معرفی Redmi Watch 4 – اسمارت‌واچ تازه شیائومی با بدنه آلومینیومی و باتری 470 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/9/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، هایپر او اس HyperOS ، Xiaomi Redmi Watch 4 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : زیربرند Redmi شرکت شیائومی در رویداد روز چهارشنبه 24 نوامبر 2023 (8 آذر 1402) در کنار معرفی محصولاتی همچون اسمارت‌فون‌های سری Redmi K70، لپ‌تاپ RedmiBook و ای‌یرباد Redmi Buds 5 Pro، ساعت هوشمند Redmi Watch 4 را نیز به سبد محصولات خود افزوده است. این اسمارت‌واچ ادامه‌ای بر Redmi Watch 3 محسوب می‌شود که در آخرین روزهای سال 2022 رونمایی شد و در مقایسه با آن به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را تجربه کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به افزایش ابعاد بدنه و به‌کارگیری آلیاژ آلومینیوم در ساختار آن، بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه‌نمایش و افزایش چشمگیر ظرفیت باتری در کنار سبک‌تر شدن ساعت اشاره کرد.

Redmi Watch 4 همانند سال گذشته از بدنه‌ای مربعی شکل بهره می‌برد که این بار با آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و آن را به نخستین ساعت این برند تبدیل می‌کند که به بدنه فلزی یکپارچه مجهز شده است. بند ساعت هم از جنس TPU یا پلی‌اورتان ترموپلاستیک بوده و در چندین رنگ طراحی شده است. طول این ساعت 47.58 میلی‌متر است که نسبت به طول 42.58 میلی‌متری Watch 3 حدود 5 میلی‌متر افزایش یافته است. عرض و ضخامت دستگاه نیز افزایش یافته و به ترتیب از 36.56 به 41.12 میلی‌متر و از 9.99 به 10.5 میلی‌متر رسیده است. با وجود این، وزن Watch 4 بدون در نظر گرفتن بند از 37 گرم به 31.5 گرم کاهش یافته است که دلیل آن به استفاده از آلیاژ سبک آلومینیوم در بدنه دستگاه باز می‌گردد.

اسمارت‌واچ تازه شیائومی مثل قبل در رنگ‌های سفید و مشکی طراحی شده و علاوه بر داشتن درجه حفاظت IP68 تا فشار 5 اتمسفر یعنی تا عمق 50 متر و به مدت 10 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم است و به این ترتیب مشکلی برای استفاده از آن استخر و ورزش‌های آبی نخواهد بود. ناگفته نماند که شرکت سازنده در سمت راست ساعت هم یک دایره چرخان از جنس استیل ضد زنگ در نظر گرفته است.

صفحه‌نمایش این ساعت یک نمونه بزرگ 1.97 اینچی AMOLED (از نوع LTPS) با نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز است. وضوح این نمایشگر 450x390 پیکسل است و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 600 نیت را ارائه می‌دهد که کاربری آن را برای فضای بیرونی و زیر نور شدید خورشید مناسب می‌سازد. همچنین شرکت سازنده از پوشش شیشه‌ای تخت موسوم به 2D روی لایه نمایشگر ساعت خبر داده است. به علاوه، این صفحه‌نمایش رنگی از قابلیت همواره روشن بهره می‌برد و بیش از 200 واچ‌فیس متنوع در آن به چشم می‌خورد.

ظرفیت باتری دستگاه نسبت به قبل با ارتقاء قابل توجهی مواجه شده و از 289 میلی‌آمپر ساعت به 470 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. باتری ساعت بنا بر اعلام شرکت سازنده، با استفاده معمول و بدون فعال بودن GPS، می‌تواند تا 20 روز دوام داشته باشد و در صورت فعال بودن قابلیت همواره روشن و سنسورهای ردیابی سلامتی می‌توان تا 10 روز با آن کار کرد.

Redmi Watch 4 همانند ساعت‌های حال حاضر بازار از سنسورهایی برای ردیابی شاخص‌های تندرستی بهره می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به حسگرهای سنجش اشباع اکسیژن خون یا SpO2، ضربان قلب، ردیابی خواب و استرس اشاره کرد. این دستگاه پوشیدنی از بیش از 150 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند و برای فعالیت‌های ورزشی بیرون از خانه به GPS داخلی مجهز شده است.

سیستم‌عامل این ساعت HyperOS بوده و با گوشی‌های مجهز به اندروید 8.0 و پیشرفته‌تر و آیفون‌های دارای سیستم‌عامل iOS 12.0 و بالاتر سازگار است. به علاوه، گفتنی است که اسمارت‌واچ تازه شیائومی از نظر امکانات ارتباطی به NFC و بلوتوث 5.3 مجهز شده است و از ماهواره‌های مسیریابی Beidou ،GLONASS ،GPS و Galileo پشتیبانی می‌کند.

Redmi Watch 4 از روز معرفی با قیمتی مشابه با Redmi Watch 3 در روزهای نخست عرضه یعنی 499 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، نزدیک به 71 دلار) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

همان طور که اشاره شد، برند Redmi در کنار این ساعت ای‌یرباد جدیدی را با نام Redmi Buds 5 Pro هم در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مشکی با رنگ نارنجی در بخش داخلی کیس (موسوم به ورژن e-Sports) معرفی کرده است. این ای‌یرباد با داشتن تأییدیه صوتی Hi-Res Audio از کدک صوتی LHDC 5.0 و قابلیت حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند که بنا بر تبلیغات شیائومی می‌تواند صداهای ناخواسته را تا 52 دسی‌بل کاهش دهد.

Buds 5 Pro قادر است از طریق فناوری بلوتوث 5.3 به گوشی کاربر متصل شود و به گفته منابع خبری، شرکت چینی نسخه مخصوصی از آن را تحت عنوان e-Sport عرضه می‌کند که از طریق فرستنده جداگانه USB-C با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، تأخیر در انتقال را به 20 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. مجموع عمر باتری هم با در نظر گرفتن کیس شارژ حدود 38 ساعت برآورد شده است که در صورت فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال تا 6 ساعت و 30 دقیقه و غیر فعال بودن آن تا 10 ساعت می‌توان از دستگاه استفاده کرد.

این محصول نیز از روز معرفی با قیمت 399 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 56 دلار) برای نسخه‌های عادی و 499 یوان (حدود 71 دلار) برای نسخه e-Sports روانه بازار چین شده است.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا