اپل نتوانست قاضی دادگاه را برای صدور رأی در مورد جلوگیری از فروش گوشی ها و تبلت های گالاکسی سامسونگ در آمریکا متقاعد سازد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/9/12
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، Samsung Galaxy S 4G ، Samsung i997 Infuse 4G ، Samsung P7100 Galaxy Tab 10.1 ، Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : نزاع قانونی میان اپل و سامسونگ بر سر مسائل مربوط به حق اختراع و طراحی ها کماکان ادامه دارد و این بار رأی دادگاهی در آمریکا به نفع سامسونگ صادر شده است.

به دنبال دادخواست اپل برای متوقف شدن فروش گوشی های هوشمند و تبلت های گالاکسی سامسونگ در آمریکا این کمپانی نتوانست قاضی دادگاه را در مورد صدور رأی علیه سامسونگ متقاعد نماید.

در حکمی که در روز جمعه 2 دسامبر 2011 (11 آذر 1390) صادر گردید خانم Lucy Koh قاضی دادگاه ناحیه ای سان خوزه آمریکا دادخواست اپل را رد نمود و عنوان داشت که خسارت ناشی از ادامه فروش گوشی های Infuse 4G ،Galaxy S 4G و Droid Charge و نیز تبلت Galaxy Tab 10.1 برای اپل به میزانی نیست که بتواند توقف فروش آنها را توجیه نماید.

البته این قاضی اشاره نموده که این به معنای خاتمه دعوی نیست و احتمالاً سامسونگ یکی از حقوق اختراع اپل مرتبط با تبلت ها را نقض نموده ولی اپل باید اعتبار این حق اختراع را اثبات نماید و این کمپانی هنوز موفق به این کار نشده است.

Samsung Galaxy Tab 10.1 vs Apple iPad 2

تصویر بالا: تبلت Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (چپ) در مقابل تبلت iPad 2 اپل (راست)

Jason Kim سخنگوی سامسونگ با استقبال از تصمیم اخیر خانم Koh چنین اظهار داشته است: «این حکم دیدگاه ما را در مورد این که استدلال های اپل فاقد شایستگی است تأیید می کند.» از سوی دیگر Kristin Huguet سخنگوی اپل بار دیگر سامسونگ را متهم به کپی کردن محصولات اپل نموده و این عمل کمپانی کره ای را تقبیح کرده است.

کمپانی های اپل و سامسونگ درگیر نزاع قانونی شدیدی هستند که بیش از 20 دادخواست در 10 کشور را شامل می شود و هر یک دیگری را متهم به نقض حقوق اختراع و یا تقلید از طراحی های خود می داند.

اما در جبهه استرالیا اوضاع موقتاً به نفع اپل پیش رفت. پیش از این، فروش تبلت های گالکسی سامسونگ به دلیل شکایات اپل در استرالیا متوقف شده بود و قرار بود این ممنوعیت فروش لغو گردد، اما دادگاهی در استرالیا این ممنوعیت را به مدت یک هفته تمدید نمود.

به نظر می رسد اگر اپل نتواند از طرق قانونی بر سر راه رقبای خود مانع ایجاد نماید برخی از مزیای رقابتی خود را از دست می دهد و شاید Tim Cook مدیر عامل جدید این کمپانی راه بسیار دشواری را برای ادامه روند رشد اپل در پیش خواهد داشت -- رشدی که در زمان Steve Jobs همه را شگفت زده نموده بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا