معرفی برنامه های ادوبی ویژه تبلت ها - بخش دوم: از ایده پردازی تا نمایش

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/26
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، برنامه های لمسی ادوبی Adobe Touch Apps

واحد خبر mobile.ir : همانطور که در بخش نخست معرفی برنامه های ادوبی برای تبلت ها عنوان شد، کمپانی ادوبی امسال در کنفرانس سالانه خود (2011 Adobe Max) به معرفی مجموعه ای از 6 برنامه جدید تحت عنوان Adobe Touch Apps پرداخت که به صورت ویژه برای استفاده بر روی تبلت ها طراحی شده اند.

واسط کاربر لمسی تبلت ها با واسط کاربر کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها متفاوت است و تبلت ها معمولاً توان پردازشی و منابع سخت افزاری کمتری نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها داشته و ممکن است از سیستم عامل های دیگری بهره برند. از این رو برنامه های ویژه تبلت ها باید با در نظر گرفتن این شرایط و استفاده از تعامل لمسی (و چند لمسی) به جای تعامل از طریق صفحه کلید فیزیکی و ماوس طراحی و پیاده سازی شوند. خانواده برنامه های لمسی (Touch Apps) ادوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به گونه ای طراحی شده اند که کاربران بتوانند به راحتی از آنها بر روی تبلت های خود استفاده نمایند.

در بخش قبل به معرفی برنامه فتوشاپ تاچ پرداختیم. در اینجا 5 برنامه دیگر مجموعه Touch Apps ادوبی را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

دیگر برنامه های مجموعه Adobe Touch Apps:

Adobe Proto Adobe Proto:

برنامه ای برای ساخت نمونه های اولیه (Prototype) و نمونه های تعاملی ساده برای وب سایت ها و برنامه های موبایل. برنامه Adobe Proto در آینده نزدیک با قیمت 9.99 دلار عرضه خواهد شد.

Adobe Proto

تصویر بالا: بخشی از واسط کاربر برنامه Adobe Proto

Adobe Ideas Adobe Ideas:

برنامه ای برای طراحی وکتوری و با امکان استفاده از لایه ها و تم های رنگی. برنامه Adobe Ideas در حال حاضر با قیمت 5.99 دلار برای iOS عرضه شده و در آینده نزدیک با قیمت 9.99 دلار برای اندروید عرضه خواهد شد.

Adobe Ideas

تصویر بالا: بخشی از واسط کاربر برنامه Adobe Ideas

Adobe Debut Adobe Debut:

برنامه ای برای نمایش طراحی های انجام شده در فتوشاپ، InDesign و Illustrator بر روی تبلت همراه با امکان کنترل نمایش لایه ها و علامت گذاری بر روی طراحی توسط قلم. برنامه Adobe Debut در آینده نزدیک با قیمت 9.99 دلار عرضه خواهد شد.

Adobe Debut

تصویر بالا: بخشی از واسط کاربر برنامه Adobe Debut

Adobe Collage  Adobe Collage:

برنامه ای برای ترسیم طرح های مفهومی و ایده پردازی از طریق ترکیب تصاویر، ترسیمات و متون. برنامه Adobe Collage در آینده نزدیک با قیمت 9.99 دلار عرضه خواهد شد.

Adobe Collage

تصویر بالا: بخشی از واسط کاربر برنامه Adobe Collage

 Adobe Kuler  Adobe Kuler:

برنامه ای برای خلق تم های رنگی و به اشتراک گذاری این تم ها با قابلیت مشاهده و دانلود تم های رنگی خلق شده توسط دیگران. برنامه Adobe Kuler در آینده نزدیک با قیمت 9.99 دلار عرضه خواهد شد.

Adobe Kuler

تصویر بالا: بخشی از واسط کاربر برنامه Adobe Luler

--------------------

به نظر می رسد شرکت ادوبی راه درستی را در پیش گرفته و در نظر دارد تا محبوبیت و شهرتی را که در بازار برنامه های طراحی  و گرافیک از طریق ارائه برنامه های ویژه کامپیوترهای خانگی و کامپیوترهای مک کسب نموده به بازار برنامه های ویژه تبلت ها نیز گسترش دهد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا