لحظات جالب و به یاد ماندنی از دادگاه شکایات اپل و سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/2
برچسب‌ها : سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : دادگاه اپل و سامسونگ به زودی خاتمه می یابد و قاضی رای نهایی را در مورد اینکه کدام شرکت متهم به کپی برداری و نقض حق امتیاز دیگری است، اعلام می کند. در حال حاضر دادگاه منتظر اعلام نظر هیئت منصفه 9 نفره ای است که در طول این مدت به شکایات و دفاعیات هر دو طرف گوش داده و اتفاقا اکثرشان نیز افردی عادی هستند که اطلاعات محدودی از اسمارت فون ها و پتنت ها دارند. البته هرچند اکثر این افراد در مباحث ذکر شده تخصصی ندارند، اما هر دو شرکت سامسونگ و اپل به اندازه کافی در مورد موضوعات مطرح شده در دادگاه توضیح داده اند که بتوان نتیجه ای منصفانه را از این گروه انتظار داشت.

اما گذشته از اهمیت بالای حکم دادگاه و تأثیر آن بر روی آینده دو غول تکنولوژی یعنی اپل و سامسونگ، لحظات جالب و به یاد ماندنی در جریان این دادگاه وجود داشته که در زیر به همراه توضیح مختصری آمده است:

1. جناب قاضی من مواد مخدر مصرف نمی کنم!

قاضی Koh -- قاضی پرونده شکایات اپل و سامسونگ -- بعد از دریافت مدرک 75 صفحه ای اپل مربوط به گفته های 22 شاهد در رد ادعای سامسونگ، چنین بیان داشت:

قاضی Koh: «مگر شما مواد مخدر مصرف کرده اید که نمی دانید ما نمی توانیم تمام این شاهدان را به جایگاه دعوت کنیم؟»

وکیل اپل: «اولاً جناب قاضی من مواد مخدر مصرف نمی کنم، این را به شما قول می دهم.»

 Apple vs Samsung Trial Scetch

2. پخش آهنگ نامناسب از سوی سامسونگ

یکی از حضار جلسه در توئیت خود نوشت:

«اکنون ما در حال شنیدن آهنگی از Bruce Springsteen برای نشان دادن موزیک پلیر سامسونگ هستیم. وکیل سامسونگ: "من از آهنگ پخش شده عذر خواهی می کنم جناب قاضی".»

3. گلکسی نکسوس مزخرف است پس دست از سر ما بردارید

سامسونگ در جریان دادگاه ادعا کرد که فروش اسمارت فون سامسونگ گلکسی نکسوس به قدری پایین بوده که نمی توان آن را رقیب آیفون دانست. اگر هم این اسمارت فون رقیب آیفون بوده، آنقدر رقیب بدی بوده که باید از آن چشمپوشی کرد.

Apple vs Samsung Trial Scetch

4. بهره هوشی کم مشتریان

اپل اظهار داشت که بسیاری از کسانی که گلکسی تب را به فروشگاه های Best Buy بازگردانده اند، آن را با آی پد 2 اشتباه گرفته بودند. شاید این را بتوان بیشتر به بهره هوشی کم مشتریان ربط داد. آیا واقعاً کسی متوجه تفاوت آی پد و سری گلکسی تب نمی شود؟

5. بازیگوشی هیئت منصفه

هیئت منصفه تمام گوشی های مرتبط با موضوع دادگاه را مورد بررسی قرار می دهد اما این موضوع که آنها با این گوشی ها بازیگوشی می کنند قاضی را بسیار ناراحت کرده است. می توانید تصور کنید که یکی از این افراد اقدام به نصب Custom ROM کرده تا بتواند Pokémon بازی کند؟

Apple vs Samsung Trial Scetch

6. لطفاً نشان دهید که زنده هستید

هیئت منصفه می بایستی به 109 صفحه دستورالعمل که توسط قاضی Koh خوانده می شد گوش دهد، که بسیار خسته کننده است.

قاضی Koh قبل از شروع 109 صفحه دستورالعمل: «بیایید همه به صورت دوره ای از جای خود برخیزیم تا مطمئن شویم همه زنده هستیم.»

7. نامگذاری های عجیب و غریب

در طی دادگاه شکایت سامسونگ و اپل، گوشی های بسیاری بررسی شدند که برخی از نام های بسیار عجیبی برخوردار بودند. البته عجیب تر از همه نام اسمارت فون S Galaxy Spacerocket XXLMIII of Windsor بود که خوشبختانه در حد یک نمونه اولیه در آزمایشگاه های سامسونگ باقی ماند.

Samsung Funny Product Names

منبع : Gizmodo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا