معرفی nova Y90 پایین‌رده 4G هواوی با دوربین 50 مگاپیکسلی و Snapdragon 680

نمایش خبر

تاریخ : 1401/4/4        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Huawei nova Y90 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : در حالی‌که مدت‌ها‌ست از گوشی‌های ارزشمند رده میانی و مدل‌های پیشرفته مجهز به فناوری 5G هواوی کم‌تر می‌شنویم، این شرکت در روز پنج‌شنبه 23 ژوئن 2022 (2 تیر 1401) از یک گوشی پایین‌رده جدید با نام nova Y90 رونمایی کرده که طبق انتظار از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و با این‌که از لحاظ نام‌گذاری ادامه‌ای برای nova Y70 Plus به‌حساب می‌آید اما در عمل امکانات بیش‌تری را ارائه می‌کند. این گوشی از صفحه‌نمایش کاملا بزرگ فول اچ‌دی با نرخ رفرش 90 هرتزی برخوردار است که آن را از اغلب مدل‌های پایین‌رده دیگر متمایز می‌کند و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن نیز دیگر نکته جالب توجه در رابطه با آن به‌حساب می‌آید.

nova Y90 از لحاظ ظاهری از دیگر گوشی‌های اخیر هواوی در نزدیک به یک سال گذشته فاصله گرفته و به طرح‌های پیشین این شرکت در مدلی مثل Mate 40E نزدیک شده است. در این طراحی با وجود در نظر گرفته شدن یک دوربین سلفی پانچی در مرکز بالای صفحه‌نمایش که جلوه مدرنی را به آن می‌بخشد، از طراحی دایره‌ای برای دوربین پشتی استفاده شده که مدت‌هاست خبری از آن در گوشی‌های مختلف این شرکت نیست. لبه‌های صفحه‌نمایش و بخش پشتی این گوشی البته به‌صورت تخت در نظر گرفته شده و نوار پیرامونی براق نیز جلوه دوچندانی به آن بخشیده است.

این گوشی که در چهار رنگ آبی، سفید، سبز و مشکی ارائه می‌شود از ابعاد 8.4×74.7×163.3 میلی‌متری برخوردار بوده و با وزن 195 گرمی چندان سبک نیز به‌حساب نمی‌آید. صفحه‌نمایش IPS LCD‌ دستگاه یک نمونه کاملا بزرگ 6.7 اینچی‌ست که از وضوح 1080×2388 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس در نسبت 19.9:9) برخوردار بوده و به‌گفته شرکت سازنده، حاشیه 1.05 میلی‌متری آن در کناره‌ها و بخش بالایی نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را به 94 درصد رسانده است. نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 90 هرتز بوده و امکان برداشت تماس‌های انگشت با سرعت 270 بار در هر ثانیه را داراست.

دوربین سلفی بالای صفحه‌نمایش تنها 8 مگاپیکسل وضوح داشته و طبق انتظار از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی نمی‌کند. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.0 بوده و حداکثر وضوح برداشت ویدئوی نیز از سوی هواوی اعلام نشده است.

در پشت گوشی در یک محوطه دایره‌ای شکل بزرگ در مرکز نیمه بالایی از یک دوربین 50 مگاپیکسلی f/1.8 به‌عنوان دوربین اصلی استفاده شده که در مقابل و پایین خود دو واحد 2 مگاپیکسلی کم‌اهمیت یکی برای برداشت ماکرو (عکاسی از فاصله بسیار نزدیک) و دیگری یک سنسور عمق میدان (برای محو کردن پشت سر سوژه اصلی هنگام برداشت پرتره با دوربین 50 مگاپیکسلی) می‌بیند. تک فلش LED دستگاه نیز در همین قسمت قرار دارد.

پردازنده دستگاه از نوع 6 نانومتری جدید Snapdragon 680 است که 4 هسته حدااکثر 2.4 گیگاهرتزی A73 و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی A53 را همراه با گرافیک کم‌توان Adreno 610 در خود جای داده است. رم دستگاه 8 گیگابای بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

انرژی مورد نیاز این مجحوعه را یک باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که به‌گفته هواوی برای 12 ساعت مشاهده ویدئو کفایت می‌کند. این باتری با یک شارژر سریع 40 واتی تغذیه می‌شود که بار دیگر طبق گفته‌های شرکت سازنده 50 درصد از ظرفیت آن تنها پس از گذشت 30 دقیقه از اتصال گوشی به شارژر پر می‌شود.

nova Y90 همانطور که از چیپ‌ست پردازشی آن نیز کاملا مشخص است از 5G پشتیبانی نمی‌کند و در بین گزینه‌های اتصال آن نیز می‌توان به بلوتوث 5، وای‌فای ac دو باند، مسیریاب‌های ماهواره‌ای تک فرکانسی، NFC‌ و جک 3.5 میلی‌متری هدست اشاره کرد.

این گوشی با نسخه نامشخصی از اندروید و رابط کاربری EMUI 12 به بازار ارائه می‌شود اما هنوز قیمتی برای آن به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا