آشنایی با Galaxy Buds2 Pro – هدست جدید سامسونگ با حذف نویز بهبودیافته و باتری قوی‌تر

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/5/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ روز چهارشنبه 10 آگوست 2022 (19 مرداد 1401)، رویداد سالانه خود موسوم به Unpacked را برگزار کرد. در جریان این رویداد، ضمن رونمایی از ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch5 و گوشی‌های تاشوی Galaxy Z Flip4 و Galaxy Z Fold4، سامسونگ از جدیدترین هدفون تماما بی‌سیم خود نیز پرده برداشت. این هدست Galaxy Buds2 Pro نام داشته و همان طور که از نامش پیداست، مدل ارتقایافته Galaxy Buds2 است که سال گذشته تقریبا در همین روزها معرفی شده بود. این هدست از لحاظ حذف نویز و عمر باتری، نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و از نظر اندازه جمع‌وجورتر شده است. در ادامه جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات Buds2 Pro را ملاحظه می‌کنید.

پس از عرضه Galaxy Buds2 در سال گذشته، علی‌رغم پشتیبانی از حذف نویز فعال و کیفیت خوب صدا، انتقاداتی نیز متوجه این هدست شد، از جمله کیفیت نامناسب صدا در محیط‌های پرسروصدا و همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال بروز عفونت گوش پس از استفاده از این هدفون. ظاهرا برخی از این مشکلات در نسخه پرو برطرف شده‌اند.

هر یک از هدفون‌های Galaxy Buds2 Pro دارای یک سیستم اسپیکر دوراهی با ترکیبی از توییتر (اسپیکر صدای زیر) و ووفر (اسپیکر صدای بم) است. این هدفون‌ها با پشتیبانی از کدک اختصاصی سامسونگ – موسوم به Seamless Hi-Fi – به صدای های-فای 24 بیتی مجهز شده‌اند که با کیفیت و وضوح بالا به گوش کاربر می‌رسد. البته برای بهره‌مندی از این کدک، به ناچار باید Galaxy Buds2 Pro را به یکی از گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ که رابط کاربری One UI 4.0 و بالاتر روی آن نصب است، متصل کنید. با وجود اینکه کدک‌های AAC و SBC در این هدفون پشتیبانی می‌شوند، اما کدک aptX کوالکام – ظاهرا به دلیل هزینه‌های صدور مجوز – پشتیبانی نمی‌شود.

در هر یک از هدفون‌های Galaxy Buds2 Pro مجموعه‌ای از سه میکروفن (دو میکروفن خارجی و یک میکروفن داخلی) با SNR بالا تعبیه شده است (SNR کوتاه‌شده Signal to Noise Ratio به معنی «نسبت سیگنال به نویز» است). یکی از وظایف این میکروفن‌ها تحقق حذف نویز فعال (ANC) است که طبق ادعای سامسونگ در این مدل تا 3 دسی‌بل بیشتر از مدل قبلی شده است. اما کارکرد دیگر این میکروفن‌ها تشخیص صدای انسان از سایر صداهاست. سامسونگ مدعی شده که Buds2 Pro به اندازه‌ای حساس است که می‌تواند بین صدای انسان و نویز محیط اطراف تمایز قائل شود (قابلیتی که شرکت سازنده از آن با عنوان Voice Detect یاد می‌کند).

تصور کنید در محل کار خود – که نویزهای محیطی هم کم نیست – مشغول گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود از طریق Buds2 Pro هستید. در حالت پیش‌فرض، با فعال بودن قابلیت ANC، نویزهای اطراف کمترین مزاحمت را برای گوش دادن به آهنگ ایجاد می‌کنند. در همین حین، همکارتان شما را صدا می‌زند. طبق ادعای سامسونگ، Buds2 Pro صدای همکارتان را از نویزهای محیط تشخیص داده و با کاهش صدای آهنگ، موجب می‌شود تا شما برای صحبت کردن با همکارتان، مجبور به درآوردن هدفون از گوش نشوید.

همان طور که در مقدمه هم اشاره شد، عمر باتری در مدل پرو بهینه‌تر شده است. هر یک از هدفون‌های Galaxy Buds2 Pro به یک باتری 61 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‌تواند پخش موزیک را تا 8 ساعت ادامه دهد (در صورت روشن بودن حذف نویز فعال، این مدت به 5 ساعت کاهش می‌یابد). مکالمه تلفنی با این هدفون‌ها نیز می‌تواند تا 4 ساعت بدون حذف نویز یا 3.5 ساعت با حذف نویز ادامه پیدا کند.

تا اینجا تفاوتی نسبت به مدل قبلی دیده نمی‌شود. اما تفاوت اصلی به ظرفیت باتری موجود در قاب شارژر مربوط می‌شود که از 472 میلی‌آمپر ساعت در مدل قبلی به 515 میلی‌آمپر ساعت در مدل پرو افزایش یافته است. با احتساب انرژی ذخیره شده در این قاب شارژر، می‌توان مدت زمان پخش موزیک را به 29 ساعت افزایش داد (که با ANC روشن به 18 ساعت می‌رسد). به طریق مشابه، مکالمه نیز می‌تواند بدون حذف نویز تا 15 ساعت و با حذف نویز تا 14 ساعت ادامه داشته باشد. ناگفته نماند، امکان شارژ کردن این قاب از طریق شارژر بی‌سیم (با استاندارد Qi) نیز فراهم است.

هر یک از هدست‌های Galaxy Buds2 Pro در ابعاد 18.7×19.9×21.6 میلی‌متر طراحی شده و 5.5 گرم وزن دارند. به این ترتیب، این هدفون‌ها تا 15 درصد نسبت به مدل قبلی کوچک‌تر و شده و تجربه استفاده از آنها راحت‌تر شده است. قاب شارژر نیز اندازه‌هایی برابر با 27.7×50.2×50.1 میلی‌متر داشته و وزن آن 43.4 گرم اعلام شده است. هدفون‌ها دارای طراحی آیرودینامیک بوده و به منظور جریان یافتن هوا به شکل مؤثر، دارای شکاف‌های دریچه‌شکل و شبکه‌ای هستند. طبق گفته سامسونگ، این هدفون‌ها با داشتن درجه حفاظت IPX7 در برابر آب مقاوم بوده و می‌توانند تا عمق 1 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. ناگفته نماند، مقاومت در برابر آب شامل قاب شارژر نمی‌شود.

هدست Galaxy Buds2 Pro با دیوایس‌های مجهز به اندروید 8.0 و بالاتر (دارای RAM بیشتر از 1.5 گیگابایتی) سازگاری دارد. علاوه بر گوشی و تبلت، می‌توانید این هدست را به همراه ساعت هوشمند، PC و تلویزیون هوشمند نیز استفاده کنید. جالب است بدانید این هدست از قابلیت SmartThings Find نیز پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، زمانی که هدفون‌های خود را جا می‌گذارید، این موضوع در دیوایس گلکسی شما به شما گوشزد می‌شود.

هدست تماما بی‌سیم Galaxy Buds2 Pro در سه رنگ مشکی، سفید و ارغوانی وارد بازار می‌شود. فروش رسمی این محصول از 26 آگوست (4 شهریور) با قیمت 229 دلار و یا 229 یورو (بسته به منطقه توزیع) آغاز خواهد شد.

منبع : Samsung