معرفی Pixel Watch 2 – ساعت جدید گوگل با تراشه Snapdragon W5+ Gen 1 و سیستم‌عامل Wear OS 4

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/12        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS ، Google Pixel Watch 2 ، گوگل Google
واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل سال گذشته میلادی در همین حوالی زمانی برای نخستین بار با معرفی Pixel Watch به طور رسمی به دنیای ساعت‌های هوشمند قدم گذاشت؛ ساعتی با بدنه 36 گرمی و از جنس استیل ضد زنگ بازیافتی 80 درصد که در ساختار آن تراشه قدیمی Exynos 9110 در کنار پردازنده کمکی Cortex-M33 با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به کار رفته بود. ابر شرکت آمریکایی حالا در روز چهارشنبه 4 اکتبر 2023 (12 مهر 1402) و در جریان رویداد Made By Google علاوه بر معرفی گوشی‌های هوشمند Pixel 8 و Pixel 8 Pro، نسل جدید ساعت هوشمند خود با نام Pixel Watch 2 را نیز به نمایش گذاشته است.

Pixel Watch 2 از نظر ظاهری شباهت زیادی به نمونه سال گذشته دارد، اما در بطن خود با تغییرات زیادی روبه‌رو شده که از میان آن‌ها می‌توان به حضور چیپ‌ست پردازشی کوالکام، افزوده شدن حسگرهای جدید، افزایش ظرفیت و دوام باتری و اضافه شدن قابلیت‌های تازه مرتبط با تناسب اندام اشاره کرد.

Pixel Watch 2 مانند Pixel Watch از نظر ارتباطی در دو مدل وای‌فای و LTE طراحی شده است. این ساعت هوشمند در سه رنگ بدنه نقره‌ای (Polished Silver) مشکی مات (Matte Black) و طلایی (Champagne Gold) با بندهای موسوم به Active از جنس لاستیک فلوئورو الاستومر با پوشش نرم و در چهار مدل متنوع به تولید می‌رسد. بندهای این ساعت دو دو اندازه کوچک و بزرگ ارائه می‌شود که با توجه به اندازه مچ کاربر قابل انتخاب خواهند بود. همچنین علاقمندان به این ساعت می‌توانند از بندهای Pixel Watch سال گذشته نیز استفاده کنند. در سمت راست بدنه ساعت نیز یک دکمه جانبی و یک دکمه crown لرزشی دیده می‌شود.

ساعت هوشمند تازه گوگل همانند نمونه سال گذشته تنها در یک اندازه 41 میلی‌متری با ضخامت 12.3 میلی‌متر به تولید می‌رسد و شرکت سازنده از برخی تغییرات نامحسوس مانند استفاده از نسخه سفارشی شیشه سه¬بعدی محافظ گوریلا گلس 5 با همان طراحی گنبدی شکل اما این بار با دوام بیشتر و استفاده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی در ساخت بدنه آن خبر داده است. اگر چه ابعاد دستگاه تغییری نسبت به Pixel Watch نداشته، اما استفاده از آلومینیوم در ساختار ساعت تازه سبب کاهش 5 گرمی وزن بدنه و رسیدن آن به 31 گرم شده است.

Pixel Watch 2 مانند محصول سال گذشته گوگل در برابر فشار 5 اتمسفر (فرو رفتن در آب تا عمق 50 متری) مقاومت دارد و همین امر آن را برای ورزش‌های آبی و استفاده در استخر مناسب می‌کند. همچنین منابع خبری از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق و زمان مشخص) در ساعت تازه گوگل خبر داده اند؛ امکانی که در Pixel Watch غایب بود.

صفحه‌نمایش Pixel Watch 2 یک نمونه دایره‌ای شکل 1.2 اینچی است که با فناوری AMOLED ساخته شده است. گوگل اشاره صریحی به وضوح نمایشگر Watch 2 در مقایسه با Pixel Watch نکرده و تنها به تراکم 320ppi این پنل بسنده کرده که تفاوتی نسبت به پیکسل واچ سال قبل ندارد. البته برخی منابع از وضوح 384x384 پیکسلی در این ساعت سخن به میان آورده‌اند. حداکثر روشنایی نقطه‌ای این صفحه‌نمایش به 1,000 نیت می‌رسد.

همان طور که اشاره شد، به جای چیپ‌ست 10 نانومتری Exynos 9110 حالا شاهد حضور تراشه 4 نانومتری Snapdragon W5+ Gen 1 به همراه پروسسور کمکی Cortex M33 در Pixel Watch 2 هستیم که به احتمال فراوان در مصرف انرژی دستگاه تأثیر مثبت بر جای خواهد گذاشت. رم دستگاه همچنان 2 گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی eMMC آن 32 گیگابایتی است که در مجموع برای یک ساعت هوشمند کافی به نظر می‌رسد.

باتری لیتیوم یونی Pixel Watch 2 تنها 306 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که در مقایسه با باتری 294 میلی‌آمپر ساعتیPixel Watch با افزایش اندک 12 میلی‌آمپر ساعتی روبه‌رو شده است و در مقایسه با نمونه‌های هم‌رده همچنان پایین به نظر می‌رسد. البته گوگل اعلام کرده که باتری دستگاه در صورت فعال بودن قابلیت همواره روشن صفحه‌نمایش می‌تواند تا 24 ساعت دوام داشته باشد. شارژ باتری نیز نسبتا سریع انجام می‌شود و 30 دقیقه شارژ باتری برای 12 ساعت کار با ساعت کفایت می‌کند. به علاوه، به گفته شرکت سازنده شارژ کامل دستگاه در مدت 80 دقیقه انجام می‌شود و برای تأمین 80 درصد از انرژی مورد نیاز ساعت حدود 45 دقیقه زمان نیاز است.

ساعت جدید گوگل به سیستم عامل Wear OS 4 مجهز شده است و از میکروفن و اسپیکر داخلی بهره می‌برد. به علاوه، گزینه‌های ارتباطی Pixel Watch شامل بلوتوث 5.0، وای‌فای Wi-Fi 802.11 b/g/n در یک باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و NFC بدون تغییر به محصول جدید منتقل شده‌اند.

گوگل برای اسمارت‌واچ تازه خود واچ‌فیس‌های تازه و متنوعی در چهار دسته Accessible ،Arc ،Gold Digital و Analog Bold در نظر گرفته که امکان برقراری تعادل میان تراکم و خوانایی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

غول آمریکایی مجموعه امکانات گسترده ای را برای دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی و شاخص‌های تندرستی کاربران در ساعت تازه خود در نظر گرفته است. Pixel Watch 2 مانند مدل سال گذشته به حسگر نوری ضربان قلب و سنسور سنجش سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) مجهز شده است. به علاوه، دقت حگر ضربان قلب این ساعت که گوگل از آن با عنوان multi-path یاد می کند در مقایسه با حسگر single-path پیشین هنگام انجام تمرینات ورزشی پرتحرک تا 40 درصد افزایش یافته است؛ چرا که می‌تواند ضربان قلب را از چندین نقطه در مچ کاربر اندازه‌گیری کند.

اندازه‌گیری سطح استرس با کمک حسگر فعالیت الکتریکی پیوسته پوست یاContinuous Electrodermal Activity از دیگر قابلیت‌های ساعت هوشمند تازه گوگل به شمار می‌رود. این حسگر همچنین می‌تواند گزارش دقیقی از کیفیت خواب کاربر شامل اندازه‌گیری دمای پوست را ارائه دهد.

گوگل اسمارت‌واچ تازه خود را با اشتراک شش‌ماهه Fitbit Premium عرضه می‌کند که حالا از هوش مصنوعی برای تحلیل عملکرد کاربر بهره می‌برد. همچنین حضور قابلیت جدید مربی‌گری یا coaching به کاربر کمک می‌کند برنامه‌های ورزشی خود را در محدوده هدف حفظ کند.

ویژگی جالب توجه دیگر این ساعت قابلیتی با عنوان Emergency Sharing است که کاربر با کمک آن می‌تواند به صورت خودکار یا دستی موقعیت مکانی خود را برای مخاطبان مورد نظر ارسال کند. فرستادن موقعیت مکانی به صورت خودکار از طریق اپلیکیشن Safety Check انجام می‌شود و کاربر می‌تواند پس از تخمین زمان بازگشت خود به منزل تایمری را تنظیم کند و در صورت دیرکرد قابلیت Emergency Sharing فعال خواهد شد.

Pixel Watch 2 با گوشی‌های مجهز به اندروید 9 و پیشرفته‌تر به شرط داشتن حساب کاربری گوگل و نصب اپلیکیشن Google Pixel Watch سازگار است.

نسخه وای‌فای و LTE این ساعت، بدون تغییر نسبت به سال گذشته، به ترتیب با قیمت 349.99 و 399.99 دلار به فروش می‌رسند. سفارش اولیه Pixel Watch 2 از روز معرفی آغاز شده است و گوگل قصد دارد این ساعت را از روز پنج‌شنبه 12 اکتبر (20 مهر) ابتدا از طریق فروشگاه‌های خود در کشورهای آمریکا، استرالیا کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایوان و بریتانیا به فروش برساند.

منبع : Google


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا