معرفی گوشی هوشمند vivo V25e - نسخه 4G و ارزان‌تر V25، با قابلیت تغییر رنگ

نمایش خبر

تاریخ : 1401/6/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 99 Helio G99 ، Vivo V25e
واحد خبر mobile.ir : کمتر از یک ماه قبل، شاهد رونمایی از دو اسمارت‌فون جدید vivo V25 و V25 Pro بودیم. حال، کمپانی ویوو تصمیم گرفته یک عضو دیگر به این سری اضافه کند. ویوو روز سه‌شنبه 30 آگوست 2022 (8 شهریور 1401) از گوشی هوشمند جدیدی تحت عنوان vivo V25e پرده برداشت. به احتمال زیاد، پسوند e حرف اول کلمه economical به معنی اقتصادی بوده و لذا می‌توان vivo V25e را نسخه ارزان‌تری از V25 دانست. البته، هر دو گوشی طراحی یکسانی داشته و در بسیاری از مشخصات – از جمله نمایشگر، باتری و دوربین اصلی – با هم اشتراک دارند. در ادامه، جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات vivo V25e را با هم مرور می‌کنیم.

در ساخت بدنه vivo V25e در بخش پشتی از نوعی شیشه مات و ضدانعکاس موسوم به Fluorite AG استفاده شده است. این گوشی در دو رنگ مشکی (Diamond Black) و طلایی (Sunrise Gold) به تولید می‌رسد. نکته قابل‌توجه درباره رنگ طلایی این گوشی، قابلیت تغییر رنگ آن از طلایی به نارنجی است. این تغییر رنگ در زیر نور آفتاب و یا تابش نور فرابنفش مصنوعی اتفاق خواهد افتاد. Vivo V25e با احراز درجه حفاظت IP54 تاحدی در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاومت می‌کند. ناگفته نماند، دستگاه در ابعاد 7.79×74.20×159.2 میلی‌متر طراحی شده و 183 گرم وزن دارد.

یک نمایشگر AMOLED به قطر 6.44 اینچ در جلوی گوشی خودنمایی می‌کند. وضوح نمایشگر +FHD (معادل 1080×2404 پیکسل) بوده و در هر ثانیه 90 بار به‌روزرسانی می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر با اخذ تأییدیه از کمپانی SGS می‌تواند نور آبی مضر را فیلتر کرده و میزان تشعشعات آن را به کمتر از 7.5 درصد برساند. ناگفته نماند، حداکثر روشنایی نقطه‌ای نمایشگر 1,300 نیت بوده و یک ناچ قطره آب در بالای آن قرار دارد.

تراشه Helio G99 پردازش این گوشی را به دست گرفته است. CPU این چیپ‌ست 6 نانومتری دارای دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. vivo V25e تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. البته، با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان تا 1 ترابایت دیگر به فضای ذخیره‌سازی اضافه کرد.

ماژول پشت دستگاه – که خوشبختانه هم‌رنگ با قسمت پشتی گوشی طراحی شده – سه لنز دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را در خود جای داده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.79 قرار گرفته است. وجود لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) در کنار لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) برای این دوربین، حداقل روی کاغذ تصاویر باکیفیتی را نوید می‌دهد. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حالت شب، عکس زنده، حالت پرتره، استیکرهای هوش مصنوعی، نوردهی دوگانه (امکان ترکیب دو عکس در یکی)، حالت حرفه‌ای، فیلم‌برداری همزمان با دوربین‌های عقب و جلو، عکاسی تایم‌لپس، فیلم‌برداری اسلوموشن، ولاگ و عکاسی از اسناد.

علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین عمق و یک دوربین ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز در مجموعه اپتیک پشت گوشی به چشم می‌خورند. بر خلاف V25، در اینجا از دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی خبری نیست. ناگفته نماند، در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (با فوکوس ثابت و گشودگی f/2.0) تعبیه شده که در مقایسه با دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار در V25 افت چشمگیری داشته است.

مثل V25، در اینجا نیز با یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی روبرو هستیم. این باتری با شارژر استاندارد ویوو – یعنی FlashCharge – شارژ می‌شود. این شارژر توان 44 واتی داشته و با 30 دقیقه شارژ کردن می‌توان ذخیره آن را از 1 به 58 درصد رساند. گفتنی‌ست، این باتری به نوعی استاندارد امنیتی موسوم به 24-Dimension Security Protection مجهز شده که می‌تواند امنیت دستگاه در هنگام شارژ شدن را تأمین کند. ناگفته نماند، علی‌رغم برخورداری از درجه حفاظت IP54، ویوو نسبت به شارژ کردن گوشی خیس هشدار داده و متذکر شده که آسیب‌های ناشی از تماس با مایعات، شامل گارانتی نمی‌شود.

حسگر اثر انگشت گوشی درون نمایشگر تعبیه شده و ظاهرا تنها راه احراز هویت بیولوژیکی در این گوشی به شمار می‌رود. اسپیکرهای استریوی گوشی نیز به صدای Hi-Res Audio مجهز شده‌اند. طبق ادعای شرکت سازنده، گوشی هوشمند vivo V25e تست‌هایی مثل 32 هزار بار رها شدن روی سطح سخت و یا 6 هزار بار درآوردن و جا زدن پورت USB را با موفقیت پشت سر گذاشته و کاربر می‌تواند در سرمای منهای 20 درجه و گرمای حدود 50 درجه‌ با گوشی کار کند (البته گوشی به‌گفته شرکت سازنده از سرمای منهای 40 درجه و گرمای حدود 75 درجه هم جان سالم به در می‌برد، اما در این دماها نمی‌توان با گوشی کار کرد).

سیستم‌عامل گوشی اندروید 12 بوده و پوسته اختصاصی Funtouch OS 12 تاحدی ظاهر و امکانات آن را تغییر داده است. vivo V25e یک گوشی دو سیم‌کارته از نوع هیبریدی است؛ به این ترتیب، اسلات اول صرفا به سیم‌کارت اختصاص داشته و در اسلات دوم می‌توانید سیم‌کارت و یا میکرو اس‌دی کار بگذارید. برخلاف نسخه استاندارد vivo V25، گوشی vivo V25e فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G به حساب می‌آید. NFC، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند، این دستگاه فاقد جک هدفون است.

گوشی هوشمند vivo V25e به زودی وارد بازار مالزی می‌شود. این محصول 1,399 رینگیت مالزی قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 312 دلار آمریکا. ویوو درباره عرضه این اسمارت‌فون در سایر بازارها هنوز حرفی به میان نیاورده است.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا