معرفی Tab P11 Pro – قدرتمندترین تبلت لنوو تا به امروز

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، اندروید Android ، Lenovo Tab P11 Pro ، Lenovo Tab M10 HD Gen 2 ، لنوو Lenovo
واحد خبر mobile.ir : اوایل آگوست 2020 بود که سامسونگ با رونمایی از تبلت‌های پیشرفته Galaxy Tab S7 و +S7، در صدد رقابت با iPad Pro برآمد. حال، به نظر می‌رسد لنوو با محصول جدیدش قصد رویارویی با iPad Air را داشته باشد. کمپانی لنوو به‌تازگی از جدیدترین تبلت خود با نام Lenovo Tab P11 Pro پرده برداشت. این محصول جدید یک تبلت میان‌رده بوده و به اذعان شرکت سازنده، قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین تبلت اندرویدی لنوو به شمار می‌رود. این دیوایس تقریبا هم‌قیمت iPad Air است، اما توصیف لنوو از این تبلت نشان می‌دهد Tab P11 Pro، بیش از آن که برای مقاصد کاری و بهره‌وری (productivity) مورد استفاده قرار بگیرد، برای مصرف محتوا حین سفر طراحی شده است.

Lenovo Tab P11 Pro

بدنه فلزیِ یک‌تکه در تبلت Tab P11 Pro از جنس آلیاژ آلومینیوم تشکیل شده و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به iPad Pro و تبلت‌های جدید سری Tab S7 دارد. لنوو در توصیف بدنه این تبلت از عبارت ultra-slim (فوق نازک) استفاده کرده و حداکثر ضخامت آن را 7.7 میلی‌متر اعلام نموده است. اما حقیقت آن است که تبلت‌های Tab S7 و +S7 با ضخامت‌های 6.3 و 5.7 میلی‌متر و iPad Pro با ضخامت 5.9 میلی‌متر، همگی از تبلت جدید لنوو نازک‌تر هستند. شرکت سازنده به رنگ‌بندی این تبلت اشاره نکرده، اما با توجه به آنچه از رندرهای منتشر شده پیداست، ظاهرا Tab P11 pro تنها در رنگ خاکستری به تولید رسیده که البته طراحی رنگ آن از نوع dual-tone است، یعنی دو پرده مختلف از رنگ خاکستری در آن کار شده است.

شاید برجسته‌ترین نکته Tab P11 Pro نمایشگر 11.5 اینچی آن باشد. این نمایشگر از نوع OLED بوده و وضوح آن 2K (معادل 2560×1600 پیکسل) اعلام شده است. حاشیه‌های پیرامونی نمایشگر 6.9 میلی‌متر بوده و همین امر نسبت صفحه به بدنه تبلت را به 87 درصد می‌رساند. نسبت تصویر صفحه 16:10 و حداکثر روشنایی آن معادل 500 نیت اعلام شده است. پشتیبانی از HDR10 و فناوری Dolby Vision نیز از دیگر امکانات آن بر شمرده شده‌اند. همه این ویژگی‌ها Tab P11 Pro را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشای ویدئو مبدل می‌کنند. جالب است بدانید، 4 اسپیکر JBL (مجهز به اتاقک‌هایی به حجم 2.5 سانتی‌متر مکعب) در این تبلت کار گذاشته شده‌اند. این اسپیکرها با پشتیبانی از فناوری دالبی آتموس، لذت تماشای ویدئو را چند برابر می‌کنند.

لنوو در ساخت Tab P11 Pro از تراشه اسنپ‌دراگون 730G استفاده کرده است؛ همان چیپ‌ستی که در Pixel 4a شاهد آن بودیم. درست است که قدرت این تراشه به اسنپ‌دراگون 865 پلاس (به کاررفته در Tab S7 و +S7) نمی‌رسد، اما اگر قصد اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را ندارید، اسنپ‌دراگون 730G پاسخ‌گوی نیازهای شما بوده و برای این تبلت کفایت می‌کند. ناگفته نماند، برای حافظه RAM گزینه‌های 4 و 6 گیگابایتی پیش‌بینی شده و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز به این تبلت اختصاص یافته که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلوی Tab P11 Pro به چشم می‌خورد. مجموعه پشت متشکل از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین التراواید 5 مگاپیکسلی است. در جلوی تبلت نیز دو دوربین 8 مگاپیکسلی کار گذاشته شده که یکی از آنها می‌تواند با تشخیص چهره کاربر، تبلت را قفل‌گشایی کند. طبق ادعای شرکت سازنده، به منظور حفظ حریم شخصی، دوربین جلو می‌تواند در هنگام مکالمات تصویری پس‌زمینه را تار کند. نکته جالب درباره دوربین‌های جلو آن است که این دوربین‌ها در امتداد طولِ تبلت قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، وقتی کاربر برای تایپ کردن از حالت landscape استفاده می‌کند، دوربین در بالای نمایشگر قرار می‌گیرد و این همان حالتی‌ست که در بیشتر لپ‌تاپ‌ها شاهد آن هستیم.

باتری قدرتمندی به ظرفیت 8,600 میلی‌آمپر ساعت در این تبلت تدارک دیده شده که در صورت استفاده معمولی، تا 15 ساعت دوام خواهد داشت. بر خلاف Tab S7 و +S7، تبلت جدید لنوو فاقد تکنولوژی نسل پنجم بوده و از LTE بهره می‌برد. وای-فای و بلوتوث 5.0 از دیگر امکانات ارتباطی این تبلت محسوب می‌شوند. ناگفته نماند، علاوه بر قابلیت تشخیص چهره، کاربر می‌تواند برای قفل‌گشایی از حسگر اثر انگشت نیز استفاده کند که ظاهرا روی دکمه پاور تعبیه شده است.

سه وسیله جانبی برای Tab P11 Pro به تولید می‌رسند که عبارتند از قلم استایلوس Precision Pen 2، قاب کلاسوری با پایه نگه‌دارنده و مهم‌تر از همه کی‌بورد فیزیکی دارای تاچ‌پد. به محض اتصال کی‌بورد به دستگاه (از طریق پین‌های POGO)، نرم‌افزار تبلت به حالت دسک-تاپ درآمده و تجربه کار با کامپیوتر شخصی را برای کاربر بازسازی می‌کند. برای خرید این سه وسیله جانبی به همراه تبلت، باید حدود 100 دلار بیشتر بپردازید که این در مقایسه با قیمت‌هایی که اپل، سامسونگ و مایکروسافت برای لوازم جانبی تبلت‌های خود در نظر می‌گیرند، مناسب به نظر می‌رسد.

Lenovo Tab M10 HD Gen 2

لازم به ذکر است، در کنار این تبلت، لنوو از تبلت دیگری به نام Lenovo Tab M10 HD Gen 2 نیز رونمایی کرد. این تبلت در مقایسه با Tab P11 Pro مشخصات پایین‌تر و متعاقبا قیمت ارزان‌تری دارد. Tab M10 برای کودکان طراحی شده و نخستین تبلتی‌ست که از فضای جدید گوگل برای کودکان موسوم به Kids Space بهره می‌برد. زبانه‌های Play و Read در این نرم‌افزار، حاوی بازی‌ها و کتاب‌های مورد تأیید معلمان است، که کودکان می‌توانند به صورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین، کودکان با استفاده از زبانه‌های Watch و Make می‌توانند ویدئوهای YouTube Kids را تماشا کنند. این ویدئوها عمدتا کودکان را به فعالیت‌هایی غیر از در دست گرفتن گوشی و تبلت تشویق می‌کنند.

در تبلت Tab M10 شاهد یک نمایشگر ال‌سی‌دی 10.1 اینچی با رزولوشن 800×1280 پیکسل هستیم که حداکثر روشنایی آن 400 نیت بوده و با فیلتر نور آبی، از چشمان کاربر محافظت می‌کند. دو اسپیکر استریو با تکنولوژی دالبی آتموس در این تبلت برقرار است، اما به جای 4 دوربین، تنها 2 دوربین وجود دارد؛ یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی به وضوح 5 مگاپیکسل. پردازش این تبلت بر عهده تراشه P22T (محصول مدیاتک) است. به تناسب مدل، 2 یا 4 گیگابایت RAM و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (با قابلیت ارتقا) در اختیار کاربر خواهد بود. بدنه Tab M10 از جنس آلومینیوم بوده و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی آن از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود که با یک بار شارژ، انرژی لازم برای 8 ساعت تماشای ویدئو را تأمین خواهد کرد. گزینه‌های ارتباطی این تبلت، ظاهرا تفاوتی با Tab P11 Pro ندارند.

زمان عرضه و قیمت

تبلت Lenovo Tab P11 Pro از ماه نوامبر در بازارهای اروپا، آمریکا، آسیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. قیمت پایه این محصول در آمریکا 499 دلار و در سایر بازارها 699 یورو اعلام شده است. تبلت Lenovo Tab M10 HD Gen 2 نیز در ماه سپتامبر با قیمت پایه 129 دلار (159 یورو) وارد بازار خواهد شد.

منبع : Lenovo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا