مرورگر وب اندروید 4.0 تا پایان سال 2011 به فلش پلیر مجهز می شود

نمایش خبر

تاریخ : 1390/9/1
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، ادوبی فلش Adobe Flash ، ادوبی ایر Adobe AIR ، Samsung Galaxy Nexus

واحد خبر mobile.ir : اگر شما هم جزو اولین خریداران گوشی گالاکسی نکسوس سامسونگ باشید حتماً متوجه شده اید که مرورگر وب گوشیتان از فلش پلیر پشتیبانی نمی کند. این به آن دلیل است که کمپانی ادوبی هنوز فلش پلیر را برای مرورگر وب اندروید 4.0 عرضه ننموده. اما اگر تا پایان سال 2011 صبر کنید این مشکل حل خواهد شد.

هرچند ادوبی هفته گذشته اعلام نمود که توسعه فلش پلیر را برای مرورگرهای وب موبایل متوقف می کند () اما وعده داده که مرورگر وب نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) را به فلش پلیر مجهز خواهد نمود.

در پاسخ به استعلام برخی از رسانه ها در همین مورد ادوبی چنین عنوان داشته است: «ادوبی یک نسخه دیگر از فلش پلیر را که از اندورید 4.0 پشتیبانی می کند برای مرورگری وب تحت موبایل عرضه خواهد نمود. همچنین یک نسخه دیگر از Porting Kit فلش لینوکس را عرضه می نماید. هر دوی این موارد تا پایان سال جاری عرضه خواهند شد.» این کمپانی در ادامه افزوده که «پس از این زمان ادوبی به برطرف نمودن باگ های بحرانی و ارائه آپدیت های امنیتی ادامه خواهد داد.»

Samsung Galaxy Nexus

تصویر بالا: گوشی Galaxy Nexus سامسونگ نخستین گوشی مجهز به اندروید 4.0

لازم به ذکر است اگرچه ادوبی در نظر دارد توسعه فلش پلیر را برای مرورگرهای وب موبایل متوقف کند و دلایل این کار را نیز برای کاربران اقامه داشته است () اما همچنان به توسعه فناوری AIR برای ساخت برنامه های موبایل و دسکتاپ و نیز توسعه فلش پلیر برای مرورگرهای دسکتاپ ادامه خواهد داد. همچنین برخی از سازندگان گوشی های موبایل که مجوز کدهای منبع فلش پلیر را از ادوبی دریافت داشته اند ممکن است به ساخت برنامه فلش پلیر برای مرورگرهای وب خود ادامه دهند. به عنوان مثال ریسرچ این موشن (سازنده گوشی های بلک بری) اعلام نموده که قصد ادامه توسعه فلش پلیر را برای برخی از محصولات خود دارد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا