معرفی برنامه های ادوبی ویژه تبلت ها - بخش اول: فتوشاپ تاچ

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/23
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، فتوشاپ تاچ Photoshop Touch ، برنامه های لمسی ادوبی Adobe Touch Apps

واحد خبر mobile.ir :  شرکت ادوبی امسال در کنفرانس سالانه خود (2011 Adobe Max) به معرفی مجموعه ای از 6 برنامه جدید این کمپانی تحت عنوان Adobe Touch Apps پرداخت که به صورت ویژه برای استفاده بر روی تبلت ها طراحی شده اند.

واسط کاربر لمسی تبلت ها با واسط کاربر کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها متفاوت است و تبلت ها معمولاً توان پردازشی و منابع سخت افزاری کمتری نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها داشته و ممکن است از سیستم عامل های دیگری بهره برند. از این رو برنامه های ویژه تبلت ها باید با در نظر گرفتن این شرایط و استفاده از تعامل لمسی (و چند لمسی) به جای تعامل از طریق صفحه کلید فیزیکی و ماوس طراحی و پیاده سازی شوند. خانواده برنامه های لمسی (Touch Apps) ادوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به گونه ای طراحی شده اند که کاربران بتوانند به راحتی از آنها بر روی تبلت های خود استفاده نمایند.

Adobe Photoshop Touch ادوبی فتوشاپ تاچ (Adobe Photoshop Touch):

برنامه فتوشاپ تاچ امکان ترکیب تصاویر، ویرایش تصاویر، اعمال جلوه های تصویری و ارسال خروجی به شبکه های اجتماعی را بر روی تبلت فراهم می آورد.

Adobe Photoshop Touch

هرچند برنامه فتوشاپ تاچ حاوی تمامی امکانات برنامه فتوشاپ نیست اما امکان استفاده از قابلیت های اساسی فتوشاپ -- نظیر لایه ها، ابزارهای انتخاب، فیلترها و تنظیم گرهای تصویری (Adjustment ها) -- در این برنامه وجود دارد.

Adobe Photoshop Touch

کاربر می تواند بصورت مستقیم در داخل برنامه فتوشاپ تاچ به جستجوی تصاویر از طریق گوگل پرداخته و تصاویر انتخاب شده را در برنامه به کار گیرد. گزینه هایی نظیر "جستجو بر اساس رنگ" و لحاظ نمودن معیار حق کپی (Copyright) در جستجو نیز می تواند مورد استفاده کاربر قرار گیرد. کابر می تواند از شبکه اجتماعی فیس بوک نیز به عنوان منبعی برای تصاویر استفاده نماید. همچنین امکان استفاده از خروجی دوربین تبلت به عنوان یک تصویر زنده در این برنامه میسر است.

Adobe Photoshop Touch

 

استفاده از سرویس ابری Adobe Creative Cloud (که به تازگی معرفی شده)، همگام سازی خودکار فایل ها با کامپیوتر شخصی و باز نمودن فایل های چند لایه خروجی این برنامه در برنامه فتوشاپ دسکتاپ از دیگر ویژگی های برنامه Photoshop Touch است. علاوه بر این کاربر می تواند تصاویر ارسالی خود به شبکه اجتماعی فیس بوک و حتی کامنت هایی که دوستان برای تصاویر او درج می کنند را مستقیماً در داخل برنامه مشاهده نماید.

Adobe Photoshop Touch

برنامه فتوشاپ تاچ در آینده نزدیک ابتدا برای بستر اندروید و احتمالاً پس از آن برای بستر iOS ارائه خواهد شد. قیمت این برنامه 9.99 دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است که پیش از این کمپانی ادوبی نام Photoshop Touch را به مجموعه ای از برنامه ها که بر روی تبلت ها اجرا شده و قابلیت کار به صورت بی سیم با فتوشاپ اجرا شده بر روی کامپیوتر های شخصی را دارند اطلاق نموده بود. این برنامه ها Adobe Nav ،Adobe Eazel و Adobe Color Lava نام دارند که پیش از این به معرفی آنها پرداخته ایم (). اما ادوبی به این نتیجه رسید که برنامه ای که در بالا به معرفی آن پرداخته ایم را باید فتوشاپ تاچ بنامد. همچنین کیت توسعه نرم افزار برنامه های فتوشاپ تاچ (Photoshop Touch SDK) نیز که این شرکت قبلاً معرفی نموده بود به داخل کیت توسعه نرم افزار فتوشاپ (Photoshop SDK) منتقل گردید.

به زودی در مطلبی جدید به معرفی 5 برنامه دیگر مجموعه Touch Apps ادوبی خواهیم پرداخت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا