کنگره جهانی موبایل 2023 در راه است – کدام برندها با چه محصولاتی عازم بارسلونا می‌شوند؟

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، موتورولا Motorola ، هواوی Huawei ، شیائومی Xiaomi ، وان پلاس OnePlus ، اوپو Oppo ، آنر Honor ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : همزمان با اتمام همه‌گیری کرونا، رویدادهای فناوری – مثل CES و MWC – به حالت عادی خود بازمی‌گردند. MWC یا کنگره جهانی موبایل، رویدادی تجاری با تمرکز بر دنیای موبایل است که هر ساله در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. پس از لغو برگزاری در سال 2020 (به دلیل کرونا) و برگزاری نصفه و نیمه در سال 2021، سرانجام در سال 2022 این رویداد مهم به حالت عادی خود بازگشت. خبرهای رسیده حاکی از آن است که MWC 2023 نیز از 27 فوریه تا 2 مارچ 2023 (8 تا 11 اسفند 1401) با تمام ظرفیت خود برگزار خواهد شد. هنوز نمی‌توان جزییات دقیقی از MWC 2023 را ارائه کرد، اما در ادامه قصد داریم یک نمای کلی از چگونگی حضور برندهای مختلف در این رویداد بزرگ را ترسیم کنیم.

سامسونگ

کمتر از یک ماه قبل سامسونگ در رویداد Unpacked از سری پرچمدار Galaxy S23 پرده برداشت. با این وجود، سامسونگ همچنان در MWC 2023 حضور خواهد داشت، اما دقیقا مشخص نیست از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد. سال گذشته سامسونگ در MWC 2022 سری تبلت‌های Galaxy Book 2 را معرفی کرد و لذا انتظار می‌رفت امسال در MWC 2023 از سری سوم این تبلت‌ها رونمایی شود. اما سامسونگ چندی پیش در Unpacked امسال سری سوم این تبلت‌ها با نام Galaxy Book 3 را معرفی کرد.

شیائومی

شیائومی به‌تازگی از سری Xiaomi 13 رونمایی کرده اما این گوشی‌ها هنوز منحصر به بازار چین هستند. البته عرضه این دیوایس‌ها در خارج از چین آغاز شده و ممکن است در جریان MWC 2023 خبرهای جدیدتری از راه یافتن دیگر گوشی‌های شیائومی به سایر بازارها به گوش برسد. بعید نیست نسخه متفاوتی از Xiaomi 13 – مثل Xiaomi 13 Ultra – نیز رونمایی شود. صرف‌نظر از هر آنچه اتفاق بیفتد، لی جان (Lei Jun)، مدیرعامل شیائومی، به‌تازگی وعده داده که یکی از رویدادهای عرضه Xiaomi 13 در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) برگزار می‌شود؛ زمانی که فاصله چندانی با MWC 2023 ندارد!

Oppo

با توجه به اینکه پرچمدار Find X5 Pro پیش از MWC 2022 رونمایی شد، بعید نیست که سری Find X6 نیز تقریبا در همان حوالی پرده‌برداری شود. همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر بهره‌برداری از تکنولوژی شارژ 240 واتی SuperVOOC در ماه مارچ امسال شنیده می‌شود. سال گذشته شاهد ظهور این تکنولوژی بودیم که می‌توانست در عرض تنها 9 دقیقه، باتری را 100 درصد شارژ کند. برخی کارشناسان انتظار داشتند اوپو اسمارت‌فون Find N2 Flip را در MWC 2023 در معرض دید عموم قرار دهد، اما این امر در 15 فوریه (26 بهمن) در لندن اتفاق افتاد.

وان‌پلاس

هنوز مطمئن نیستیم که آیا وان‌پلاس محصولی را برای نمایش در MWC 2023 دارد یا خیر. گفتنی‌ست اسمارت‌فون OnePlus 11 و هدست OnePlus Buds Pro 2 پیش از این معرفی شده‌اند. البته چندی‌ست که تیزرهای گوشی مفهومی OnePlus 11 از سوی وان‌پلاس منتشر شده و احتمال حضور آن در MWC 2023 زیاد است. البته چندان نباید از دیدن گوشی‌های مفهومی در این رویداد هیجان‌زده شد چرا که این قبیل محصولات به ندرت وارد بازار می‌شوند.

OnePlus 11

هواوی

در MWC 2022 اسمارت‌فونی از هواوی مشاهده نشد اما این شرکت چینی دستاوردهای فناورانه جالبی را در آن رویداد به نمایش گذاشت. از این رو، کارشناسان حضور پررنگ‌تری را از هواوی در MWC 2023 انتظار دارند. وب‌سایت رسمی هواوی از عموم کاربران دعوت کرده که از غرفه هواوی در این رویداد بازدید کنند. با توجه به اینکه سخنگوی هواوی امسال را بزرگ‌ترین سال هواوی در تاریخ کنگره جهانی موبایل اعلام کرده، بعید نیست این شرکت چینی تمام سالن شماره 1 در مجموعه Fira Gran Via در بارسلونا را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند شایعاتی در خصوص رونمایی از سری Huawei P60 حوالی ماه مارچ امسال مطرح شده بود. لذا احتمال حضور این دیوایس‌ها در MWC 2023 دور از ذهن نیست. حتی برخی کارشناسان بر این باورند که Huawei Mate X3 نیز ممکن است در این رویداد دیده شود.

نوکیا

نوکیا همواره حضور پررنگی در کنگره جهانی موبایل داشته و انتظار می‌رود این حضور پررنگ در MWC 2023 نیز ادامه داشته باشد. وب‌سایت رسمی نوکیا حضور این کمپانی در MWC 2023 را تأیید کرده و از موضوعات جالبی در این زمینه سخن گفته از جمله جابه‌جا کردن مرزهای خلاقیت از طریق رویکردهای نرم‌افزاری و شبکه، سرعت‌ بخشیدن به پروسه دیجیتالی کردن صنایع با استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی و یافتن راه‌کارها و مدل‌های کسب‌وکار جدید از طریق همکاری با سایر شرکا.

آنر

سال گذشته در MWC 2022 شاهد پرده‌برداری از سری اسمارت‌فون‌های Magic4 بودیم. هم‌اکنون نیز شایعاتی مبنی بر رونمایی قریب‌الوقوع از سری Magic5 شنیده شده و آنر نیز کم و بیش بر این مطلب صحه گذاشته است. برند آنر با انتشار تیزری مخصوص MWC 2023، حضور سری Magic5 و همچنین ارائه نسخه بین‌المللی گوشی Magic Vs را در این رویداد تأیید کرده است. گفتنی‌ست، Magic Vs دومین گوشی تاشوی آنر بوده و برای اولین بار در اواخر نوامبر سال گذشته معرفی شد.

Honor Magic4 و Magic4 Pro

موتورولا

هنوز درباره اینکه موتورولا با چه محصولی در این رویداد حضور پیدا می‌کند، چیزی نمی‌دانیم. حتی نام این برند در لیست غرفه‌داران MWC 2023 نیز دیده نمی‌شود. اما با توجه به وجود نام لنوو (مالک بخش موبایل موتورولا) در این لیست، می‌توان حضور موتورولا را پیش‌بینی کرد. می‌دانیم سری گوشی‌های Motorola Edge 40 در آستانه رونمایی قرار دارد، لذا بعید نیست این گوشی‌ها را در کنگره جهانی موبایل امسال ببینید.

نوبیا

تیزری که در 17 فوریه (28 بهمن) از سوی نوبیا منتشر شد، از حضور این برند در MWC 2023 خبر می‌دهد. عینک واقعیت افزوده Neovision Glass – که ترکیبی عالی از مُد و تکنولوژی خوانده شده – مهم‌ترین نماینده نوبیا در کنگره جهانی موبایل امسال خواهد بود. از دیگر محصولات نوبیا در این رویداد می‌توان به تبلت Pad 3D، چیزی شبیه به یک روتر نسل پنجمی و مجموعه‌ای تحت عنوان دیوایس‌های «سبک زندگی هوشمند» (متشکل از لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و ...) اشاره کرد.

ریلمی

علی‌رغم عرضه GT Neo 5 در چین طی روزهای گذشته، می‌توان انتظار داشت این محصول در MWC 2023 نیز به نمایش گذاشته شود. از جمله مهم‌ترین مشخصات این گوشی می‌توان به شارژ سریع 240 واتی آن اشاره کرد.

Realme GT Neo 5

تکنو

تکنو با انتشار پوستری در وب‌سایت خود، اعلام کرد که با رونمایی از PHANTOM V Fold در کنگره جهانی موبایل امسال حضور خواهد داشت. این گوشی هوشمند تاشو از آن جهت منحصربه‌فرد است که ظاهرا می‌تواند به شکل کاملا تخت بسته شود؛ قابلیتی که حتی گوشی‌های تاشوی سامسونگ از آن بی‌بهره‌اند.

مدیاتک

مدیاتک نیز حضور خود را در MWC 2023 قطعی کرده، اما مشخص نیست با کدام یک از محصولاتش در این رویداد حاضر خواهد شد. با توجه به اینکه به‌تازگی از چیپ‌ست پرچمدار Dimensity 9200 رونمایی شده، بعید است این کمپانی تراشه پرچمدار دیگری برای ارائه در این رویداد داشته باشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا