Counterpoint اعلام کرد: سامسونگ جایگاه نخست عرضه جهانی اسمارت‌فون را از اپل پس گرفت

نمایش خبر

تاریخ : 1403/1/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : اواسط ژانویه 2024، مؤسسه‌های IDC و Canalys با انتشار گزارش‌هایی جداگانه از وضعیت عرضه جهانی اسمارت‌فون در سال 2023، اعلام کردند که اپل پس از گذشت 13 سال توانست با کنار زدن سامسونگ، رتبه نخست عرضه جهانی گوشی هوشمند در سال 2023 را به نام خود کند. اما ظاهرا این سیطره عمر چندانی نداشته زیرا وب‌سایت خبری Korea Times به‌تازگی با انتشار گزارشی مدعی‌ست که کمپانی سامسونگ موفق شده رتبه نخست عرضه اسمارت‌فون در دنیا را از اپل پس بگیرد. این گزارش – که با استناد به داده‌های گزارش مؤسسه Counterpoint Research تدوین شده – عملکرد قدرتمند سری گوشی‌های Galaxy S24 را مهم‌ترین عامل موفقیت سامسونگ در این زمینه می‌داند.

همان طور که گفته شد، سامسونگ در فصل چهارم از سال 2023، جایگاه نخست عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند را به اپل واگذار کرد. اما سری پرچمدارهای Galaxy S24 – که مجموعه‌ای از کارکردهای پیشرفته هوش مصنوعی را شامل می‌شود – ظاهراً پاسخ مناسبی از سوی سامسونگ جهت احیای جایگاه از دست‌رفته‌اش بوده است.

طبق گزارش اخیر، طی فوریه 2024، سامسونگ با فروش 19.69 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در بازارهای جهانی، 20 درصد از سهم این بازار را از آن خود کرد. این در حالی‌ست که اپل با فروش 17.41 میلیون دستگاه آیفون چیزی حدود 18 درصد از بازار جهانی را در اختیار داشته است. به باور تحلیلگران، فروش قدرتمند سامسونگ در بازارهای ایالات متحده و اروپا در بازگشت این شرکت به رتبه نخست جهانی تأثیر به‌سزایی داشته است.

سامسونگ با در دست گرفتن 34 درصد از سهم بازار اروپا، همچنان جایگاه برتر خود در این بازار را حفظ کرده است. همچنین، بازار ایالات متحده – که همواره در تسخیر محصولات اپل بوده است – گرایش چشمگیری به سمت سامسونگ داشته و سهم این شرکت کره‌ای در این بازار از 20 درصد در ماه ژانویه به 36 درصد در ماه فوریه افزایش یافته است. در مقابل، شاهد کاهش سهم اپل از 64 درصد به 48 درصد در همین بازه زمانی بوده‌ایم.

اگر در مقیاس سالیانه به موضوع بنگریم، سامسونگ در سال 2023 نتوانست دست برتر خود در بازار جهانی را حفظ کند و پس از یک سیطره 13 ساله، جایگاه نخست را به اپل واگذار کرد. طبق گزارش IDC، سهم اپل از بازار جهانی در سال 2023 بالغ بر 20.1 درصد بوده که از سهم 19.4 درصدی سامسونگ فراتر رفته است. (مقایسه کنید با سهم 21.7 درصدی سامسونگ از بازار جهانی در سال 2022)

با امید به بازگشت به جایگاه قبلی، سامسونگ در ژانویه 2024 سری پرچمدارهای Galaxy S24 را به بازار عرضه کرد که کارکردهای هوش مصنوعی و برخی قابلیت‌های پیشرفته دوربین از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. داده‌های این گزارش حاکی از آنند که تا پایان فوریه 2024 رقمی بالغ بر 6.53 میلیون دستگاه از این پرچمدارها در سرتاسر دنیا به فروش رسید.

در میان کارکردهای هوش مصنوعی سری گوشی‌های Galaxy S24 می‌توان به ترجمه آنیِ 13 زبان در هنگام تماس تلفنی و همچنین قابلیت Circle to Search اشاره کرد. به موجب این قابلیت، هرگاه در حال کار کردن با گوشی قصد جست‌وجوی مطلبی را دارید که در همان صفحه قرار دارد، به جای باز کردن مرورگر و جست‌وجوی آن در گوگل، کافی‌ست دور سوژه مورد نظر (اعم از متن یا تصویر) یک دایره بکشید تا بدون خارج شدن از برنامه در حال اجرا، اطلاعاتی در خصوص آن سوژه به شما ارائه شود.

در رابطه با توانایی‌های اپتیک سری Galaxy S24، بد نیست بدانید مجموعه دوربین اسمارت‌فون Galaxy S24 Ultra اخیرا از سوی مجله Consumer Reports به عنوان بهترین دوربین موبایل در دنیا انتخاب شد. در همین مجله – که توسط سازمانی غیرانتفاعی به نام Consumers Union منتشر می‌شود – به دوربین Galaxy S24 Ultra امتیاز 87 داده شده که از امتیاز کسب‌شده توسط دوربین آیفون 15 پرو مکس (یعنی 86) بالاتر است. لازم به ذکر است، دوربین Galaxy S24 Plus – که همزمان با Galaxy S24 Ultra عرضه شد و در زمینه سخت‌افزار دوربین تفاوتی با +S23 و +S22 ندارد! – در این رتبه‌بندی با کسب امتیاز 85 در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

در پایان گفتنی‌ست، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد بزرگی در ماه جولای است که در آن از جدیدترین گوشی‌های تاشوی این شرکت رونمایی خواهد شد. با این اوصاف، انتظار می‌رود برتری سامسونگ بر اپل در حجم عرضه، حداقل تا سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی، ادامه داشته باشد.

منبع : The Korea Times


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا