کانترپوینت: جشن ریلمی برای عرضه 200 میلیون اسمارت‌فون در 5 سال

نمایش خبر

تاریخ : 1402/9/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارش اخیر موسسه پژوهشی کانترپوینت، برند چینی ریلمی به تازگی به رقم عرضه بیشتر از 200 میلیون گوشی هوشمند از زمان آغاز به کار خود دست یافته است. دستاوردی که در بازه زمانی اندکی بیش از 5 ساله که از تأسیس این شرکت می‌گذرد، محقق شده و این زیرمجموعه هلدینگ BBK Electronics (صاحب امتیاز اوپو و ویوو) را در سه‌ماهه دوم سال 2023 به نقطه عطف تازه‌ای رسانده است. آمار کانترپوینت نشان می‌دهد که ریلمی پس از ویوو، هواوی، سامسونگ و اپل، پنجمین سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که در سرعت رشد و رسیدن به قله، رکورد چشمگیر کنونی را از خود به جای گذارده است.

برند ریلمی در ماه می سال 2018 میلادی به عنوان زیربرندی از اوپو اولین محصول خود را با نام Realme 1 به بازار هند معرفی کرد. استقبال گسترده از این محصول سبب شد که معاون اوپو از سمت خود در شرکت استعفا دهد و ریلمی را به عنوان یک برند مستقل پی‌ریزی کند. در بیش از 5 سالی که از حضور فعال این برند می‌گذرد، ریلمی همواره نام خود را با ارائه نوآوری‌های قابل توجه در زمینه طراحی، دوربین‌های پیشرفته و فناوری‌های شارژ سریع در کنار قیمت مناسب مطرح کرده است. نکته‌ جالب در این گزارش آن است که ریلمی حجم عمده اسمارت‌فون‌های خود را در بازارهای خارج از چین عرضه کرده و به این ترتیب به یک بازیگر مهم در سطح جهانی بدل شده است. بازیگری که در رقابت نفس‌گیر در صنعت گوشی هوشمند با رشد سریع خود در میان برندهای برتر بازار قرار گرفته است.

ژو کی (Xu Qi)، مدیر ارشد بازاریابی ریلمی، با اشاره به دستاوردهای این شرکت و ابراز شادمانی از آن‌ها می‌گوید: «ما زمانی به وجود آمدیم که بیش از 700 برند گوشی هوشمند در جهان وجود داشت و اکنون مفتخریم که توانسته‌ایم ظرف مدت 5 سال، در میان 10 برند برتر دنیا قرار بگیریم.»

آمار موسسه کانترپوینت همچنین نشان می دهد که تعداد برندهای اسمارت‌فون از بیش از 700 برند در سال 2017 میلادی به حدود 250 شرکت فعال در سپتامبر امسال کاهش یافته و این نه تنها توانایی ریلمی را برای بقا در این شرایط دشوار نشان می‌دهد، بلکه مسیر مطلوب و استراتژی کلان و موفق این برند را آشکار می‌سازد. ریلمی در حال حاضر به دنبال آن است که با معرفی دستگاهی با نام Realme GT 5 Pro خود را برای رقابت جدی‌تر در بخش گوشی‌های هوشمند رده بالا آماده سازد؛ اسمارت‌فونی که در میان نخستین محصولاتی قرار می‌گیرد که به پیشرفته‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 و سنسور دوربین جدید Lytia سونی مجهزند. مطابق شنیده‌ها این گوشی از یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.78 اینچی OLED با وضوح 1.5K و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز برخوردار است. همچنین حضور 16 گیگابایت حافظه رم، باتری حجیم با ظرفیت 5,400 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی سیم 50 واتی را باید به فهرست مشخصات احتمالی این اسمارت‌فون اضافه کرد. البته در خصوص احتمال عرضه این محصول در خارج از بازار چین هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

این در حالی است که شیائومی نیز اخیراً با رونمایی از گوشی‌های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro مجهز به Snapdragon 8 Gen 3، حضور پرقدرتی را در این طیف قیمتی داشته است. از این رو با آن که ریلمی در حال جشن گرفتن برای دستاوردهای خود است، دیگر بازیگران بازار نیز در حال مهیا ساختن زمینه برای رقابتی نفسگیرتر هستند. شرایطی که تعهد اغلب برندها، از جمله ریلمی را برای ارائه دستگاه‌های با کیفیت و توانایی حرکت در چشم‌انداز پویای این صنعت نشان می‌دهد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا