معرفی اسمارت‌فون‌های سری Nova Y62 – اسمارت‌فون‌های اقتصادی هواوی با ارتباطات 4G

نمایش خبر

تاریخ : 1402/10/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در نخستین روز از سال 2024 میلادی (11 دی 1402) از جدیدترین سری گوشی‌های خود یعنی نوا Y62 پرده برداشت. این سری شامل Huawei Nova Y62 و Huawei Nova Y62 Plus بوده و می‌توان آنها را در رده میانی رو به پایین بازار جای داد. Huawei Nova Y62 و نسخه پلاس آن به جز حافظه رم در تمام مشخصات سخت‌افزاری یکسانند که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، دوربین 50 مگاپیکسلی، 128 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات 4G اشاره کرد. گفتنی‌ست، این دو دیوایس در حال حاضر برای عرضه در بازار آفریقای جنوبی تدارک دیده شده‌اند. در ادامه، با معرفی کامل این دو محصول ما را همراهی کنید.

گوشی‌های هوشمند Huawei Nova Y62 و نسخه پلاس آن طراحی نسبتا ساده‌ای دارند. لبه‌های تخت (با برش زاویه‌دار در قسمت انتهایی)، حاشیه‌های نسبتا زیاد و ناچ قطره آب در بالای نمایشگر شاهد این ادعا هستند. این گوشی‌ها در رنگ‌های آبی (Sapphire Blue) و مشکی (Midnight Black) به تولید رسیده و در طراحی قسمت پشتی آنها از طرح ذرات درخشانی استفاده شده که شرکت سازنده این سبک از طراحی را star effect (افکت ستاره‌ای) می‌نامد. ناگفته نماند، هر دو دستگاه ابعادی برابر با 8.94×75.8×164.28 میلی‌متر داشته و وزن آنها به حدود 188 گرم بالغ می‌شود.

نمایشگر چندان پیشرفته‌ای را نمی‌توان از این گوشی‌ها انتظار داشت. در جلوی هر دو دیوایس یک نمایشگر LCD به قطر 6.52 اینچ مشاهده می‌شود. این نمایشگر رزولوشن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) داشته و در هر ثانیه 60 بار به‌روزرسانی می‌شود. متأسفانه جزئیات بیشتری از مشخصات این پنل (از جمله میزان روشنایی، کنتراست، دقت رنگ و ...) منتشر نشده و صرفا به مواردی کلی از قبیل حالت E-book و حالت راحتی چشم اشاره شده است.

شرکت سازنده از چیپ‌ست به کاررفته در این دو گوشی اسمی نبرده و صرفا به تعداد هسته‌های آن (8 هسته) اشاره کرده که به گفته برخی منابع حداکثر سرعت کلاک آنها به 2.2 گیگاهرتز می‌رسد. حافظه داخلی در هر دو گوشی بالغ بر 128 گیگابایت است که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقاء داد. اما تنها تفاوت این دو دیوایس به مقدار حافظه RAM آنها مربوط می‌شود؛ جایی که Nova Y62 از 4 گیگابایت رم بهره برده و نسخه پلاس به رم 8 گیگابایتی مجهز شده است.

ماژول دوربین پشت گوشی‌ها – که به شکل squircle (چیزی بین دایره و مربع) طراحی شده – میزبان سه دوربین است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز شده و از دیگر امکانات آن می‌توان به حالت پرتره، اسلوموشن، حالت حرفه‌ای، حالت ماکرو و جابه‌جایی سریع بین دوربین‌های جلو و عقب اشاره کرد.

هواوی در معرفی دوربین اصلی این دو گوشی به قابلیتی تحت عنوان AI SnapShot اشاره می‌کند. به موجب این ویژگی، به لطف الگوریتم خاص هواوی برای تشخیص حرکت، شاتر به طور خودکار به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بهترین عکس از سوژه در حال حرکت را برداشت کند. لازم به ذکر است، مجموعه اپتیک این اسمارت‌فون‌ها با دو دوربین عمق و ماکرو – هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4 – در پشت گوشی‌ها و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.2) در جلو کامل می‌شود.

منبع انرژی در هر دو دیوایس یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت است که از استاندارد شارژ 22.5 واتی بهره می‌برد. طبق ادعای شرکت سازنده، تنها با 30 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای 11.3 ساعت مکالمه، 6.1 ساعت وب‌گردی، 6 ساعت پخش ویدئوی آنلاین و یا 4.3 ساعت بازی تأمین خواهد شد. گفتنی‌ست، حسگر اثر انگشت نیز روی لبه گوشی‌ها تعبیه شده است.

سیستم‌عامل این دو دیوایس ظاهراً اندروید 12 بوده و رابط کاربری اختصاصی EMUI 12 روی آن سوار است. طبق انتظار، این گوشی‌ها از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) محروم بوده و به جای آن از سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) بهره می‌برند.

هر یک از اسمارت‌فون‌های جدید هواوی دو سیم‌کارت پذیرفته و به ارتباطات 4G مجهزند. بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای سایر گزینه‌های ارتباطی این دو گوشی را تشکیل می‌دهند.

همان طور که گفته شد، گوشی‌های هوشمند Huawei Nova Y62 و Nova Y62 Plus به زودی وارد بازار آفریقای جنوبی می‌شوند، اما قیمت این دو محصول هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا