معرفی ساعت هوشمند Xiaomi Watch 2 Pro با تراشه Snapdragon W5+ Gen 1 و سیستم‌عامل Wear OS

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، ور او اس Wear OS ، Xiaomi Watch 2 Pro ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی در روز سه‌شنبه 26 سپتامبر سال جاری میلادی (4 مهر 1402) طی رویدادی در شهر برلین در کنار معرفی گوشی‌های 13T و 13T Pro و ارائه نسخه بین‌المللی از دست‌بند تناسب اندام Smart Band 8، ساعت هوشمند جدیدی با نام Watch 2 Pro را نیز به نمایش گذاشته است. اسمارت‌واچ تازه شیائومی در دو مدل بلوتوثی و LTE (مجهز به eSIM) عرضه می‌شود و کاربر نسخه LTE برای برقراری تماس یا ارسال پیام از طریق این اسمارت‌واچ، نیازی به اتصال به گوشی هوشمند ندارد. پردازش در Watch 2 Pro از طریق تراشه Snapdragon W5+ Gen 1 انجام می‌شود و سیستم‌عامل آن Wear OS گوگل است.

Watch 2 Pro همانند ساعت‌های استاندارد معمول از یک صفحه‌نمایش دایره‌ای شکل با یک دکمه چرخان در سمت راست بهره می‌برد. این ساعت در یک سایز بدنه 46 میلی‌متری و به طور دقیق در اندازه‌های 47.6x45.9x11.8 میلی‌متر طراحی شده و بدون بند 54.5 گرم وزن دارد. بدنه ساعت از استیل ضد زنگ ساخته شده است و در بالا و پایین حلقه چرخان، دو دکمه در نظر گرفته شده که در مواقع مختلف وظایف متفاوتی را بر عهده می‌گیرند.

صفحه‌نمایش همواره روشن دستگاه یک نمونه 1.43 اینچی بوده که با فناوری AMOLED ساخته شده است. وضوح نمایشگر این ساعت 466x466 پیکسل با تراکم پیکسلی 326ppi است و حداکثر روشنایی 600 نیت را ارائه می‌دهد.

مغز متفکر این ساعت هوشمند پلتفرم 4 نانومتری Snapdragon W5+ Gen 1 است و در کنار آن 2 گیگابایت رم LPDDR4X و 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

باتری این اسمارت‌واچ یک نمونه 495 میلی‌آمپر ساعتی است که از طریق شارژ مغناطیسی دوپینه شارژ می‌شود و ظاهرا شارژ کامل آن 85 دقیقه زمان می‌برد. مطابق اعلام شیائومی، نسخه بلوتوثی Watch 2 Pro با یک بار شارژ می‌تواند تا 65 ساعت و مدل LTE آن با eSIM تا 55 ساعت دوام داشته باشد.

حضور سیستم‌عامل Wear OS را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت Watch 2 Pro دانست. به این ترتیب، کاربران نه تنها می‌توانند به سرویس‌های گوگل از جمله Wallet ،Maps و مهم‌تر از همه Google Assistant دسترسی داشته باشند، بلکه امکان دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده نیز از طریق گوگل پلی استور برای آن‌ها فراهم خواهد شد. اگر چه شیائومی به نسخه Wear OS اشاره‌ای نکرده، اما به نظر می‌رسد اسمارت‌واچ تازه خود را به ورژن قدیمی‌تر‌ این سیستم‌عامل یعنی نسخه 3 مجهز کرده است. برای مقایسه بهتر است بدانید که سری Galaxy Watch6 سامسونگ به Wear OS 4 مجهز شده‌اند.

Watch 2 Pro از بیش از 150 حالت ورزشی مختلف مانند دوچرخه‌سواری، دویدن و شنا پشتیبانی می‌کند و به حسگرهایی برای سنجش میزان استرس، سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و اندازه‌گیری ضربان قلب مجهز شده است. مهم‌تر از همه آن که این ساعت از GPS با دو باند فرکانسی L1 و L5 و ابزاری تحلیلی موسوم به body composition یا ترکیب بدن بهره می‌برد. GPS دوباندی قابلیتی است که Watch S1 (که در مارس 2022 معرفی شد) شیائومی و همچنین برخی ساعت‌های مخصوص دویدن گارمین از جمله Forerunner 955 و Forerunner 255 و نسخه‌های اولترای اپل واچ به آن مجهز شده‌اند و برای اندازه‌گیری دقیق‌تر فعالیت‌های ورزشی بیرون از منزل کاربرد دارد.

قابلیت body composition هم ابتدا با ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch4 و Galaxy Watch4 Classic سامسونگ معرفی شده است و ظاهراً در ساعت شیائومی نیز به طور مشابه، می‌تواند با ارائه داده‌های مربوط به درصد چربی بدن، مقدار آب و حجم عضله‌ها، اطلاعاتی درباره حالت بدن کاربر ارائه کند. سایر سنسورهای معمول مانند شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیطی و قطب‌نمای الکترونیکی نیز در این ساعت حضور دارند.

اسمارت‌واچ تازه شیائومی تحمل فشار 5 اتمسفر را دارد و در نتیجه در برابر آب تا عمق 50 متر مقاوم است. این ساعت هوشمند با گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 8 و بالاتر سازگار است و شرکت سازنده امکاناتی مانند بلوتوث 5.2، وای‌فای، NFC و سامانه‌های موقعیت‌یابی Galileo ،GLONASS ،GPS و Beidou را برای آن در نظر گرفته است.

Watch 2 Pro در دو رنگ بدنه مشکی با بند مشکی از جنس لاستیکی فلوئورو (fluororubber) و نقره‌ای با بند چرمی قهوه‌ای رنگ ارائه می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند بندهای لاستیکی دیگری را نیز مطابق سلیقه خود به طور جداگانه خریداری کند. شیائومی هنوز درباره زمان دقیق ارائه این ساعت اطلاعاتی منتشر نکرده، اما از قیمت 330 یورویی (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 347 دلار) نسخه LTE این ساعت و 270 یورویی (حدود 284 دلار) نسخه بلوتوثی آن خبر داده است.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا