معرفی Lenovo Tab M9 – تبلت رده پایین لنوو مجهز به Helio G80 و ارتباطات 4G

نمایش خبر

تاریخ : 1401/10/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، هلیو جی 80 Helio G80 ، Lenovo Tab M9 ، لنوو Lenovo
واحد خبر mobile.ir : چند هفته قبل بود که لنوو از تبلت Lenovo Tab M8 4th Gen رونمایی کرد. این کمپانی چینی به‌تازگی از جانشین این تبلت با نام Lenovo Tab M9 پرده برداری کرده است. این تبلت نیز مثل M8، یک تبلت رده پایین محسوب می‌شود. همان طور که از نامگذاری آن پیداست، Lenovo Tab M9 از لحاظ مشخصات، بین تبلت‌های Tab M8 و Tab M10 قرار می‌گیرد. Lenovo Tab M9 (در مقایسه با Tab M8) نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده قدرتمندتری دارد. البته جهت پایین نگه داشتن قیمت، لنوو از گنجاندن سخت‌افزار پیشرفته‌تر (از جمله دوربین دوم یا فضای ذخیره‌سازی بیشتر) صرف‌نظر کرده است. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این تبلت جدید آشنا می‌شویم.

در همان نگاه اول، ممکن است حاشیه‌های زیاد نمایشگر کمی توی ذوق بزند. البته در تبلتی با این قیمت، چنین چیزی عادی است. Lenovo Tab M9 ظاهرا در ابعاد 7.99×136.76×215.43 میلی‌متر طراحی شده و 344 گرم وزن دارد. این تبلت در دو رنگ خاکستری (Arctic Grey) و آبی (Frost Blue) وارد بازار خواهد شد. از تصاویر منتشر شده این طور برداشت می‌شود که بخش پشتی دارای بافتی دوگانه است: یک بخش صاف و بخش دیگری دارای بافت (تا احتمالا از سُر خوردن تبلت از دست کاربر جلوگیری کند).

یک نمایشگر ال‌سی‌دی 9 اینچی (از نوع IPS) در جلوی تبلت مشهود است. همان طور که گفته شد، حاشیه‌های نمایشگر زیاد است. رزولوشن نمایشگر 800×1340 پیکسل بوده که تراکم آن را به 176 پیکسل در اینچ می‌رساند. به لطف تأییدیه Widevine L1، رمزگشایی و پردازش محتوای ویدئویی استریم‌شده تماما در TEE انجام شده و ویدئو با بالاترین وضوح ممکن استریم خواهد شد. از دیگر مشخصات نمایشگر می‌توان به فیلتر نور آبی با داشتن تأییدیه از TÜV Rheinland و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 400 نیت اشاره کرد.

در ساخت Lenovo Tab M9 از تراشه Helio G80 مدیاتک استفاده شده است (همان تراشه‌ای که در Realme Pad و Lenovo Tab M10 Plus نیز به کار گرفته شده بود). همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، این پروسسور در مقایسه با Helio A22 در مدل قبلی، قدرتمندتر است. این چیپ‌ست 12 نانومتری مشتمل بر دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G52 است. شرکت سازنده برای حافظه RAM گزینه‌های 3 و 4 گیگابایتی (از نوع LPDDR4x) و برای حافظه داخلی گزینه‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی (از نوع eMMC 5.1) را در نظر گرفته که با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان را آن را ارتقاء داد.

در پشت دستگاه تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار دیده می‌شود. حتی فلش ال‌ای‌دی نیز برای این تبلت پیش‌بینی نشده است. یک دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن سلفی و ویدئو چت (هرچند با کیفیت نه چندان بالا) تدارک دیده شده است. یک باتری به ظرفیت 5,100 میلی‌آمپر ساعت انرژی مورد نیاز این تبلت را فراهم می‌کند. به لطف این باتری (که به‌گفته برخی منابع با شارژر 10 یا 15 واتی شارژ می‌شود) می‌توانید تا 13 ساعت به تماشای ویدئو بپردازید. وجود دو اسپیکر استریو با صدای دالبی آتموس نیز یکی دیگر از مشخصات سخت‌افزاری Lenovo Tab M9 به شمار می‌رود. ناگفته نماند این تبلت فاقد حسگر اثر انگشت است، اما از قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) بهره می‌برد (که البته در این رده از دیوایس‌ها، چندان هم قابل اعتماد به نظر نمی‌رسد).

سیستم‌عامل Lenovo Tab M9 اندروید 12 بوده و پس از عرضه در بازار آماده آپدیت به اندروید 13 خواهد بود. خوشبختانه این تبلت سیم‌کارت پذیرفته و از ارتباطات 4G بهره می‌برد. سایر گزینه‌های ارتباطی این تبلت عبارتند از: وای-فای 5، پورت USB-C، بلوتوث 5.1، جک هدفون و GPS.

تبلت Lenovo Tab M9 در سه مدل پایه با پیکربندی 3GB/32GB، متوسط با پیکربندی 4GB/64GB و پیشرفته با پیکربندی 4GB/128GB وارد بازار خواهد شد. فروش این محصول از فوریه 2023 آغاز خواهد شد. مدل پایه این تبلت 159 یورو قیمت‌گذاری شده و ظاهرا در بازار آمریکا نیز با قیمت 139.99 دلاری عرضه می‌شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا