معرفی گوریلا گلس DX و +DX - محصولات کورنینگ برای محافظت از لنز دوربین گوشی‌های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کورنینگ گوریلا گلس Corning Gorilla Glass ، کورنینگ Corning
واحد خبر mobile.ir : کورنینگ یکی از شرکت‌هایی به شمار می‌رود که به سبب تولید شیشه محافظ نمایشگر موسوم به گوریلا گلس برای گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای الکترونیکی شهرت جهانی یافته است. حالا کمپانی آمریکایی در روز پنج‌شنبه 22 جولای سال جاری میلادی (31 تیر 1400) جدیدترین نسخه شیشه‌های محافظ گوریلا گلس را برای کاربرد در لنز دوربین اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرده است. البته این محصولات که Gorilla Glass DX و +DX نام دارند، به لحاظ فنی چندان جدید به شمار نمی‌روند و نخستین بار در جولای 2018 و همراه با شیشه مقاوم گوریلا گلس 6 به عنوان محافظ محصولات پوشیدنی از جمله نمایشگر ساعت‌های هوشمند معرفی شده‌اند.

گوریلا گلس پوشش محافظی است که در حال حاضر توسط بیش از 45 برند برتر بازار در بیش از 8 میلیارد دستگاه به کار گرفته شده است و کمپانی کورنینگ اینک در گام تازه خود به دنبال بهره‌گیری از این فناوری برای حفاظت از لنز دوربین گوشی‌های هوشمند است که به سبب الزامات مرتبط با دوام لنز و انتقال مناسب نور در مقایسه با محافظ نمایشگر اسمارت‌فون پیچیدگی بیشتری دارد. بنا به گفته مدیران کورنینگ، Gorilla Glass DX و +DX از عملکرد نوری پیشرفتهتری برخوردارند و در مقایسه با محافظ‌های کنونی لنز دوربین اسمارت‌فون‌ها، در برابر خراشیدگی و آسیب از مقاومت بیشتری برخوردارند.

صنعت عکاسی ظرف یک دهه گذشته تغییرات قابل توجهی را شاهد بوده است. چنان که تعداد عکس گرفته‌شده با گوشی موبایل، از 350 میلیارد در سال 2010 به 1.4 تریلیون رسیده است. از این رو فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند همواره یکی از معیارهای اصلی در خرید این محصولات بوده است. همان طور که می‌دانید دوربین اسمارت‌فون‌ها برای ارائه کیفیت تصویر در سطح حرفه‌ای و در شرایط متنوع نوری، باید میزان نور دریافتی از محیط را به حداکثر و بازتاب نور را به پایین‌ترین میزان برساند. امری که ظاهراً شیشه‌های جدید شرکت کورنینگ با نظر به آن، طراحی و تولید شده‌اند.

جیمین امین (Jaymin Amin)، معاون و مدیر کل کورنینگ، درباره این شیشه‌های مقاوم می‌گوید: «از مدت‌ها قبل در دوربینهای معمولی از پوشش‌های ضد انعکاس استفاده شده است تا دریافت نور بهبود یابد. با این حال این پوشش‌ها معمولاً به سادگی خراشیده می‌شوند و بر کیفیت تصویر تأثیری منفی بر جای می‌گذارند. کامپوزیتهای [جدید] گوریلا گلس کورنینگ نه تنها در مقایسه با شیشه‌های امروزی، سبب دوام بیشتر و افزایش مقاومت لنز دوربین دستگاه‌های همراه در برابر خراش می‌شوند، بلکه عملکرد نوری بهبودیافته مورد نیاز این دستگاه‌ها را نیز تأمین می‌کنند.»

افزایش شفافیت این شیشه‌های محافظ به گفته شرکت سازنده موجب می‌شود میزان بیشتری از نور (تا 98 درصد) از لنزها عبور کند و به سنسور دوربین برسد. DX و +DX بازتاب و تشعشع نوری کمتری دارند و با ارائه وضوح بیشتر، عکس‌های باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته هنوز دستگاه‌های مجهز به این شیشه‌های جدید معرفی نشده‌اند، اما کورنینگ از شرکت کره‌ای سامسونگ به عنوان نخستین تولیدکننده‌ای نام برده است که از پوشش جدید لنزهای دوربین گوریلا گلس در گوشی‌های خود بهره خواهد گرفت. برنامه رسمی غول کره‌ای در آینده نزدیک، رویداد Galaxy Unpacked در روز 11 آگوست خواهد بود که در آنجا احتمالاً شاهد قرار گرفتن شیشه‌های مقاوم تازه کورنینگ روی لنز دوربین یکی از اسمارت‌فون‌های معرفی‌شده خواهیم بود.

منبع : Corning


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا