موشک جواب موشک - حمله قانونی سامسونگ به اپل در جبهه آمریکا

نمایش خبر

تاریخ : 1390/4/9
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : تنها چهار روز پس از شکایت اپل از سامسونگ در خانه سامسونگ -- یعنی کره جنوبی -- و متهم نمودن این کمپانی به نقض حق اختراعات اپل، سامسونگ نیز با طرح شکایتی قانونی از اپل نزد کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) از این کمیسیون درخواست نمود تا به مسئله نقض حق اختراعات سامسونگ توسط اپل رسیدگی نماید. سامسونگ با طرح شکایت علیه اپل در ITC به دنبال ممانعت از ورود محصولات اپل نظیر آیفون، آی پد و آی پاد به آمریکا و فروش این محصولات در این کشور است (اکثر این محصولات در چین تولید می شوند.)

سامسونگ در شکایت خود عنوان داشته  که «هر یک از حق اختراعات مورد ادعا [که توسط سامسونگ ثبت شده] برای موفقیت سامسونگ در صنعت پر رقابت وسایل الکترونیکی قابل حمل حائز اهمیت است چرا که ویژگی هایی که مشتریان به شدت به دنبال آن هستند را برای سامسونگ فراهم می آورد.»

علاوه بر این شکایت که در روز 28 ژوئن 2011 (7 تیر 1390) نزد ITC مطرح گردید، سامسونگ دادخواست دیگری را نیز در زمینه نقض حقوق اختراع خود توسط اپل در روز 29 ژوئن (8 تیر) تقدیم دادگاه فدرال ایالت دلاویر آمریکا نمود.

پیش از این نیز سامسونگ با طرح شکایاتی علیه اپل در کره جنوبی، ژاپن و آلمان اپل را متهم به نقض حقوق اختراع ثبت شده توسط سامسونگ نموده بود. البته آغازگر نزاع اپل بود که در شکایتی که در ماه آوریل تقدیم دادگاه ناحیه ای کالیفرنیای شمالی نمود مدعی گردید که کمپانی کره ای سامسونگ در ساخت تبلت ها و گوشی های گالاکسی و برخی محصولات دیگر خود حق اختراع های آی پد و آیفون را نقض نموده و از طراحی ظاهری این محصولات که به ثبت قانونی رسیده اند تقلید نموده است (به اینجا مراجعه نمائید.) این نزاع بعدها با تکمیل شکایت اپل از سامسونگ در کالیفرنیا و ارائه دادخواستی دیگر علیه سامسونگ در کره جنوبی ادامه یافته بود.

Apple iPhone 4 vs Samsung-Galaxy S II

تصویر بالا: گوشی Galaxy S II سامسونگ (سمت چپ) که به رقیبی سرسخت برای گوشی iPhone 4 اپل (سمت راست) تبدیل شده (نسبت ابعاد دو گوشی به یکدیگر در این تصویر رعایت شده است)

شایعات حاکی از آن است که تیره شدن روابط سامسونگ و اپل که از شرکای تجاری یکدیگر محسوب می شوند اپل را بر آن داشته تا به دنبال تولید کنندگان دیگری برای برخی از قطعات الکترونیکی محصولات خود که سامسونگ آنها را تولید می نماید (نظیر پردازنده ها و حافظه ها) باشد. لازم به ذکر است که بر اساس گزارش مالی سه ماهه سامسونگ، کمپانی اپل پس از کمپانی سونی دومین مشتری محصولات و قطعات الکترونیکی و نیمه هادی سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2011 میلادی بوده است.

چندی پیش نوکیا ثابت نمود که در عرصه مالکیت معنوی و حق اختراع های مرتبط با صنعت مخابرات و تلفن همراه یک سروگردن بالاتر از اپل است و توانست در جنگ حق اختراع با اپل به پیروزی برسد. حال باید دید که آیا سامسونگ نیز می تواند در همین میدان از عهده اپل برآید یا برعکس سنبه اپل پر زورتر است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا