیم دیگه باشه. باید سوخت و ساخت

پیروز باشید.

far z در تاریخ : 1396/7/16

با سپاس از منبع

باید یه اجماع وجود داشته باشه تو ارایه چنین آمارهایی. صرف بیان یه سایت نمیشه چندان به درستی اعدادش اعتماد کرد. اصولا یه سری موسسات هستند میان تحقیق میکنن و نتایجی منتشر میکنن که بعدها یکی دیگه میاد یه نتایج دیگه ای منتشر میکنه در تضاد اون. برا همین باید اجماع نظر باشه

فرض رو میگیریم نتایج این سایت درسته. اونوقت از نظر همین فاکتورها ( battery exploding، Wi-Fi disconnecting, the camera crashing and short battery life) عملکرد ZTE و مخصوصا برند گمنام Kyocera که بهتر از سونی هست.

و دقت کنید که ZTE یه کمپانی چینی هست.
***************

شما کافیه این عبارت رو تو گوگل کنید:
sony mobile camera crash

به اندازه موهای سر آدم سایت و کلیپ یوتیوب میاره از این مشکل.

تو سایت techradar این عبارت رو نوشته:
We only gave the Sony Xperia Z3+ three stars out of five, and one of the key reasons for that was the awful processor problems the phone had. It would heat up to levels where you couldn't even hold it, as well as crashing apps.
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/sony-xperia-z5-1303152/review/3

یا این رو بگردید
sony mobile network problem

همین چندی پیش عده زیادی تو همین سایت موبایل از مشکلات آنتن دهی زد5 پریمیوم گله مند بودن.

******
اگه آدم بخواد رو مشکلات سونی فوکوس کنه میبینه که در مجموع سونی در زمینه چیزی که شما ازش به عنوان کیفیت نام میبرید، در بهترین حالت در حد سایر کمپانیها هست و برتری خاصی نداره.

m e در تاریخ : 1396/7/16

هموطن گرامی من سررشته ایی از بازار و اقتصاد به طور تخصصی ندارم که بخوام سیاست های فروش SONY رو اثبات یا توجیه کنم.فقط میدونم با توجه به سیاست فروشی که مد نظرش هست،اگه به صرفه نبود براش ،هیرای نمیگفت ما نه تنها بیرون نمیریم بلکه با تکنولوژی هایی که در آینده برنامه ریختیم،محکمتر از همیشه حضور پیدا میکنیم. من کاری ندارم که به دلایل اقتصادی شرکتی مثل SONY به گفته ی تو بخواد کنار بره.ولی اطمینان دارم به خاطر ضعف کیفی و کمبود تکنولوژی عقب نخواهد رفت.(دیگه این خیلی غیر قابل پذیرش هست.با توجه به ابداعات شرکت معتبری مثل SONY و مقایسش با ابداعاتی که مثلا یه شرکت چینی داشته!!!)
هر کسی آزاده هر جنسی اعم از چینی یا اینکه از یه برند معتبر بخره.نه ضررش به من می رسه نه سودش،که بخوام کسی رو ترغیب کنم و تبلیغ کنم به نفعش یا ضررش.فقط می دونم 7 تا کشور صنعتی بیشتر توی دنیا نداریم.باقیه کشورها هر وقت صنعتی شدن،قدمشون روی چشم ،من میرم کالای مورد نظرم رو ازشون می خرم.شوخی نیست که! قراره اون وسیله برقی یا مکانیکی بیاد توی زندگیه من.چرا باید به خاطر یه جنس ارزونتر که کیفیتش طبیعتا پایینتر هست،جون خودم رو به خطر بندازم؟(البته اشتباه برداشت نشه،نمیگم هر چیزی گرونه حتما بهتره)
چندبار قبلا اینو گفتم شرکت SONY واسه من نیست که بخوام سنگش رو به سینه بزنم،ولی خودش بهتر میدونه چی و چه زمانی به سودشه یا به ضررشه.یعنی خودش آمار ضرردهی یا سوددهی خودش رو نمیدونه تا ما بخوایم بهش بگیم؟؟؟کسی نمیدونه پشت درهای اتاق فکرشون چی میگذره.بحث من هم اگه دقت کرده باشی فقط تجربه تخصصی و حرفه ایه چندین ساله ی خودم و خانوادم رو گفتم که کیفیت SONY اثبات شده هست برامون.دیگه به چشم خودم میتونم اعتماد کنم که.

با تشکر از تو که وقت گذاشتی.

@ @ در تاریخ : 1396/7/15

سلام
عزیزانی که این گوشی رو تهیه کردن لطفآ راهنمایی کنن .
من قصد خرید این گوشی رو دارم .
با توجه به اینکه دوربین این گوشی بجای لرزشگیر اوپتیکال از لرزشگیر الکترونیک تصویر بهره میبره
در کیفیت عکس ها چه تاثیری گذاشته .
برخی معتقد هستند ارزشگیر اوپتیکال که بصورت سخت افزاری عمل میکنه بهتره
برخی دیگر معتقد هستند سیستم الکترونیک بهتره
ممنون میشم راهنمایی و تجربیاتتون از عکاسی با این گوشی رو بیان بفرمائید .

@ @ در تاریخ : 1396/7/15

از نظر کیفیت ساخت ، سونی همیشه جزو برترین ها بوده .
از هر تعمیرکار موبایل بپرسید تایید میکنه .
نبود نمایندگی رسمی و کمبود قطعات باعث رکودش در بازار ایران شده .

m e در تاریخ : 1396/7/14

موسسه Forrester در تازه ترین تحقیقات انجام گرفته، پیش بینی میکند که تا سال 2022، حدود 66 درصد از جمعیت کل جهان از کاربران تلفن های هوشمند باشد. انتظار میرود که تا سال 2022، حدود 3.8 میلیارد نفر در سرتاسر جهان حداقل یک تلفن هوشمند را در اختیار داشته باشند.

این موسسه با تحقیق بر روی کاربران تلفن های هوشمند در اروپا، آمریکا و آسیا، آمارهای بسیار جالبی از گوشی های هوشمند موجود در بازار و خطاهای آنها ارائه کرده است. طبق این آمار، میزان خطاها در گوشی های اندرویدی در سه ماهه دوم سال 2017 حدود 25 درصد بوده که بیشترین آنها در اروپا به ثبت رسیده است. در قاره اروپا میزان خطاها 32 درصد، در آسیا 28 درصد و در آمریکای شمالی 24 درصد بوده است.

در بین کمپانی های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند، سامسونگ که بیشترین سهم را از بازار تلفن های هوشمند در اختیار دارد، بیشترین مشکلات را هم داشته است. میزان خطاها و ارورها در گوشی های سامسونگ 61 درصد از کل بوده است. پس از سامسونگ ال جی 11 درصد خطا داشته و سونی با 6 درصد از این حیث جایگاه بهتری را نسبت به دو رقیب کره ای در اختیار گرفته است.

پر خطا ترین گوشی هوشمند در جهان نیز، طبق آمارهای ثبت شده توسط این موسسه گلکسی S7 گزارش شده که 6 درصد از کل خطاها را شامل شده است. منظور از خطا در اینجا، تمامی مشکلاتی که در عملکرد مثل انفجار باتری، خرابی باتری، از کار افتادن دوربین، مشکلات مربوط به Wi-Fi و تمامی ارورهای موجود در گوشی است که کاربران با آن مواجه میشوند.

منبع: Blancco

برگرفته از سایت تخصصی اکسپریا

m e در تاریخ : 1396/7/14

عرض کردم که بحث رو بسط میدید به مسایل دیگه.من کی گفتم SONY ایراد نداره؟شما حرف میذارید تو دهان من اونوقت به من میگید فرار رو به جلو!!مگه اوندفعه ایرادای SONY رو به شخص شما عرض نکردم؟این ها کامنت هست،روزنامه وار نخونید لطفا.خیلی وقت گذاشته میشه سر نوشتن این مطالب.درست بخونید که من مجبور نباشم بازگشت کنم به کامنتای قبلم.(هرچند این اخرین کامنت من به شماست)

وقتی من میگم کمترین ایراد،منظورم ضعف نیست.ضعف نسبی هست.یعنی بگیم مثلا فلش دوربین SONY ضعیف تر از دیگران هست.
ایراد یعنی مشکل کیفی از نظر ساخت و استفاده از مواد بکار رفته در یک کالا که مهندسی های ساخت_طراحیه مواد رو شامل میشه.( یا لااقل منظور من از ایراد این بوده)

اما اینجوری که شما فرمودید،خب حرفای خودتون هم زیر سوال میره چون طراحی هم فقط برای خوشگلی که نیست هموطن و نمیتونه نظر شخصی باشه!!همین موضوع طراحیهای SONY هست که این همه بحث اطرافش جمع شده و اتفاقا چون بر پایه علم هست اینهمه SONY اصرار داره روش(اصرار درست یا نادرستش اصلا بحث من نیست) و اگه فقط موضوع،قشنگی می بود خب SONY برای هر نفر یه گوشی با طراحی خاص باید می ساخت!چون هر شخصی یه تفسیری از زیبایی داره.
در صورتی که طراحی هم کاملا علمی هست و یکی از مهمترین بخشهای هر شرکت معتبر هست که چندین مهندس رو مشغول به خودش کرده.توی طراحی گوشی[یا هر وسیله ایی(البته شرکتهای معتبر )]چندین نفر اون وسیله رو تست میکنن تا از همه نظر تایید بشه.اصلا خود بحث تحقیقات برای ساخت، خودش کلی زمان و هزینه میبره اونهم واسه کمپانی هایی که DNA رو حفظ کردن.حتی میان روی افراد راست دست و چپ دست تست میکنن ببینن ظاهر و دینامیک هندسی چطور جواب میده.رنگ که جزو مبحث طراحی هست باز خودش مهندسی هست و جنبه روانشناسی خودش رو داره.پس میبینید که با توجه به گفته های شما اگه اینجوری بخوایم بریم جلو،دیگه هیچ چیز نمیتونه شخصی باشه!در صورتی که تجربه ی هر فردی میتونه نظر شخصیش باشه و باعث میشه دوباره بره سمت یه کالای مشخص یا نه.(تجربه دیگران هم محترم.اما خدارو شکر توی اینهمه سال،لوازم SONY که من استفاده کردم مشکلی از نظر کیفیت ساخت نداشتن)

موضوعی که من روش تاکید داشتم، حرف شما در استفاده از گوشی چینی بود که به جد میگید فرقی نداره با برندهای معتبر.تجربه شخصیتون رو تعمیم ندین به مقایسه ی کلی بین گوشی چینی با یه گوشیه برند اصیل.
حرف آغازین و پایانی بنده این بود که نظر شخصیتون محترم ولی به نظر من( البته اگه بازم مرجع نمیخواید!)خوب نیست دیگران رو تشویق کنید برن طرف اینجور وسایل که تجربه نشون داده میتونن خطرناک باشن!!یه مثالش هم این هست که برید صفحه ایفون 8 پلاس ببینید چین چطور باعث خرابکاری و انفجار باطری ها شده.عنایت بفرمایید،فقط شاخه چینیه Amperex Technology Limited به اختصار ALT ، باعث بروز اون مشکل شده و سابقه یه کمپانی رو به راحتی میتونسته خراب کنه.
###########################
در ضمن هموطن گرامی،بعد از فرضیه،همین نظرات هستند که دومین مرحله در قانون علم هستند.تقریبا بیشتر شرکتها در تمام مواقع (ظاهرا به استثنای !!!SONY) از همین نظرات استفاده میکنن.نظر شخصی یعنی تجربه ی یک شخص در هر موردی.
در هر صورت صحیح نمیبینم بحث رو ادامه بدم.
موفق باشید.

WOLF A در تاریخ : 1396/7/14

با عرض معذرت از این که وسط بحث شما عزیزان وارد شدم.
اثبات حرف دوستمون رو میخواستم بزارم که تازه منتشر شده:
https://www.blancco.com/blog-q2-2017-state-mobile-device-performance-health-report-android-devices-struggled-keep-pace/
این سایت البته ف.یلتره ولی در Xperian.ir هم این خبر رو گذاشته:
http://xperian.ir/%D8%B7%D8%A8%D9%82-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7/
با تشکر

vahid k در تاریخ : 1396/7/12

پس چرا سونی موبایل داره روز به روز آب میره اگه واقعأ گوشیای خوبی میزنه؟ چرا دنیا از سامسونگ و هواوی و اپل استقبال میکنه و سونی داره روز به روز بیرون رونده میشه؟ چیزی که مشخصه سونی یارای رقایت با برندای دیگه رو نداره دلایل زیادی میتونه داشته باشه که یکیش بالا بودن هزینه های تموم شده برای اونه که این بازار رو براش ضرر ده میکنه ، اجناس چینی اگه بد بود با این استقبال عجیب روبرو نمیشد جوری که یارای رقایت از سونی گرفته بشه و به سرنوشت دیگر برندای ژاپنی گرفتار شه که الان دیگه نام و نشونی ازشون تو دنیای گوشی موبایل نیست ، و خیلی زود قبل از اینکه بخوان حتی شناخته بشن از دور کنار رفتن

علیرضا ه در تاریخ : 1396/7/11

صبر میدم سال آینده که خود سونی تایید کرده که گوشی های جدید این شرکت سال 2018 با ظاهری کاملا متفاوت وارد بازار میشه رو بخرم.که احتمال این میره که بدون حاشیه و صفحه نمایش سوپر amoled باشه.کلا ژاپنی ها خیلی دیر متوجه میشن بازار جهانی گوشی های خوشکل رو میپسنده با کارایی بالا.هرچند سونی کارایی گوشیاش بالاس ولی ظاهری یکسان دارن و به مزاج مشتریای جهانی خوش نمیاد.اما برعکس سامسونگ ظاهر گوشیاش خوشکل میزنه از سلیقه مشتریاش خبر داره که چجوری گوشی طراحی کنه که مشتری بکشونه طرف خودش.من هیچ وقت سونی رو ترک نمیکنم تا زمانی که در عرصه تولید گوشی هست.و در ضمن نگید گوشی سونی بد هست اگه یه سری تو آپارات بزنید و سرج کنید مقایشه گوشی سونی با سایر گوشی ها میبینید سونی برتره حتی از اپل.چه از لحاظ بازی های سنگین چه سخت افزار و چه دوربین.MY LOVE SONY

far z در تاریخ : 1396/7/10

از نظر منطقی در مورد مواردی که میشه کاملا با روشهای علمی موجود اونو اثبات کرد دیگه نمیشه از عبارت به نظر من استفاده کرد.

مثال میارم:
شما اگه بگین: به نظر من سونی بهترین طراحی رو داره.
هیچکس نمیتونه بگه نظر شما اشتباه هست.

اما وقتی میفرمایید : به نظر من سونی کمترین خرابی و بهترین کیفیت رو داره باید حتما این رو اثبات کنید. چون این مورد عقیده شخصی نیس. ازتون سوال میکنن که شما برچه اساسی این ادعا رو مطرح میکنین.

شما به حای اینکه بیایید اثبات کنید که سونی بهترین کیفیت رو داره (یا خودتون تحقیق میدانی کنید یا استناد کنید به منابع معتبر) دارید فرار رو به جلو میکنید و با ذکر اینکه این عقیده شخصی شماست از ارایه پاسخ مناسب شونه خالی میکنید. بسیار هم جالبه وقتی ما داریم در مورد ایرادات سونی در سالهای اخیر مثالهایی عنوان میکنیم که بخشی از اونا تجربه شخصی و بخشی به استناد بسیاری از سایت های اینترنتی و کلیپهای یوتیوب هست, شما اینها رو برایند نظر شخصی ما میدونید و از درجه اعتبار ساقط میدونید! یعنی یه تناقض در نظرات شما هم اینجا به وجود میاد.

هر انسانی ممکنه صدها نظر شخصی داشته باشه و اونا رو بیان نمکینه. ولی اگه شخصی نظراتش رو علنی مطرح کنه و این نظرات رو دیگران به چالش بکشن باید بتونه دفاع کنه از اونا. اگر نتونه اون ادعاها از نظر علمی و منطقی خودبخود مردود هستند

WOLF A در تاریخ : 1396/7/8

آخرین آیفون ها (سری 8 و X رو میگم) 6 هسته ای هست. (از 4 هسته تجاوز کرده!!!!)
آیفون سیستم عامل کاملا مختلف داره. ضمن اینکه هر سال فقط یک مدل میزنه که بهش میگن پرچمدار . یعنی هر سال یک گوشی آیفون، یک پرچمدار . پس دلیلی نداره یک دسته پرچمدار رو با میانرده ها و پایینرده های هزاران گوشی اندرویدی مقایسه کنیم و بگیم اندروید هنگ میکنه. پرچمدار با پرچمدار باید مقایسه بشه.
نکته:
هر دستگاهی که بیش از حد توانش ازش کار کشیده بشه ، لگ میزنه و هنگ میکنه. حتی انسان اگر بیش از حد کار کنه خسته میشه و میمیره. این مسئله ربطی به آیفون بودن یا نبودن نداره.
حالا کاری نداریم که برخی افراد هزاران برنامه رو روی یک میانرده و پایینرده اندرویدی میریزن و انتظار دارن مثل پرچمدارا کار کنه و وقتی هنگ کرد میگن اندروید هنگ میکنه ولی آیفون نمیکنه. مسلما چون آیفون کلا گوشی هاش فقط پرچمدار هست این اتفاق نمیافته(ضمنا هنگ آیفونهای قدیمی هم دیدم).
...................
اگزیناس و اسنپ هم به نوع چیپ ربط داره نه به اسم برند چیپ . چیپها یه سری اطلاعات و مشخصات و تست ها دارن که اونها قدرتشون رو مشخص میکنه.
حتی همین مدیاتک. قدرت و سرعت و تواناییشون با مشخصات و بنچمارک مشخص میشه ، نه با اسم برند.
الان کجا گفته 835 از همتای اگزیناسش ضعیفتره؟
معیار اول چیپست نیست. نمیگیم که ما گوشی با چیپ فلان میخوایم. (البته میدونم منظورت چی هست-منظورت مشخصات و امکاناتی هست که چیپها تو هر گوشی باشن دارن.)
امکانات جانبی گوشیها با وجود چیپ یکسان متفاوته به همین خاطر میگم معیار ما چیپ نیست. حتی وقتی لپتاپ برای گیم میخوای با وجود اینکه مدلهای زیادی هست که CPU و گرافیک یکسان داره ولی به خاطر ویژگی ها و راحتی و صفحه نمایش یا صفحه کلید و زیبایی و رنگ و باتری و قابلیتهای گیمی یک برند فقط یک مدل خاص رو انتخاب میکنی. چیپ اساس هست ولی همه اش نیست. ما باید دنبال فلان کمپانی و فلان برند باشیم تا نیاز خودمون و برطرف کنیم.
فقط چون گفتی سراپا گوش هستم جواب دادم وگرنه در غیر اینصورت اگر میدیدم نظر کسی رو قبول نداری به هیچ وجه نظر نمیدادم.
با تشکر

m e در تاریخ : 1396/7/6

...
خود مهندسهای چینی جلوی شخص بنده اقرار کردن که فلان کشور از ما میخواد برای بازارش طبق داده های x و y که روی کاغذ به ما میده،یه کالا(نه تنها گوشی) با مواد بی کیفیت تر از رقبای توی بازار بسازیم چون قیمت تمام شدش ارزون میشه.اونوقت شما اینجا میگید فرقی بین محصولات تولیدی برند با چینی وجود نداره؟...
چرا کشورهای صنعتی اینجور درخواستها رو قبول نمیکنن؟ جوابش ساده هست.زیر سوال نرفتن اعتبار.
ولی یکی مثل چین توی اعتبار صنعت چی واسه از دست دادن داره که بترسه واسش؟اینقدر مشتری جهان سوم براش هست ازش خرید کنه که باکی از این نداره واسه کم شدن مشتری هاش.
هر چقدر پول بدید همونقدر آش میخورید.هر کسی حق انتخاب داره...
موفق باشید.

MH G در تاریخ : 1396/7/6

سلام
همونطور ک همتون میدونین سونی تو IFA 2017 سه مدل معرفی کرد
اکسپریا XZ1
اکسپریا XZ1 کامپکت
اکسپریا XA1 پلاس
برای اولین بار سونی تو نسخه کامپکتش بهتراز نسخه ی اصلی عمل کرده
ب این گوشی خیلی ایراد وارد کردید ی سریا کاملا الکی و متعصبانه و ی سریا کاملا منطقی و درست
بنظر منم XZ1 کار سختی داره برای اینکه ترجیهش بدن ب S و نوت 8 و حتی XZپریمیوم باتوجه قیمتی ک XZ1 داره و بنظر من پریمیوم پرچمدار شایسته تری بود و ای کاش سونی بجای این مدل X1 یا X اولترا با صفحه بالای 6اینچ با اسنپ 660 و قیمت کمتراز پرچمداران روانه بازار میکرد
ولی انصافا ب کامپکت نمیتونید ایرادی بگیرید!!
تست باتریش درومد و نمره 108 ساعتو گرفت
قوی ترین گوشی سونی از لحاظ باتری
قوی ترین گوشی دنیا از لحاظ باتری ک اسنپ 835 داره و اختلاف نسبتا زیادی هم با رتبه دوم داره
و حقشه ک بهش لقب کامل ترین گوشیه کوچیک تراز 5 اینچ رو بدیم
منی ک خیلی وسواس دارم رو گوشی نتونستم از کامپکت ایرادی بگیرم
و اما میان رده ی ارزشمند سونی ک خیلی کم بهش توجه شد XA1 پلاس
ضعف میان رده های قبلی رو جبران کرد و مواردی مثله حسگراثرانگشت بدنه فلزی محافظ گوریلا گلس 4 و ظرفیت باتریه کاملا مناسب رو ب این مدل اضافه کرد دوربیناشم مناسبه فقط پردازندش مدیاتکه ک اونم بد نیست و از میان رده هم اصلا بعید نیست یجاش بلنگه تو تمام برندا همینطوریه استفاده از اسنپ دراگون 630 هوشمندانه تر بود اما قیمتو هم بالا میبرد
هر چند ک تو قسمت پرچمدار اوضاع زیاد ب نفع سونی نیست
ما این میان رده ب راحتی A7 2017 رو شکست میده
بین این 3 تا ب شخصه از کامپکت خیلی لذت بردم

m e در تاریخ : 1396/7/5

هموطن گرامی من اگه مستقیم بخوام جواب شما رو بدم نظرم امکان چاپش میاد پایین!
وقتی کامنت رو درست نمی خونید اینجوری میشه دیگه.گفتم که ما تجربه ی استفاده از این برند رو با هیچ چیز عوض نمیکنیم.حالا چرا شما اینجا تلاش می کنید دیگران را منصرف کنید رو اصلا نیازی ندارم بدونم.
من تمام حرفام رو با مثال توضیح میدم که درکش راحتتر بشه ولی احساس میکنم اصلا به زبانی غیر از فارسی دارم نظر می نویسم!
من به شخصه نمی خوام ایکس تومن بدم یه کالایی که در دراز مدت بی کیفیتیش اثبات میشه و بعد برم 4 ایکس تومن خرجش کنم تا درست بشه.در خوشبینانه ترین حالتش اینه وگرنه اگه 10 ایکس برابرش هم ضرر جانی بهم نزده باشه!خب همون اول میرم از یه شرکت معتبر با 2 ایکس تومن خرید میکنم خیالم هم راحت بوده تا الان و خواهد بود.
طرفداراش باید صبور باشن چون باکیفیتترین گوشی رو SOMY داره.میخواید قبول کنید میخواید نه این دیگه نظر شخصی خودتونه.من تجربه ی حرفه ایه خیییییییلییی ساله ی خودم و خانواده ام رو توی زمینه صنعت و الکترونیک،با این حرفها و نظرات شخصی عوض نمیکنم. انتظار دارید ما بریم از کمپانی های چینی خرید کنیم؟؟؟؟!!!
من خوشم نمیاد مثل شما کسی رو نصیحت کنم ولی اینجا به همه وصیت می کنم موقع خرید هر کالای صنعتی و الکترونیکی یا مکانیکی، اول 7 کشور صنعتی جهان رو مدنظر بگیرن.اگه کشور دیگه ایی توی این زمینه تجربه ایی می داشت،الان ما بیش از 7 کشور توی گروه G7 داشتیم.(روسیه که میاد خودشو به اضافه یک حساب میکنه رو نه من نه هیچ کشور صنعتیه دیگه ایی قبول نداره)
وقتی حرف از صنعت میشه،برندهایی رو حساب می کنیم که این کاره هستن.الکی که نشدن کشور صنعتی.همونطور که وقتی کسی ماشین نیاز داره ،نمیره از کمپانی خرید کنه که دمپایی رو فرشی تولید میکنه!!!!هر کسی رو بهر کاری ساختند.
این هست که ما منتظر SONY می مونیم،چون کیفیتش اثبات شده هست.
درکش برای شما سخته یا نمیتونید درکش کنید دیگه به سلیقه ی خودتون برمیگرده و یکبار اعلام کردنش میشه نظر شخصیتون و محترم.اما شما دارید چند بار تکرارش می کنید،این میشه تحمیل.پس شما که گفتید توی فضای عمومی نظر میدید،این تفاوتهای ابراز عقیده رو هم بدونید.

Mohammad M در تاریخ : 1396/7/4

سلام دوستان
یه اطلاعات مفید و کاربردی بدم بهتون
همه این تفاوت ها و کیفیت هاو تنوع گوشی به چیپست اون بستگی داره
هرچقدر چیپست قوی تر باشه خب همه ی امکانات گوشی بالا میره
شما به رام و حافظه و cpu گوشی اتکا نکنید
فعلا بهترین چیپست رو شرکت ایفون میزنه که کلا سیستم عاملش فرق داره
دقت کرده باشید cpu ایفون از چهار هسته تجاوز نمیکنه ولی خیلی بهتر و قوی تر از همین هشت هسته های اندروید عمل میکنه فوق العاده است این شرکت
چیپستش رو هم خودش میسازه و هیچ گزارشی از هنگ کردن گوشی های ایفون نشنیدیم تا حالا مگه اینکه مشکل سخت افزاری پیدا کنه ولی خب بریم سمت اندروید
بعد از ایفون بهترین و قوی ترین چیپست متعلق به اگزینوس سامسونگه
در شرایط برابر با بقیه ی کمپانی ها رتبه ی اول رو داره
بعد از اگزینوس نوبت اسنپ دراگونه با کمپانی کوال کام
اگرچه به اگزینوس نمیرسه ولی شونه به شونه ی اون داره میاد فقط مشکلش اینه که تو برنامه های سنگین داغ میکنه و عملکردش میاد پایین
بعد از اسنپ دراگون چیپست کیرین هست که رتبه ی سومو بخودش اختصاص داده که در انحصار شرکت هواوی قرار داره
بعد از این ها اخرین کمپانی یعنی مدیاتاک هست که فقط بخاطر اینکه ارزون هست و برای کمپانی ها قیمت نهایی محصولشون ارزون تر تموم میشه و طرفدار دارن این چیپست یک چهارم کارایی چیپست سامسونگ رو داره یعنی یه چیپست p20 هشت هسته مدیاتاک با دو هسته ی اگزینوس یکی هستش
این از چیپست ها
درضمن باید بگم gpu که عملکرد نمایش و وضوح تصویر رو بر عهده داره ،خود کیفیت دوربین ،مصرف باطری و زمان اماده بکار بودنش ،cpu ی گوشی و ... همه و همه به چیپست گوشی ارتباط داره هرچقدر چیپست قوی تر باشه این قسمت ها رو هم میشه بالا برد
باید بگم که امروزه همه ی کمپانی ها از فن آوری Arm استفا ه می کنن که همین باعث شده تا قدرت باطری و ظرفیتشون پایین بیاد چون از مصرف کمتری برخوردار هستن ولی اگه شما از تمام توانایی cpu استفاده کنید حتما باطری گوشبتون زودتر از سایر روز ها که استفاده عادی دارید تموم میشه
پس معیار ظرفیت باطری بستگی به استفاده شما داره
بالاترین مدل چیپست و بهترین دستگاه‌های موبایل سال آینده به یکی از چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون 845، جدیدترین سامسونگ اگزینوس از سری 9، اپل A11، هواوی های‌سیلیکون کایرین 970 و مدیاتک هلیو ایکس 40 مجهز خواهند شد
یک کلام ختم کلام معیار انتخاب گوشی برای شما چیپست گوشی خواهد بود دنبال فلان کمپانی و فلان گوشی و تغصبات بی جا نباشیم
ارادتمند شما Mohammad Mi
نظری دارید سراپا گوش هستم موفق باشید

far z در تاریخ : 1396/7/3

تفاوت اشخاصی مانند شما با کسانی که تعصب برندی ندارن این جمله خودتونه:
"طرفداراش باید صبور باشن!!"

واقعا من اینو نمیتونم درک کنم که من مصرف کننده چرا باید منتظر یه برند باشم که تغییرات مد نظر رو تو گوشی به وجود بیاره و نرم به سمت یه برند دیگه!

در جای دیگه میفرمایی:
"ولی از تمامی جنبه ها که نگاه کنیم،بین تمام برندها کمترین ایراد رو به نظر من SONY داره."

بنابه کدوم مرجعی چنین چیزی رو میشه ادعا کرد!! این ادعا صرفا ناشی از دنباله روی از برند مورد علاقه هست. سونی هم مشکلات بسیار متعددی تو گوشی هاش داشته. از بستن دوربین تو مدل های پرچمدار سال های گذشته به خاطر گرما تا مشکلات ریز و درشتی که خود بنده و سایر دوستان نزدیکم با گوشی های سونی داشتیم. ضعف در عکاسی در نور کم که به عینه خودم تو زد5 دیدم. استفاده از فریم پلاستیکی تو گوشی های پرچمدار تا همین 6 ماه پیش. عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال که همه از مبتدی تا حرفه ای بر ضررورتش برا عکاسی تاکید دارن. بحث طراحی هم که فعلا میزاریم کنار که خودش داستانی هست.

"نمیدونم از کی تا حالا طرفدار یه کمپانی بودن که اینهمه تکنولوژی رو تقدیم بشر کرده اسمش شده تعصب"
گذشته زمان قدیم که سونی جز معدود انتخابها بود. تو دنیای رقابتی امروزی طرفدار کمپانی بودن یعنی چشم بستن رو بازار و ضرر زدن به خود. شما اینو بگو چرا باید اصلا طرفدار یه کمپانی بود که نقشش تولید وسیله ای هست که من نوعی دارم نیاز روزانم رو باهاش برطرف میکنم؟

من به خاطر خودتون میگم. این طرفداری از برند فقط و فقط ضررش متوجه خودتون میشه. خودتون رو از اسارت برندی خلاص کنید.

به قول معروف با توجه به نیاز و خواسته هاتون همه گزینه ها رو روی میز داشته باشین. شرکت سازنده باید دنباله رو نیاز بازار باشه. نه اینکه مشتری به خاطر علاقه دنباله رو شرکت سازنده.
طرفدار کمپانی بودن یعنی سم برای یه خرید خوب. برا من چه فرقی میکنه که یه گوشی که نیاز منو برطرف میکنه به بهترین شکل و خدمات پس از فروش خوبی داره رو شرکت IBM بزنه یا شرکت Jing Jong Jang. هر دو شرکت هم از سخت افزار مشابه استفاده میکنن و طراحی و دوربین شرکت Jing هم از IBM بهتره.

این ته سخن من هست. دیگه انتخاب با خودتون.

N Z در تاریخ : 1396/7/3

سلام. من بین دو گوشی XZ Premium و XZ1 از نظر مقاومت صفحه و بدنه موندم. چون زیاد گوشی از دستم میفته و پرت میشه '^^
به نظرتون مقاومت کدوم بهتره؟

WOLF A در تاریخ : 1396/7/2

سلام.
XZ Premium در DXOMark تست شد و به عدد 83 رسید.

m e در تاریخ : 1396/7/2

منم توی نظراتم گفتم اینو.
طرفداراش باید صبور باشن!! مهم اینه که یه گوشی ایده آل و بدون مشکلات فضایی که دیگر شرکتها براشون پیش میاد میده به طرفداراش.
تیم فوتبال نیست که توی همه چی همیشه اول باشه و دنبال مدال طلا باشه!!وقتش که برسه برگ برنده اش رو میکنه.یه جورایی انگار دوره ایی عمل میکنه! هر چند سال یه بار یه چیز فوق العاده میده بیرون بعد بازم روال عادی رو ادامه میده!!
من اینجا زیاد به متعصب بودن متهم شدم برام هم اصلا مهم نیست.نمیدونم از کی تا حالا طرفدار یه کمپانی بودن که اینهمه تکنولوژی رو تقدیم بشر کرده اسمش شده تعصب؟!!! (ظاهرا مرحوم دهخدا باید بیاد معنیه کلمه تعصب رو توی فرهنگ لغت عوض کنه!!!)در صورتی که همیشه گفتم هیچ گوشی کامل نیست.ولی از تمامی جنبه ها که نگاه کنیم،بین تمام برندها کمترین ایراد رو به نظر من SONY داره.

WOLF A در تاریخ : 1396/7/1

در کامنت من همچین چیزی نوشته بود؟ که میت 9 شارژدهیش کمه؟
چون هرگز همچین حرفی نزدم، پس خودبخود تمام چیزی که به من نسبت دادی رد میشه.
من بهتر میدونم چی میگم و چطور بگم. میت 9 همونطور که گفتم با باتری 4000 باید بیشتر از این باشه که با باتریهای 2600 -2700 برابری کنه.
لطفا در جواب به من فقط همونچیزایی رو بگو که من گفتم، تو دهن من حرف نزار به خاطر چند خط بیشتر.
برداشت صحیح اونه که به میلی آمپر باتری نگاه نکنیم. دقیقا برعکس 99 درصد مردم.
Z5 هم 73 ساعت بود اولش، آپدیت جدید(که البته مربوط به اندروید قبلی هست) خرابش کرد.
خوب بخون ببین من چی گفتم بعد جواب بده.

ara m در تاریخ : 1396/7/1

این گوشی دو تا مشکل داره یکی بیرون زدگی دوربین که از سونی بعید بود و دومی ضعف دوربین در نور کم.

رضا a در تاریخ : 1396/7/1

دوستان این گوشی با این قیمت اصلا و ابدا ارزش خرید نداره. xz permium رو بگیرید از همه جهت بهتره. نمیدونم این فروشنده ها چ فکری پیش خودشون میکنند
موارد 1 تا 100 از مجموع 177 مورد
ایسام