معرفی Razer Edge - نخستین کنسول دستی 5G جهان با تراشه Snapdragon G3x Gen 1

نمایش خبر

تاریخ : 1401/7/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : بازی Game ، بازی ابری Cloud Gaming
واحد خبر mobile.ir : کمپانی Razer نام آشنایی برای علاقمندان به بازی و محصولات gaming به حساب می‌آید. در اواخر ماه گذشته میلادی، شرکت‌های Razer و کوالکام و اپراتور Verizon از همکاری خود برای تولید یک کنسول دستی اندرویدی با اتصال 5G و چیپ‌ست Snapdragon G3x Gen 1 خبر داده بودند و حالا Razer به تازگی در رویداد سالانه خود موسوم به RazerCon 2022 از Razer Edge رونمایی کرده که نخستین کنسول بازی دستی 5G در جهان به شمار می‌رود و در سه نسخه Founders Edition ،Wi-Fi و Verizon 5G (مجهز به eSIM) به تولید می‌رسد. مطابق اعلام شرکت سازنده، Razer Edge در واقع تبلتی محسوب می‌شود که به همراه یک کنترلر قابل جداسازی تحت عنوان Kishi V2 Pro ارائه می‌شود.

این محصول در اندازه‌های 260x85x11 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن در حالت تبلت و بدون تجهیزات مربوط به بازی 264 گرم است و به همراه کنترلر به 401 گرم می‌رسد. صفحه‌نمایش کنسول دستیRazer Edge یک نمونه 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس معادل 2400x1080 پیکسل بوده و شرکت سازنده از نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی آن خبر داده است.

امور پردازشی این کنسول دستی را تراشه Snapdragon G3x Gen 1 بر عهده دارد؛ چیپ‌ستی که کوالکام به طور ویژه برای محصولاتی از این دست طراحی کرده است و Razer Edge اولین دستگاهی به حساب می‌آید که به این پردازنده مجهز می‌شود. این پردازنده از 8 هسته پردازشی Kryo با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز بهره می‌گیرد و پردازنده گرافیکی آن Adreno (بدون اشاره به مدل دقیق) است. به گفته برخی کارشناسان، می‌توان Snapdragon G3x Gen 1 را نسخه ارتقاءیافته پلتفرم موبایلی Snapdragon 888 دانست، اما در حد و اندازه‌های Snapdragon 8 Gen 1 ظاهر نمی‌شود. حافظه رم دستگاه 8 گیگابایتی و از نوع LPDDR5 بوده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن هم از نوع UFS 3.1 است و به کمک اسلات میکرو اس‌دی می‌تواند تا 2 ترابایت دیگر افزایش یابد.

دوربین سلفی این کنسول 5 مگاپیکسلی است و طبیعتا انتظاری برای حضور دوربین‌ در بخش پشتی وجود ندارد.

Razer تأمین انرژی مورد نیاز این دستگاه را به یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی سپرده است. Razer Edge از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند و به بلوتوث 5.2 و جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز شده است.

از آنجا که محصول جدید Razer تبلتی اندرویدی محسوب می‌شود، از یک طرف به Google Play و بازی‌های آن از جمله لانچر Epic دسترسی دارد و از سوی دیگر با توجه به کنسول بازی بودن از سرویس‌های ابری بازی از جمله Xbox Cloud Gaming پشتیبانی می‌کند.

کنترلر این محصول از قابلیت بازخورد لمسی HyperSense، دکمه‌های میکروسوئیچ، دکمه‌ای برای کنترل جهت‌های اصلی یا D-pad، دو دکمه قابل برنامه‌ریزی و کلیدهای جانبی آنالوگ برای بازی‌های پیشرفته AAA بهره می‌برد.

Razer Edge در سه‌ماهه نخست 2023 و در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود اما علاقمندان می‌توانند در حال حاضر با پرداخت 5 دلار، یکی از این محصولات را برای خرید رزرو کنند. نمونه وای‌فای این کنسول 399.99 و نسخه Founders Edition برابر با 499.99 دلار قیمت‌گذاری شده‌، اما قیمت و زمان دقیق عرضه نسخه 5G هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. ظاهرا تفاوت قیمت 100 دلاری مدل Founders Edition با نسخه وای‌فای را تنها باید در حضور ای‌‌یربادهای کاملا بی‌سیم Hammerhead محصول Razer جست‌وجو کرد.

در پایان گفتنی است که قیمت 400 دلاری کنسول بازی Razer در نسخه وای‌فای با قیمت کنسول دستی Steam Deck برابری می‌کند اما در مقایسه با دستگاه‌هایی همچون Nintendo Switch و G Cloud لاجیتک (که به تازگی معرفی شده) گران به نظر می‌رسد.

منبع : Razer


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا