آشنایی با Honor Watch 4 Pro – اسمارت واچ جدید آنر با ارتباطات LTE

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Honor Watch 4 Pro ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : کمپانی آنر روز پنجشنبه 12 اکتبر 2023 (20 مهر 1402)، در کنار رونمایی از اسمارت‌فون تاشوی Honor Magic Vs 2، از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Honor Watch 4 Pro نیز پرده برداشت. از لحاظ مشخصات و امکانات، این ساعت جدید را می‌توان نسخه پیشرفته‌تر Honor Watch 4 (معرفی شده در تابستان) تلقی کرد، اما از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی بین این دو دیوایس مشاهده نمی‌شود. نمایشگر AMOLED، بدنه استیل و مقاوم در برابر آب، باتری قدرتمند، قابلیت‌های ورزشی و سلامتی (مثل ردیابی ضربان قلب، اکسیژن خون، چربی‌سوزی و ...) و از همه مهم‌تر مجهز شدن به سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) از جمله برجسته‌ترین مشخصات Honor Watch 4 Pro به شمار می‌روند.

ساعت هوشمند Honor Watch 4 Pro ظاهری شکیل و پیشرفته داشته و در نگاه اول ممکن است آن را با یک ساعت آنالوگ کلاسیک اشتباه بگیرید. به نظر می‌رسد طراحی ظاهری Honor Watch 4 Pro (با صفحه گرد و بندهای کلاسیک) بیشتر به Honor Watch GS 3 (عرضه‌شده در ژانویه 2022) شباهت داشته باشد. البته با این تفاوت که ظاهرا در Honor Watch 4 Pro حلقه نازک‌تری به دور نمایشگر دیده می‌شود.

برخلاف بدنه مربع‌شکل Watch 4، در ساعت جدید Watch 4 Pro شاهد بدنه‌ای گرد هستیم که از دو قسمت تشکیل شده: قسمت بالایی از استیل ضدزنگ 316L با درصد کربن پایین و قسمت زیرین که از کامپوزیت با الیاف پلیمری ساخته شده است. بند این ساعت در سه رنگ مشکی، قهوه‌ای و سبز تیره به تولید می‌رسد که مدل مشکی‌رنگ دارای جنس لاستیکی فلوئورین بوده و مدل‌های قهوه‌ای و سبز از جنس چرمی برخوردارند. گفتنی‌ست، این ساعت در ابعاد 11.4×46.4×46.4 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن (بدون احتساب بند) به حدود 50 گرم بالغ می‌شود.

در نگاه اول، یک صفحه نمایش گرد 1.5 اینچی از نوع AMOLED توجه‌ها را به خود جلب می‌کند که در حلقه‌ای فلزی محصور شده است. همان‌طور که گفته شد، حلقه دور صفحه نمایش نازک بوده و تنها 1.9 میلی‌متر ضخامت دارد. همین امر، نسبت صفحه به بدنه را در این ساعت به 82.6 درصد می‌رساند. رزولوشن نمایشگر 464×464 پیکسل بوده و تراکم 310 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. لازم به ذکر است، Watch 4 Pro از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD بهره برده و به لطف بیش از شش هزار واچ‌فیس قابل دانلود، کاربر می‌تواند صفحه ساعت را متناسب با نیاز و سلیقه خود، شخصی‌سازی کند.

در سمت راست بدنه، یک دکمه فیزیکی و یک دسته کوک چرخان (مشابه Digital Crown در اپل واچ) به چشم می‌خورد که به گفته شرکت سازنده می‌توان از آن برای اسکرول صفحه‌ها، جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها و یا زوم کردن استفاده کرد. ناگفته نماند، Watch 4 Pro با تحمل فشار 5 اتمسفر می‌تواند به مدت 10 دقیقه در عمق 50 متری آب دوام بیاورد. البته آنر هشدار داده که این محصول برای شیرجه، دوش آب داغ، چشمه‌های آب گرم، سونا و فعالیت‌هایی که در آب‌های عمیق با سرعت بالا انجام می‌شوند مناسب نبوده و صرفا برای شنا در استخر یا نزدیک ساحل دریا در نظر گرفته شده است.

شرکت سازنده به ظرفیت باتری اشاره‌ای نکرده، اما برخی منابع خبری آن را یک باتری 480 میلی‌آمپر ساعتی اعلام کرده‌اند. این باتری از طریق شارژ بی‌سیم با توان 4.5 وات شارژ شده و از شارژ معکوس (برای شارژ شدن از طریق باتری موبایل‌های دارای شارژ بی‌سیم معکوس‌) نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده، تنها با 10 دقیقه شارژ کردن، می‌توان یک روز کامل از این ساعت استفاده کرد. باتری ساعت در صورت استفاده متعارف تا 10 روز و در حالت صرفه‌جویی (با غیرفعال کردن NFC ،GPS و سیم‌کارت) تا 14 روز دوام خواهد داشت. البته اگر Watch 4 Pro را در حالت «سیم‌کارت الکترونیکی مستقل» قرار دهیم، عمر باتری به 3 روز کاهش می‌یابد.

مثل بسیاری از ساعت‌های هوشمند، Watch 4 Pro نیز می‌تواند کمیت‌هایی نظیر ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون (SpO2) را اندازه‌گیری کرده و استرس و خواب کاربر را ردیابی کند. به گفته آنر، سنسور ضربان قلب اپتیکال از نوع 8 کاناله با درجه حساسیت بالا در کنار ماژول با شفافیت بالا، ورودی نور را تا 50 درصد افزایش داده و متعاقبا دقت اندازه‌گیری داده‌های سلامتی و ورزشی بالا می‌رود.

طبق ادعای شرکت سازنده، این ساعت از الگوریتمی اختصاصی برای قلب تحت عنوان Honor Heart Health Research بهره می‌برد. به لطف این الگوریتم، Watch 4 Pro می‌تواند احتمال وقوع موارد خطرناکی نظیر فیبریلاسیون دهلیزی، ضربان‌های زودرس، ریتم قلبی نامنظم، ضربان قلب بالا یا پایین و یا وقفه تنفسی در هنگام خواب را پیش‌بینی کرده و هشدار لازم را به کاربر صادر کند. از جمله قابلیت‌های ورزشی این ساعت می‌توان به کمک به کاربر در شناسایی مسیرهای مناسب برای دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... و همچنین الگوریتمی جدید برای چربی‌سوزی اشاره کرد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های Watch 4 Pro، پشتیبانی آن از سیم‌کارت الکترونیکی یا همان eSIM است. این قابلیت، در کنار بهره‌مندی از میکروفن و اسپیکر باعث می‌شود تا کاربر بتواند بدون نیاز به گوشی هوشمند، مستقیما از طریق خود ساعت به شبکه LTE متصل شده و برقراری تماس یا ارسال SMS را انجام دهد. سایر گزینه‌های ارتباطی Watch 4 Pro عبارتند از GPS، بلوتوث 5.2 و NFC. ناگفته نماند بخش نرم‌افزاری این ساعت را رابط کاربری MagicOS 7.2 مدیریت می‌کند. ناگفته نماند، این ساعت هوشمند با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 9 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 11 و بالاتر سازگاری خواهد داشت.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید ساعت هوشمند Honor Watch 4 Pro آغاز شده و این محصول از 16 اکتبر (24 مهر) در چین عرضه می‌شود. مدل مشکی‌رنگ این ساعت (با بند لاستیکی) 1,599 یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 219 دلار آمریکا. برای خرید مدل‌های دارای بند چرمی قهوه‌ای یا سبز تیره نیز باید 200 یوان (27 دلار) بیشتر هزینه کرد.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا