کانترپوینت: ریلمی سریع‌ترین برند عمده تولیدکننده اسمارت‌فون 5G در سه‌ماهه چهارم 2021

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/12/24        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، نسل پنجم 5G ، کانترپوینت Counterpoint ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : مطابق جدیدترین گزارش بخش رصد بازار موسسه کانترپوینت از فصل چهارم سال 2021 در میان برندهای برتر اسمارت‌فون، ریلمی سریع‌ترین میزان رشد عرضه گوشی‌های هوشمند نسل پنجم را طی سه‌ماهه منتهی به دسامبر سال گذشته میلادی ‌به خود اختصاص داده است. این سومین فصل پیاپی است که نام ریلمی در میان برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی 5G با شتاب رشد فزاینده در جهان قرار می‌گیرد. بر اساس آمار این موسسه، برند چینی رشدی معادل 165 درصد را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته تجربه کرده و تحلیل‌گران کانترپوینت گسترش محصولات ریلمی در مناطق کلیدی مانند اروپای غربی و آمریکای لاتین را از مهم‌ترین دلایل این رشد برشمرده‌اند.

Realme GT 2 Pro

کانترپوینت آن دسته از برندها را که در سه‌ماهه چهارم 2021 موفق به عرضه 5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون 5G یا بیشتر شده‌اند، شرکت‌های عمده در این حوزه می‌داند. پس از ریلمی، سامسونگ قرار دارد که در دوره زمانی اکتبر تا دسامبر 2021، رشد سالانه 109 درصدی را به ثبت رسانده است و سپس سه شرکت چینی شیائومی، Honor و ویوو جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

میزان عرضه جهانی گوشی‌های 5G - رشد سالیانه برندهای عمده در سه‌ماهه چهارم سال 2021

هارمیت سینگ والیا (Harmeet Singh Walia)، تحلیل‌گر ارشد کانترپوینت، درباره استراتژی رشد شرکت چینی ریلمی می‌گوید: «ریلمی از سال 2020 اقدام به ارائه سبد گسترده‌تری از محصولات 5G کرده و از تنها دو گوشی هوشمند 5G در ابتدای سال 2020 به 15 [محصول مبتنی بر فناوری نسل پنجم] در ابتدای سال 2021 رسیده و این میزان را نیز تا پایان سه‌ماهه چهارم 2021 به بیش از دو برابر رسانده است. هم‌زمان [با افزایش سبد محصولات 5G]، میانگین قیمت فروش (ASP) این دستگاه‌ها هم کمتر شده و از حدود 270 دلار در سه‌ماهه نخست 2020 به 250 دلار در سه‌ماهه چهارم 2021 کاهش یافته است». او در ادامه افزوده است که این مسئله علی‌رغم افزایش متوسط قیمت فروش گوشی‌های 5G است که در چند فصل اخیر به سبب بالا رفتن قیمت گوشی‌های GT Neo Flash و Q3 Pro Carnival در کنار V5 5G در سه‌ماهه سوم 2021 و عرضه GT Neo 2 با قیمت عمده‌فروشی 350 دلار در فصل چهارم سال گذشته میلادی مشاهده شده است.

در کنار رشد کلی ریلمی، بخش عمده‌ای از افزایش عرضه محصولات 5G با گسترش آن‌ها در اروپا به دست آمده؛ جایی که این شرکت سریع‌ترین رشد تولید محصولات 5G را به نام خود ثبت کرده است. این عملکرد بیش از همه محصول موفقیت شرکت چینی در بازارهای اروپای غربی از جمله بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و سوئیس بوده است. در واقع، ریلمی به لطف عرضه سری Realme 8 5G و Realme GT در هر یک از این کشورها سریع‌ترین رشد را داشته است.

Realme 8 5G

از نگاه یان استرای‌جک (Jan Stryjak)، معاون موسسه کانترپوینت، ریلمی سریع‌ترین رشد را در میان برندهای حاضر در قاره سبز طی سال 2021 محقق ساخته و حضور خود را منطقه به منطقه تقویت کرده است. این شرکت در ژوئن 2019 وارد بازار اروپا شد و به سرعت با رویکرد «قاتل پرچمداران» یاflagship killer مورد توجه ویژه قرار گرفت؛ رویکردی که سبب شد دستگاه‌هایی با مشخصات بالا و قیمت‌های رقابتی را به این بازار عرضه کند.

رشد سریع ریلمی در اروپا این امکان را به مدیران شرکت داده است تا برای گسترش و تثبیت جایگاه خود در این منطقه تلاش کنند. تلاش‌‌هایی که پیش از این در خاور میانه، شمال آفریقا و منطقه آسیا-اقیانوسیه به ثمر نشسته و ریلمی را در بیش از 20 کشور این مناطق، به یکی از پنج برند برتر تولیدکننده اسمارت‌فون 5G بدل ساخته است.

در صورت ادامه روند کنونی، آینده ریلمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در زمینه فناوری 5G، بسیار روشن به نظر می‌رسد. چرا که برند چینی با ادامه سیاست خود برای توسعه دسترسی همگانی به اسمارت‌فون‌های 5G با قیمت مناسب، به تدریج موقعیت برتر خود را تثبیت خواهد کرد. چنان که برند چینی مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی هوشمند خود یعنی Realme 9 5G را با قیمت کمتر از 200 دلار در روز 10 مارس سال جاری میلادی (19 اسفند 1400) در هند ارائه کرده است؛ مدلی که انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه آن با قیمتی در حدود 200 تا 250 دلار در آمریکای لاتین و اروپا باشیم.

منبع : Counterpoint