اپل هم فتوشاپ کار از آب درآمد!

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/26
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، Samsung P7500 Galaxy Tab 10.1 3G ، Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : به نظر می رسد اپل و وکلای این کمپانی خواسته یا ناخواسته موجب گمراه شدن دادگاه دوسلدورف آلمان شده اند.

این دادگاه هفته گذشته رأیی مقدماتی را صادر نمود که به موجب آن عرضه تبلت گالاکسی تب 10.1 سامسونگ در اروپا (به استثنای هلند) ممنوع گردید () (البته این رأی مجدداً تا حدی تغییر یافت و حوزه اجرایی آن به آلمان محدود شد.) علت صدور این رأی شکایت اپل از سامسونگ مبنی بر تقلید سامسونگ از تبلت های آی پد اپل در طراحی و ساخت تبلت های گالاکسی تب 10.1 بود ().

اما وب سایت webwereld.nl نکته ای را کشف نمود و آن عدم تطابق یکی ازعکس های ارائه شده توسط اپل به دادگاه آلمان با محصولات واقعی بود که می تواند یا به دلیل دستکاری شدن عکس توسط اپل باشد و یا به دلیل استفاده از عکسی از نمونه اولیه محصول سامسونگ که شاید در اختیار آنها بوده است.

تبلت Galaxy Tab 10.1 سامسونگ ابعادی برابر 256.7x175.3x8.6 میلیمتر دارد. این بدان معناست که نسبت طول به عرض این تبلت (یا همان Aspect Ratio آن) برابر 1.46 است اما عکسی که اپل در صفحه 28 شکایت خود به دادگاه آلمان ارائه داده نسبت طول به عرض تبلت Galaxy Tab 10.1 سامسونگ را 1.36 جلوه می دهد (مستند ارائه شده توسط اپل به دادگاه را می توانید در اینجا ملاحظه نمائید. برای مشاهده عکس مربوطه به صفحه 28 این مستند مراجعه نمائید.)

با توجه به آنکه تبلت iPad 2 اپل نیز ابعادی برابر 241.2x185.7x8.8 میلیمتر دارد و این ابعاد نشان دهنده نسبت طول به عرض برابر 1.30 است قطعاً این شائبه پیش خواهد آمد که اپل با تغییر نسبت طول به عرض تبلت سامسونگ می خواسته شباهت ظاهری تبلت خود و تبلت رقیب را بیش از میزان واقعی آن جلوه دهد.

تصاویر زیر گویای آنچه در بالا به آن اشاره شد است.

iPad and Galaxy Tab 10.1 Aspect Ratios

با توجه به آنکه یکی از مسائل مهم در طراحی نسبت ابعاد است و با در نظر گرفتن این نکته که مطابق قانون آنچه به دادگاه به عنوان شواهد ارائه می شود باید "کامل و صادقانه" باشد (صرف نظر از تعمدی یا غیر تعمدی بودن ارائه شواهد نادرست) برخی از تحلیلگران مسائل قانونی بر این اعتقادند که ارائه تصاویر مغایر با واقعیت توسط اپل به دادگاه ممکن است تبعات ناخوشایندی را برای این کمپانی به دنبال داشته باشد.

منبع : webwereld.nl


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا