معرفی Oppo Find N2 Flip گوشی تاشوی جدید اوپو با +Dimensity 9000 و نمایشگر خارجی 3.26 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/9/24
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، گوشی تاشو Foldable Phone ، دایمنسیتی 9000 پلاس Dimensity 9000+ ، نسل پنجم 5G ، Oppo Find N2 Flip ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : شرکت اوپو در روز پنج‌شنبه 15 دسامبر (24 آذر 2022) همزمان با رونمایی از گوشی تاشوی کتابی Find N2 از اولین تجربه خود در زمینه گوشی‌های خم‌شونده clamshell یا صدفی نیز با نام Find N2 Flip پرده برداشته است. این گوشی در کلاس مدل‌هایی مثل Z Flip4 از سامسونگ و Razr 2022 از موتورولا قرار می‌گیرد اما در برخی موارد تفاوت‌های جالب‌توجه‌ای را ارائه می‌کند که شاید در صدر آن‌ها صفحه‌نمایش بزرگ خارجی آن باشد. باتری قدرتمند با ظرفیتی که تا به حال در دیگر گوشی‌های رقبا رویت نشده از دیگر برتری‌های این مدل است. N2 Flip با این‌که در حال حاضر برای بازار چین ارائه شده اما به‌گفته اوپو در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد.

صحبت در مورد یک گوشی تاشوی مدرن را بی‌شک باید از طراحی آن آغاز کرد؛ جایی‌که پس از گذشت چندین نسل از اولین مدل‌های مدرن خم‌شونده این فرم طراحی هنوز در نگاه اغلب افراد جدید و خاص تلقی می‌شود و قیمت بالای این‌گونه دستگاه‌ها نیز از فاصله زیاد آن‌ها تا قرارگیری در دسترس عموم سخن می‌گوید. Find N2 Flip با وجود تفاوت‌هایی که بعد از چند لحظه کوتاه پدیدار می‌شوند در یک نگاه بی‌شباهت به Z Flip4 سامسونگ نیست و عامل اصلی این شباهت، دو لنز دوربین حاضر در بخش پشتی‌ست که‌ جدا از هم به‌صورت عمودی طراحی شده‌‌اند. استفاده از رنگ‌بندی نزدیک در نسخه‌های یاسی و طلایی نیز در ایجاد این شباهت بی‌تأثیر نبوده‌اند. با کنار گذاشتن این دو مورد اما طراحی جدید پدیدار می‌شود که N2 Flip را به مدل برجسته‌ای در بین رقبا بدل می‌کند.های پیرامونی دستگاه مثل یک مدل مدرن و به‌روز به‌صورت تخت و بدون خمیدگی طراحی شده‌اند اما لبه‌های کاور خارجی از خمیدگی ملایمی برخوردارند. در محل لولای این مدل در حالت بسته مثل Z Flip4 یک مستطیل دراز و کشیده با نشان Oppo پدیدار می‌شود که پس از باز کردن دستگاه درون بدنه از دید پنهان می‌شود.

جذابیت اصلی N2 Flip در بخش بیرونی اما بی‌شک صفحه‌نمایش دوم آن است که نه‌تنها برخلاف سامسونگ، عمودی طراحی شده بلکه با اندازه کاملا بزرگ، کاربری‌های تازه‌ای را پیش روی کاربران می‌گشاید. Find N2 Flip در سه رنگ یاسی، طلایی و مشکی ارائه شده که نسخه طلایی آن طرح‌های ابر و بادی محوی را نیز ارائه می‌کند.

Find N2 Flip با وجود آن‌که نسبت به نمونه غول‌آسایی چون Razr 2022 هنوز نمونه کوچک‌تری‌ست اما در مقایسه با Z Flip4، بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. ابعاد گوشی در حالت بسته در حدود 16×75.2×85.5 میلی‌متر است و پس از باز کردن آن نیز با ثابت ماندن عرض، ارتفاع و ضخامت به‌ترتیب به 166.2 و 7.45 میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که ارتفاع Z Flip4 در حالت باز 165.2 میلی‌متر است و با عرض و ضخامت به‌ترتیب 71.9 . 6.9 میلی‌متر گوشی کاملا کوچک‌تری محسوب می‌شود. اوپو اما در زمینه وزن عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته و در حالی‌که هر دو صفحه‌نمایش داخلی و خارجی آن از سامسونگ بزرگ‌تر است و باتری به‌مراتب حجیم‌تری نیز دارد اما وزن آن تنها 4 گرم بیش‌تر شده و به 191 گرم می‌رسد. علت این وزن نچندان بالا را جدا از پوشش متفاوت بخش خارجی باید در پیش‌بینی نشدن استاندارد مقاومت در برابر آب و نبود مکانیزم شارژ بی‌سیم در N2 Flip جست‌وجو کرد.

در بخش خارجی گوشی و درست در مقابل لنزهای دوربین به یک صفحه‌نمایش 3.26 اینچی عمودی برمی‌خوریم که نسبت به صفحه‌نمایش مینیاتوری و تنها 1.9 اینچی Z Flip4 ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارد و با وضوح 382×720 پیکسلی، رزولوشن بالاتری را نیز عرضه می‌کند. از دیگر مشخصات این نمایشگر باید به فناوری ساخت AMOLED، نرخ رفرش حداکثر 60 هرتزی، بیشینه روشنایی تایپیکال و نقطه‌ای 800 و 900 نیتی و سرعت برداشت تاچ 120 هرتزی اشاره کرد. کاربران N2 Flip طبق انتظار امکان استفاده از این صفحه‌نمایش برای گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت با دوربین اصلی را خواهند داشت و جدا از آن برخی گزینه‌های دیگر مثل ویجت‌های آب و هوا، نمایش QR Codeها و بعضی از تنظیمات نیز در این صفحه‌نمایش در دسترس قرار دارند. با کمک این صفحه‌نمایش همچنین بدون نیاز به باز کردن دستگاه می‌توان تماس‌های وارده را دریافت کرد و به پیامک‌ها نیز پاسخ گفت.

با باز کردن Find N2 Flip به یک صفحه‌نمایش کاملا بزرگ 6.8 اینچی با وضوح 1080×2520 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس در نسبت 21:9) برمی‌خوریم که با فناوری AMOLED ساخته شده و نرخ رفرش آن با فناوری LTPO بین 1 تا 120 هرتز قابل تغییر است. حداکثر روشنایی تایپیکال و نقطه‌ای این پنل به‌ترتیب 1,200 و 1,600 نیت است و طبق انتظار با پوشش پلاستیکی موسوم به UTG یا ultra-thin glass محافظت می‌شود. این نمایشگر از محدوده رنگ DCI-P3 پشتیبانی کرده و محتوای +HDR10 را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 50 مگاپیکسلی (ظاهرا از نوع Sony IMX890) است که گشودگی دیافراگم لنز 7 مرحله‌ای مقابل آن f/1.8 بوده و از برداشت ویدئوی 4K/30fps و 1080p/30/60fps پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم یک 8 مگاپیکسلی ساده اولتراواید با f/2.2 است که ظاهرا از فوکوس خودکار در آن خبری نیست اما لنز 5 مرحله‌ای مقابل آن فضای گسترده‌ای را به پهنای 112 درجه به‌تصویر می‌کشد. در نهایت با این‌که می‌توان به‌لطف صفحه‌نمایش خارجی، سلفی‌های با کیفیتی را با دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی برداشت کرد اما یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.4 نیز بالای صفحه‌نمایش داخلی گوشی قرار دارد که برخلاف انتظار از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و احتمالا در این‌جا نیز با عکس‌های سلفی با کیفیتی روبرو خواهیم شد. این دوربین به فناوری تشخیص چهره نیز مجهز است هرچند برای احراز هویت طبیعتا می‌توان قبل از باز کردن گوشی از سنسور اثر انگشت جای گرفته در کناره دستگاه سود جست.

پردازش در تاشوی جدید Oppo‌ با پروسسور 4 نانومتری +Dimensity 9000 انجام می‌شود که با وجود آن‌که آخرین دستاورد مدیاتک در دنیای پردازش موبایلی به‌حساب نمی‌آید اما هنوز چیپ‌ست توانمند و پر قدرتی بوده و با حضور یک هسته پیشرفته Cortex-X2، سه هسته میانی Cortex-A710 و چهار هسته سطح پایین‌تر Cortex-A510 همراه با گرافیک 10 هسته‌ای Mali-G710 حرف‌های فراوانی را برای گفتن خواهد داشت. این گوشی همچنین به واحد پردازش عصبی اختصاصی اوپو موسوم به MariSilicon X نیز مجهز است که در ارتقاء کیفیت تصویربرداری و هوش مصنوعی این مدل، نقش‌آفرینی می‌کند. N2 Flip به 8، 12 یا 16 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء UFS 3.1 دارد.

باتری 4,300 میلی آمپر ساعتی دستگاه به‌ظاهر بالاترین ظرفیتی‌ست که تا به امروز در یک گوشی تاشوی clamshell به‌کار گرفته شده است. برای نمونه بد نیست بدانیم که ظرفیت باتری دو عضو مشهور دیگر این رده یعنی Razr 2022 و Z Flip4 به‌ترتیب 3,500 و 3,700 میلی‌آمپر ساعت است و محصول اوپو بدین‌ترتیب باتری کاملا حجیم‌تری را ارائه می‌دهد. N2 Flip در زمینه سرعت شارژ در این رده نیز جلودار بوده و در حالی‌که دو مدل دیگر از حوالی 25 و 30 وات برای توان شارژر فراتر نمی‌روند، توان شارژر این مدل 44 وات عنوان شده که همراه گوشی نیز ارائه می‌شود. این گوشی البته برخلاف رقیب سامسونگی از فناوری شارژ بی‌سیم بی‌بهره است.

این گوشی 5G به وای‌فای نسخه 6، بلوتوث 5.3، مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی و NFC مجهز است و در غیاب جک 3.5 میلی‌متری هدست از پورت USB Type-C برای اتصال هدست‌های سیمی بهره می‌برد.

Oppo Find N2 Flip با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری ColorOS 13.0 با قیمت 5,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 860 دلار آمریکا) برای نسخه پایه 8GB/256GB به بازار چین ارائه می‌شود و دو ورژن 12GB/256GB و 16GB/512GB آن نیز به‌ترتیب 6,399 و 6,999 یوان (918 و 1,004 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. این گوشی همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد به بازارهای جهانی عرضه می‌شود اما زمان و قیمت حضور آن در بازار هنوز مشخص نشده است.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا