چرا اپل به سامسونگ اتهام کپی برداری می زند؟ موافقان و مخالفان این اتهام

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/5
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، Samsung I9300 Galaxy S III ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : نزاع قانونی شرکت‌های اپل و سامسونگ بیش از یک سال است که ادامه داشته و ظاهراً این موضوع به این سادگی‌ها خاتمه نخواهد یافت. اپل مدت‌هاست برچسب کپی برداری از طراحی آیفون و آی پد را بر روی محصولات سامسونگ زده و هرچند در برخی از دادگاه ها نیز توانسته موفقیت هایی در منع فروش محصولات سامسونگ ایجاد کند، اما در اکثر موارد اپل نتوانسته دادگاه را به نفع خود قانع سازد.

به طور مثال در این اواخر و در پی نزاع قانونی این دو شرکت در کشور انگلستان، دادگاه اپل را مجبور ساخت تا در وب سایت خود اعلام کند که سامسونگ از آی پد اپل در ساخت تبلت های گلکسی خود کپی برداری نکرده است () که این موضوع نیز به خاطر آن بوده که در این مدت اختلاف، شرکت سامسونگ به نوعی میان کاربران بدنام جلوه کرده است.

البته همچنان نمی‌توان با قطعیت مشخص نمود که کدام شرکت در این میان راست گفته و حق با کدام است اما تصویر زیر به روشنی بیان دارد که دلیل اپل برای این اتهامات چیست و چرا این شرکت این قدر در خصوص کپی برداری محصولات سامسونگ از اپل پافشاری دارد.

 Apple and Samsung Argument

این تصویر توسط John Paczkowski از وب سایت All Things D طراحی شده است

همان طور که مشاهده می‌کنید طراحی اسمارت فون های شرکت سامسونگ بعد از معرفی آیفون به کلی تغییر یافته و شباهت زیادی به محصولات اپل پیدا کرده است. اما این موضوع در خصوص شرکت‌های دیگر تولید کننده اسمارت فون های اندرویدی نیز صادق است چرا که با معرفی آیفون، استاندارد جدیدی برای اسمارت فون ها تبیین شد و طبیعتاً این شرکت‌ها همگی خود را با این استاندارد جدید تطبیق دادند. جدای از این موضوع، شرکت سامسونگ گوشی F700 را قبل از ورود آیفون به بازار معرفی کرد که با توجه به داشتن طراحی مستطیلی شکل و لبه های گرد، می توان نتیجه گرفت که این شرکت چنین طراحی هایی را قبل از ورود آیفون به بازار در دست داشته است.

Samsung F700

گوشی سامسونگ F700 از ظاهری مستطیلی شکل با لبه ها گرد برخوردار است

 نکته دیگر درخصوص تصویر مقایسه آیفون با اسمارت فون های سامسونگ که توسط سایت All Things D منتشر شده، این است که در این تصویر سایز و اندازه واقعی اسمارت فون ها رعایت نشده درحالی که در واقعیت اندازه این اسمارت فون ها باعث کمتر شدن تشابه ظاهری سری گلکسی و آیفون می شود. تصویر زیر مقایسه بین  سامسونگ Galaxy S II و آیفون 4 است و همانطور که مشاهده می کنید، به دلیل رعایت سایز واقعی، شباهت ظاهری در اینجا کمتر به چشم می خورد.

iPhone 4 vs Galaxy S II

هرچند سامسونگ در این اواخر تصمیم به ایجاد تغییراتی در اسمارت فون های اندرویدی خود کرده و به طور مثال تلاش کرده تا با طراحی متفاوت‌تر اسمارت فون Galaxy S III نسبت به دو نسخه قبلی، از اقدامات اپل به منظور منع فروش این اسمارت فون در کشور آمریکا و قاره اروپا جلوگیری کند.
 

منبع : Twitter


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا