معرفی اسمارت‌فون رده‌پایین Realme C53 – نازک‌ترین گوشی ریلمی با طراحی به سبک آیفون 14 پرو

نمایش خبر

تاریخ : 1402/3/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Realme C53 ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریلمی روز چهارشنبه 31 می 2023 (10 خرداد 1402) از یک گوشی هوشمند جدید با نام Realme C53 پرده برداشت. این اسمارت‌فون برای بازار مالزی تدارک دیده شده و در رده پایین بازار قرار می‌گیرد. تراشه نه‌چندان قدرتمند Unisoc T612، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی از مهم‌ترین مشخصات این دیوایس به شمار می‌روند. اما نکته‌ای که شاید برخی مشتریان را ناامید کند، محروم بودن این گوشی از ارتباطات نسل پنجم است. گفتنی‌ست، Realme C53 در واقع همان Realme Narzo N53 است که دو هفته قبل برای بازار هند معرفی شده بود. در ادامه با معرفی کامل Realme C53 با ما همراه باشید.

شرکت سازنده در طراحی گوشی هوشمند Realme C53، تا حدی از آیفون 14 پرو الگوبرداری کرده است (به ویژه در طراحی ماژول دوربین و شبیه‌سازی قابلیت Dynamic Island). اسمارت‌فون Realme C53 در دو رنگ مشکی (Mighty Black) و طلایی (Champion Gold) به تولید می‌رسد. به گفته ریلمی، در رنگ‌بندی طلایی افکتی همچون یک روبان طلایی‌رنگ در سرتاسر قسمت پشتی جریان داشته و دور تا دور گوشی با درخششی طلایی احاطه شده است.

ریلمی مدعی‌ست که لایه‌ای 400 نانومتری با استفاده از پروسه‌ای موسوم به Golden Silk Coating (لایه‌گذاری ابریشمی طلایی) روی قسمت پشتی کشیده شده که بافتی طلایی و درخشان به آن می‌بخشد. Realme C53 طول و عرضی برابر با 167.3 و 76.7 میلی‌متر داشته و وزن آن 182 گرم است. ناگفته نماند، این دیوایس با ضخامت تنها 7.49 میلی‌متری، نازک‌ترین گوشی هوشمند ریلمی تا کنون محسوب می‌شود.

نمایشگر گوشی یک نمونه 6.74 اینچی است که به‌گفته ریلمی 90.3 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. شرکت سازنده به نوع و رزولوشن نمایشگر اشاره‌ای نکرده، اما با توجه به یکسان بودن این مدل با Narzo N53، به احتمال زیاد با یک نمایشگر ال‌سی‌دی با وضوح +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) روبرو هستیم. نرخ نمونه‌برداری تاچ این نمایشگر 180 هرتز بوده و در هر ثانیه 90 بار خود را به‌روزرسانی می‌کند. ناگفته نماند، حداکثر میزان روشنایی نقطه‌ای نمایشگر به 560 نیت می‌رسد.

همان طور که گفته شد، ریلمی بخش پردازش Realme C53 را به تراشه رده پایین Unisoc T612 سپرده است. CPU این چیپ‌ست 12 نانومتری از دو هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن ARM Mali-G57 است. 6 گیگابایت حافظه رم (از نوع LPDDR4x) برای Realme C53 پیش‌بینی شده که به لطف نوعی تکنولوژی که شرکت سازنده از آن با عنوان DRE یاد می‌کند، می‌توان تا 6 گیگابایت دیگر (به شکل مجازی) به آن اضافه کرد. حافظه داخلی دستگاه نیز 128 گیگابایت اعلام شده که با استفاده از میکرو اس‌دی مستقل می‌توان آن را تا 2 ترابایت دیگر ارتقا داد.

ماژول دوربین پشت گوشی – که به سبک squircle (شکلی بین دایره و مربع) طراحی شده – تا حد زیادی به ماژول دوربین آیفون 14 پرو شباهت دارد. در این ماژول سه حلقه بزرگ دیده می‌شود که دو حلقه میزبان لنزهای دوربین و حلقه سوم در بردارنده فلش ال‌ای‌دی است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و به امکاناتی نظیر حالت شب، پانوراما، حالت حرفه‌ای، عکاسی تایم-لپس، حالت پرتره، HDR، تشخیص منظره با هوش مصنوعی، فیلترهای متنوع و اسلوموشن مجهز شده است.

در حلقه دوم نیز یک دوربین دیگر قرار گرفته که شرکت سازنده به ماهیت و رزولوشن آن اشاره‌ای نکرده، اما انتظار می‌رود که یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی باشد. در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی با وضوح 8 مگاپیکسل تعبیه شده است. ناگفته نماند، دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند، در حالی که ضبط ویدئو با دوربین سلفی با حداکثر رزولوشن 720p و سرعت 30 فریم در ثانیه امکان‌پذیر است.

یک باتری بزرگ به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت Realme C53 را تغذیه می‌کند. این باتری به استاندارد شارژ 33 واتی SuperVOOC مجهز بوده و 31 دقیقه طول می‌کشد تا ذخیره باتری از 0 به 50 درصد برسد. ریلمی مدعی شده که سرعت شارژ در این گوشی نسبت به نسل قبلی تا 100 درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است، حسگر اثر انگشت نیز روی لبه دستگاه تعبیه شده است.

سیستم‌عامل Realme C53 اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی realme UI T Edition در آن فعال است. یکی از امکانات نرم‌افزاری این رابط کاربری، قابلیتی به نام Mini Capsule است که تا حد زیادی از ایده Dynamic Island در آیفون 14 پرو الهام گرفته است. به این ترتیب، برخی از مهم‌ترین نوتیفیکیشن‌ها – از جمله میزان ذخیره باتری، استفاده از اینترنت داده و تعداد گام‌های برداشته شده در یک روز – در یک نوار کپسول-شکل در بالای صفحه به نمایش در می‌آیند.

همان طور که در مقدمه هم گفته شد، اسمارت‌فون Realme C53 از ارتباطات نسل پنجم بی‌بهره بوده و یک گوشی 4G محسوب می‌شود. البته نکته مثبت در آنجاست که علاوه بر دو اسلات سیم‌کارت (از نوع نانو) یک اسلات جداگانه نیز به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

فروش گوشی هوشمند Realme C53 در مالزی آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را از فروشگاه اینترنتی Lazada سفارش دهند. این دیوایس در پیکربندی 6GB/128GB قیمتی معادل 550 رینگیت مالزی دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 119 دلار آمریکا.


به روزرسانی - قیمت ریلمی سی 53 در بازار ایران

گوشی ریلمی C53 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی ریلمی C53 در ایران از 5,600,000 تومان تا 5,630,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ریلمی C53 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا