مدرک 132 صفحه ای اپل برای اثبات کپی برداری سامسونگ از آیفون

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/18
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، Samsung I9000 Galaxy S ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت های اپل و سامسونگ مدتهاست که یکدیگر را به استفاده غیر قانونی از پتنت های خود محکوم می کنند ولی اخیراً منازعات این دو غول فناوری بسیار داغ شده و هر روز خبرهای تازه ای از مدارک مربوط به دو شرکت ارائه می شود که برخی از آنها حقایق منحصر به فردی را آشکار می کنند. در همین رابطه نیز روز گذشته اپل مدرکی 132 صفحه ای را به دادگاه ارائه کرد تا نشان دهد که اسمارت فون Samsung Galaxy S از روی آیفون کپی برداری شده است. البته بررسی صحت این مدرک و قضاوت در مورد دو شرکت کار بسیار پیچیده ای است اما نگاه کردن به این مدارک خالی از لطف نیست.

مدرک ذکر شده در واقع بازنگری است که در سال 2010 -- سال عرضه Samsung Galaxy S -- توسط مهندسین سامسونگ نوشته شده است و به بررسی قابلیت های Samsung Galaxy S، مانند رابط کاربری، مرورگر، پخش کننده موسیقی و غیره در مقابل آیفون می پردازد، بدین شکل که هر قابلیت در دو اسمارت فون ذکر شده بررسی شده و سپس با یک نتیجه گیری در مورد بهبود آن قابلیت خاتمه می یابد. نکته جالب در مورد این باز نگری آن است که اکثر نتیجه گیری ها بر تشابه بیشتر به آیفون برای بهبود رابط کاربری تاکید دارند.

Apple Proof Against Samsung

به طور خلاصه این بازنگری به این نکته می پردازد که بهتر می بود اگر Samsung Galaxy S از نظر قابلیت و رابط کاربری بیشتر شباهت به آیفون داشت و این همان چیزی است که اپل می خواهد در مورد کپی برداری سامسونگ از اپل ثابت کند. شرکت سامسونگ تا کنون در دادگاه بر این موضوع پافشاری داشته که ورود صفحات لمسی خازنی، صنعت اسمارت فون ها را به سمت ساخت محصولی چون آیفون هدایت کرده است اما مدارک ارائه شده نشان می دهد که مدارک ارائه شده کمکی به اثبات این موضوع است که مجهز بودن به صفحات نمایش با اندازه یکسان شرط کافی برای رسیدن به نتیجه ای مشابه نیست -- همانگونه که سامسونگ نیز در مدارک یاد شده بر این نکته صحه گذاشته است.

Apple's Documents against Samsung

البته شرکت اپل برای پیروزی در دادگاه جدای از اینکه باید شباهت دو اسمارت فون نام برده را نشان دهد، نیاز دارد به پتنت های استفاده شده به صورت غیر قانونی در Samsung Galaxy S نیز اشاره کند و در همین راستا شرکت اپل روز سه شنبه با درخواست از متخصصین برای شهادت دادن در مورد طراحی سخت افزاری و نرم افزاری آیفون و Samsung Galaxy S تلاش کرد تا نشان دهد شباهت دو اسمارت فون بیش از یک اتفاق است. سامسونگ نیز در طرف دیگر اعلام کرده که نه تنها اسمارت فون های این شرکت پتنت های اپل را به صورت غیر قانونی استفاده نمی کنند، بلکه این پتنت ها اصلاً ارزش پتنت شدن را از ابتدا نداشته اند.

Apple's Documents against Samsung

در حال حاضر هنوز شرکت سامسونگ به این مدارک پاسخی نداده است اما با نگاهی به بازنگری ذکر شده، می توان فهمید که چرا سامسونگ از ارائه آنها چندان خوشحال نبوده است. برای مشاهده مدارک کامل به این آدرس مراجعه کنید.

منبع : All Things D


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا