معرفی Huawei Nova Y61 با باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه

نمایش خبر

تاریخ : 1401/8/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Huawei nova Y61 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : سری گوشی‌های هوشمند Nova – به لطف داشتن مشخصات قابل قبول و ارزش خرید بالا – از جمله پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌های هواوی به حساب می‌آیند. از جمله جدیدترین دیوایس‌های Nova می‌توان به میان‌رده‌های پیشرفته Nova 10 و Nova 10 Pro اشاره کرد که چندی پیش در رویداد IFA 2022 معرفی شدند. البته همه دیوایس‌های Nova مشخصات بالایی ندارند. به عنوان مثال، اواخر آگوست 2021 هواوی در کشور آفریقای جنوبی از میان‌رده مقرون‌به‌صرفه‌ای با نام Huawei Nova Y60 رونمایی کرد. به‌تازگی باخبر شدیم کمپانی هواوی روز دوشنبه 31 اکتبر 2022 (9 آبان 1401) از نسخه به‌روزرسانی‌شده این گوشی با نام Huawei Nova Y61 پرده برداشته است.

فریم تخت و ماژول دوربینی شبیه به مدل‌های پروی آیفون، از جمله برجسته‌ترین مؤلفه‌های طراحی در Nova Y61 است. با وجود اینکه شرکت سازنده به جنس بدنه اشاره‌ای نکرده، اما قاعدتا باید با بدنه‌ای پلاستیکی روبرو باشیم. Nova Y61 در اندازه‌های 8.94×75.8×164.28 میلی‌متر طراحی شده و حدود 188 گرم وزن دارد. این گوشی دارای یک ال‌سی‌دی 6.52 اینچی (از نوع IPS) است. این نمایشگر رزولوشن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) داشته و نرخ به‌روزرسانی آن 60 هرتز است.

شرکت سازنده به نام و مشخصات چیپ‌ست به کاررفته در این گوشی اشاره‌‌ای نداشته و صرفا به وجود یک تراشه 8 هسته‌ای بسنده کرده است. 64 گیگابایت حافظه داخلی برای Nova Y61 در نظر گرفته شده است (درباره امکان ارتقاء حافظه داخلی، حرفی به میان نیامده است). همچنین، به تناسب مدل 4 یا 6 گیگابایت حافظه RAM در اختیار کاربر قرار دارد. لازم به ذکر است مدل 6 گیگابایتی فقط در بازار آسیا/اقیانوسیه عرضه خواهد شد.

همان طور که گفته شد، طراحی مجموعه دوربین در پشت گوشی شباهت زیادی به مجموعه دوربین در آیفون‌های مدل پرو دارد؛ از شکل هندسی ماژول – که چیزی بین دایره و مربع (squircle) است – گرفته تا تعداد و نحوه چیدمان لنزهای دوربین. به این ترتیب، سه دوربین در پشت Nova Y61 کار گذاشته شده است. دوربین اصلی رزولوشن 50 مگاپیکسلی داشته و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار بوده و از امکاناتی مثل حالت پرتره، پانوراما، حالت حرفه‌ای، اسلوموشن و AI SnapShot (عکاسی از سوژه متحرک) بهره می‌برد. دو عضو دیگر مجموعه عبارتند از یک دوربین عمق و یک دوربین ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4). ناگفته نماند، در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی (f/2.2) به چشم می‌خورد.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی Nova Y61 را بر عهده دارد. این باتری به استاندارد شارژ سریع 22.5 واتی موسوم به Huawei SuperCharge مجهز شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، با 30 دقیقه شارژ کردن باتری، انرژی مورد نیاز برای موارد زیر تأمین خواهد شد: 11.3 ساعت تماس، 6.1 ساعت وبگردی، 6 ساعت تماشای ویدئوی آنلاین و یا 4.3 ساعت بازی. ویژگی‌هایی تحت عنوان Battery Safety Assistant (دستیار امنیت باتری) و 20-Layer Battery Protection (حفاظت 20 لایه‌ای باتری)، امنیت این باتری را تضمین می‌کنند.

درست است که گوگل، هواوی را تحریم کرده است، اما رابط کاربری Nova Y61 (یعنی EMUI 12) به احتمال فراوان مبتنی بر اندروید 12 طراحی شده است. بدیهی‌ست که به جای سرویس‌های موبایل گوگل یا GMS، سرویس‌های موبایل هواوی یا HMS در این گوشی فعال باشد. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت گوشی نیز روی لبه آن تعبیه شده است.

با توجه به محدودیت‌های وضع‌شده علیه هواوی، گوشی‌های این شرکت از داشتن ارتباطات نسل پنجم محرومند. لذا Nova Y61 نیز به ناچار یک گوشی 4G بوده و به وای-فای 4 (که هم‌اکنون قدیمی شده) مجهز است. از امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و مسیریاب‌های Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS. این گوشی در برخی بازارها با دو اسلات سیم‌کارت و در برخی بازارها با یک اسلات عرضه می‌شود. حتی برخورداری از NFC نیز بستگی به کشوری دارد که Nova Y61 وارد آن می‌شود.

گوشی هوشمند Huawei Nova Y61 در سه رنگ آبی (Sapphire Blue)، مشکی (Midnight Black) و سبز نعنایی (Mint Green) به تولید می‌رسد. قیمت این محصول و زمان عرضه آن به بازار هنوز از سوی هواوی اعلام نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا