معرفی Realme C30s با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی، اندروید نسخه Go‌ و قیمت تنها 95 دلاری

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/6/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، Realme C30s ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریلمی نزدیک به سه ماه پیش از گوشی ساده‌ای به‌نام Realme C30 رونمایی کرد که با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی LCD با وضوح اچ‌دی پلاس، تک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و پردازنده رده پایین Unisoc حتی در بین دیگر گوشی‌های رده اندروید Go نیز حرف چندانی برای گفتن نداشت اما با قیمت مناسب در بازار به‌شدت حساس به قیمتی همچون هند شرایط نسبتا مطلوبی را عرضه می‌کرد. مجموعه ریلمی حالا گوشی تازه‌ای را در این خانواده روانه بازار کرده که Realme C30s نام دارد که تقریبا تمامی مشخصات آن با C30 یکسان است اما نسخه تازه‌تری از اندروید Go را به‌کار گرفته و سنسور اثر انگشت نیز به لیست امکانات معدود آن افزوده شده است.

Realme C30s که با تک دوربین بخش پشتی و بریدگی V شکل بالای صفحه‌نمایش از همان ابتدا تعلق خود به رده کاملا ارزان‌قیمت بازار را کاملا آشکار می‌کند در دو رنگ مشکی و آبی ارائه شده و با ابعاد 8.5×75.7×164.2 میلی‌متری، 186 گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.5 اینچی اچ‌دی پلاس با فناوری ساخت LCD است که طبق انتظار از نرخ رفرش بالا برخوردار نبوده و سرعت برداشت تاچ در آن نیز تنها 120 هرتز است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این پنل 88.7 درصد اعلام شده که با وجود آن‌که چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد و حاشیه ضخیم پایین آن مانعی برای فول‌اسکرین نامیدن این پنل است اما حداقل از روی تصاویر در کناره‌ها و بخش بالایی آن حاشیه‌های اندکی دیده می‌شود. بالای صفحه‌نمایش محل دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی‌ست و سنسور اثر انگشت نیز که در C30 غایب بود حالا در سمت راست گوشی حضور دارد.

از یک گوشی ساده رده Android Go طبیعتا انتظار بالایی در زمینه دوربین نمی‌رود و C30s نیز با ارائه تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی در بخش پشتی چندان در این زمینه متفاوت عمل نکرده است. این دوربین امکانات چندان بالایی نداشته و حداکثر وضوح برداشت ویدئو در آن نیز به 1080p/30fps محدود شده است.

پردازش در این گوشی بر عهده پروسسور رده پایین Unisoc SC9863A است که از 8 هسته Arm Cortex-A55 در دو کلاستر چهارتایی با حداکثر فرکانس‌های 1.6 و 1.2 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. پردازش گرافیک در این چیپ‌ست 28 نانومتری بر عهده PowerVR GE8322 است که نگفته پیداست قدرت چندان بالایی را ارائه نمی‌دهد. رم گوشی 2، 3 یا 4 گیگابایت بوده و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا 1 ترابایت دیگر از طریق درگاه مستقل microSD) دارد.

ظرفیت باتری این گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است که با وجود آن‌که در حضور پروسسور پر مصرف 28 نانومتری احتمالا فرصت چندانی برای درخشش پیدا نمی‌کند اما به‌لطف وضوح پایین صفحه‌نمایش و امکانات محدود مولتی‌مدیایی همچنان نمونه قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسد و شرکت سازنده نیز از دوام یک روزه آن در سناریوهای مختلف سخن می‌گوید. در رابط کاربری این گوشی نیز حالت صرفه‌جویی باتری Ultra Saving Mode در نظر گرفته شده که امکان استفاده از دستگاه حتی با شارژ 5 درصد و کم‌تر را برای مدتی فراهم می‌کند. C30s از شارژ پر سرعت بی‌بهره است و شارژ همراه آن تنها 10 وات توان دارد.

نگفته پیداست که در این مدل خبری از اتصال 5G وجود نداشته و با یک گوشی 4G ساده روبرو می‌شویم. اتصال وای‌فای این مدل به‌صورت تک باند 2.4 گیگاهرتز بوده و نسخه بلوتوث آن نیز 4.2 است. مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS و GLONASS و جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز در C30s حضور دارند اما به‌عنوان یک نکته کاملا منفی پورت اتصالات سیمی آن هنوز از نوع قدیمی microUSB است.

Realme C30s با اندروید 12 نسخه Go و رابط کاربری realne UI Go Edition از 23 سپتامبر (1 مهر 1401) با قیمت پایه 7,499 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 95 دلار آمریکا) برای نسخه 2GB/32GB به بازار هند عرضه شده و بالاترین نسخه آن با حافظه 4GB/64GB نیز 8,999 روپیه (113 دلار) قیمت‌‌گذاری شده است.


به روزرسانی - قیمت ریلمی سی 30 اس در بازار ایران

گوشی ریلمی C30s به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی ریلمی C30s در ایران از 3,229,000 تومان تا 3,269,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ریلمی C30s از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Realme