MWC 2023 - معرفی فناوری جدید تکنو برای تغییر رنگ گوشی از بین 1,600 رنگ مختلف با یک اپلیکیشن!

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC)
واحد خبر mobile.ir : در حالی‌که گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر با قیمت‌های بالا و غیر منطقی هنوز دور از دسترس اکثر کاربران و خریداران قرار دارند، رنگ‌آمیزی متفاوت از معدود عوامل ایجاد تغییر در ظاهر یک گوشی هوشمند بدون افزایش قیمت دستگاه به‌حساب می‌آید. در همین رابطه در طی سال‌های اخیر رنگ‌های متنوع و جذاب‌تری برای بسیاری از گوشی‌ها ارائه شده و حتی برخی مدل‌ها مثل vivo Y100 از فناوری تغییر رنگ با قرار گرفتن گوشی در معرض نور خورشید برخوردار شده‌اند. فناوری جدید تکنو در این زمینه Chameleon Coloring Technology نام دارد که با راه‌حلی ابتکاری امکان ایجاد کل طیف رنگین‌کمانی را فراهم کرده و جذابیت‌های بیش‌تری را نسبت به رقبا ارائه می‌دهد.

در فناوری Chameleon Coloring Technology که می‌توان آن را تکنولوژی رنگ‌آمیزی آفتاب‌پرستی نام‌گذاری کرد امکان ایجاد محدوده وسیعی از الگوهای رنگی تنها با لمس یک دکمه فراهم می‌شود. فناوری مورد استفاده در این سیستم، رنگ‌آمیزی منشور با کنترلر الکتریکی (electrically-controller prism coloring technology) نام دارد که در طی آن یک میدان الکتریکی به مجموعه‌ای از منشورها (با اندازه‌ کوچک‌تر از یک میکرون) برای تغییر جهت آن‌ها اعمال می‌شود. در این حالت با کنترل دقیق جهت این منشورها می‌توان به پدیده شکست نور با طول موج‌های متفاوت دست یافت که عملا منجر به ایجاد طیف‌های رنگین‌کمانی می‌شود.

به‌عبارت ساده‌تر، در این سیستم از هیچ صفحه‌نمایشی استفاده نشده و به‌خودی خود هیچ رنگی نیز از سطح ماده ساطع نمی‌شود اما مواد بازتاب‌دهنده‌ای در آن استفاده می‌شود که زاویه شکست نور در آن‌ها قابل تغییر است و بدین‌ترتیب رنگ سطح با تغییر این زاویه به‌دلخواه انتخاب می‌شود. برای کنترل فرم و زاویه منشورهای کوچک جای گرفته در سطح می‌توان از یک اپلیکیشن داخلی دستگاه استفاده کرده و رنگ را به‌دلخواه از بین 1,600 انتخاب ممکن تغییر کرد. این رنگ حتی می‌تواند بسته به مواردی مثل درجه شارژ باتری، موزیک در حال پخش و یا نوتیفیکیشن دریافتی به‌صورت اتوماتیک تغییر کند. اگر نگران از دست رفتن خاصیت این سیستم در گذر زمان هستید نیز تکنو با اعلام امکان تغییر رنگ این مجموعه برای 2 میلیون بار خیال شما را کاملا آسوده کرده است.

این سیستم در زمینه مصرف انرژی و کاهش دوام باتری نیز به‌گفته شرکت سازنده موفق عمل کرده جایی‌که 100 بار تغییر رنگ آن در طول یک روز تنها انرژی اندکی معادل تماشای یک ویدئوی 5 دقیقه‌ای نیاز دارد. پروسه تغییر رنگ در این حالت نیز بسیار سریع است و تنها 0.03 ثانیه به‌طول می‌انجامد.

این نخستین تلاش تکنو برای تولید گوشی‌های با امکان تغییر رنگ در کاور بخش پشتی نیست و این شرکت در سپتامبر گذشته Camon 19 Pro را با قابلیتی تحت عنوان تکنولوژی فوتو ایزومر چند رنگ (polychromatic photoisomer technology) و امکان تغییر رنگ اتوماتیک با قرار گرفتن در شرایط نوری مختلف معرفی کرده بود. هنوز اطلاعاتی در مورد امکان به‌کارگیری فناوری Chameleon Coloring Technology در یک گوشی واقعی از شرکت تکنو منتشر نشده اما با توجه به جذابیت بالای این فناوری احتمالا در آینده نزدیک شاهد حضور آن در مدلی از این برند خواهیم بود



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا