نگاهی به ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch3 و ایرفون‌ Galaxy Buds Live

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/5/17        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Samsung Galaxy Watch3 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در جریان رویداد Galaxy Unpacked در روز چهارشنبه 5 آگوست 2020 (15 مرداد 1399) به‌جز معرفی گوشی‌های گلکسی نوت20 و نوت20 اولترا، تبلت‌های گلکسی Tab S7 و +Tab S7 و گوشی خم‌شونده Galaxy Z Fold2 5G، از ساعت هوشمند جدید Galaxy Watch3 و ایرفون TWS هیجان‌انگیزی به‌نام Galaxy Buds Live نیز رونمایی کرد تا لیست 5 دیوایس سخت‌افزاری سامسونگ در این نوبت تکمیل شود. Watch3 را باید آپدیتی بر Watch Active2 سال گذشته دانست که این بار به‌جای دو سایز 40 و 44 میلی‌متری در اندازه‌های 41 و 45 میلی‌متری تولید می‌شود. Galaxy Buds Live از سوی دیگر ترکیب متفاوتی را نسبت به تجربه‌های قبلی سامسونگ ارائه می‌دهد.

Galaxy Watch3

مثل دیگر تجربه‌های اخیر سامسونگ در ساخت ساعت‌های هوشمند، گلکسی واچ 3 نیز با صفحه‌نمایش دایره‌ای و ظاهر کلاسیکی مشابه یک ساعت معمولی عادی ارائه می‌شود که تنها تغییرات آن در نگاه اول نسبت به نسل قبلی به بزرگ‌تر و حجیم‌تر شدن بدنه باز می‌گردد. در مدل پیشین این خانواده یعنی Watch Active 2 از دو سایر 40 و 44 میلی‌متری برای کیس و بدنه ساعت استفاده شده بود که 10.9 میلی‌متر ضخامت و به ترتیب (در نسخه استیل ضد زنگ)، 37 و 42 گرم وزن داشتند. در Watch3 اما از دو کیس بزرگ‌تر یعنی 41 و 45 میلی‌متری برای ساخت ساعت استفاده شده و ضخامت بدنه نیز به‌ترتیب به 11.3 و 11.1 میلی‌متر رسیده است. این تغییر ابعاد در وزن نیز کاملا متبلور شده و نسخه 41 و 45 میلی‌متری در همان نسخه استیل ضد زنگ بدون بند به ترتیب 48.2 و 53.8 گرم وزن دارند (نسخه بزرگ‌تر این ساعت برای اولین بار با بدنه تیتانیومی و وزن 43 گرمی نیز ارائه می‌شود.) بدین‌ترتیب با وجودی‌که سامسونگ از باریک‌تر، کوچک‌تر و سبک‌تر شدن واچ 3 در مقایسه با گلکسی Watch اولیه سخن گفته اما مقایسه آن با واچ اکتیو 2 بدون تغییر در ابعاد صفحه‌نمایش چیزی جز بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر شدن ساعت نسبت به سال گذشته را نشان نمی‌دهد.

این تغییرات البته در ابعاد صفحه‌نمایش تأثیری نداشته و هنوز از همان دو صفحه‌نمایش 1.2 و 1.4 اینچی در این دو بدنه استفاده شده که قطره دایره آن‌ها به ترتیب 30 و 34 میلی‌متر است. فناوری ساخت Super AMOLED و رزولوشن 360×360 پیکسلی این صفحه‌نمایش نیز بدون تغییر بدون و همچنان از پوشش Gorilla Glass DX برای محافظت بهره می‌برند. حاشیه دایره‌ای دورتادور این ساعت مثل قبل، قابل چرخش بوده و از آن برای حرکت در بین منوهای سیستم‌عامل می‌توان استفاده کرد.

چیپ‌ست پردازشی Exynos 9110 این ساعت مجهز به دو هسته 1.15 گیگاهرتزی‌ست که در این مورد نیز با تفاوتی نسبت به سال قبل روبرو نمی‌شویم. در بخش رم و حافظه داخلی اما بالاخره یکی از معدود اختلاف‌های سخت‌افزاری این دو مدل پدیدار می‌شود جایی‌که برخلاف واچ اکتیو 2 که در دو نسخه عادی و LTE خود به ترتیب 768 مگابایت و 1.5 گیگابایت رم را ارائه می‌کرد، در واچ 3 فارغ از نوع اتصال از 1 گیگابایت رم استفاده شده است. حافظه داخلی ساعت نیز از 4 گیگابایت سال گذشته به 8 گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است.

سامسونگ در زمینه باتری نیز تمایلی به تغییر از خود نشان نداده و با وجود بزرگ‌تر و سنگین‌تر شدن دستگاه همچنان از همان دو باتری 247 و 340 میلی آمپر ساعتی پیشین به ترتیب برای نسخه‌های 41 و 45 میلی‌متری استفاده کرده و ظاهرا تغییری در مکانیزم شارژ آن‌ها نیز ایجاد نشده است. باتری 340 میلی آمپر ساعتی حاضر در نسخه 45 میلی‌متری گلکسی واچ 3 به گفته سامسونگ تا 2 روز دوام خواهد داشت که این رقم برای باتری 247 میلی آمپر ساعتی نسخه کوچک‌تر به 1 روز کاهش پیدا می‌کند. در نهایت به‌عنوان آخرین نکته قابل اشاره در مورد بخش فیزیکی و سخت‌افزاری این دو سری باید به استاندارد مقاومت IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G‌ همراه با ضد آب ماندن تا فشار 5 اتمسفر اشاره کرد که این آخری از نفوذ آب در ساعت تا عمق 50 متر جلوگیری می‌کند.

گلکسی واچ 3 با وجود شباهت‌های سخت‌افزاری فراوان به واچ اکتیو 2، در بخش نرم‌افزاری و امکانات مرتبط با سلامتی و ورزش، متفاوت ظاهر شده و می‌توان از یک آپدیت قابل قبول در آن سخن گفت. واچ 3 با نسخه 5.5 سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ ارائه می‌شود که شرکت سازنده از آن با عنوان Tizen Based Wearable یاد می‌کند. برای این پلتفرم بیش از 80 هزار واچ‌فیس (تصویر پس‌زمینه ساعت) در Galaxy Store در دسترس قرار دارد و با مجموعه‌ای از 40 ابزار قابل استفاده در صفحه (complications)، امکان شخصی‌سازی اطلاعات مهم برای کاربران فراهم آمده است.

از جمله ویژگی‌های جدید مرتبط با سلامتی در این ساعت باید به قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون (SpO2) اشاره کرد که سطح اشباع اکسیژن در خون کاربران را برای دنبال کردن روند سلامتی و در حین ورزش اندازه‌گیری می‌کند. شرکت سازنده با این وجود به مناسب نبودن استفاده از این قابلیت در روندهای جدی تشخیص بیماری و درمان اشاره کرده است. قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون البته هنوز در Watch3 در دسترس قرار نداشته و به گفته سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2020 از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

تشخیص فشار خون (BP) و نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) از دیگر ویژگی‌های مرتبط با سلامتی در این اسمارت‌واچ است که البته برای فعال شدن نیاز به مجوزهای لازم در هر کشور دارند. این دو ویژگی در حال حاضر برای کاربران کشور کره جنوبی فعال است.

سامسونگ همانند اپل واچ، گزینه تشخیص سقوط از ارتفاع را نیز به لیست گزینه‌های حاضر در واچ 3 افزوده است جایی‌که با تشخیص این رخداد امکان ارسال پیغام کمک به کنتاکت‌‌های از پیش انتخاب شده فراهم می‌آید. تشخیص سقوط از ارتفاع البته به گفته سامسونگ تنها در استفاده فعالانه از ساعت صورت می‌پذیرد.

واچ 3 همچنین در زمینه فعالیت‌های ورزشی (به‌خصوص در شرایط فعلی که بسیاری از این فعالیت‌ها در محیط خانه صورت می‌پذیرد) نیز گزینه‌های تازه‌ای را ارائه می‌کند؛ این ساعت می‌تواند نقش یک مربی ورزشی را به عهده گرفته و بازخوردهای آنی و بلافاصله‌ای را با تحلیل نحوه ورزش کردن افراد ارائه کند. کاربران گلکسی واچ 3 به بیش از 120 ساعت ویدئوی تمرین‌های ورزشی در Samsung Health دسترسی خواهند داشت که در خانه قابل انجام بوده و در حالی‌که ویدئوی مورد نظر روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ (مدل‌های 2019 و جدیدتر) قابل مشاهده خواهد بود، گلکسی واچ 3 نیز با دنبال کردن آن فعالیت، راهنمایی‌های لحظه به لحظه‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

گزینه مدیریت خواب در ساعت جدید سامسونگ نیز با تغییر روبرو شده و این بار به‌جز ارائه داده‌های تحلیلی، امتیازی برای خواب نیز در نظر گرفته شده است. این ساعت، 40 فعالیت ورزشی مختلف را دنبال می‌کند که از آن میان، ‌7 فعالیت ورزشی به‌صورت خودکار و اتوماتیک دنبال شده و 33 مورد دیگر را باید به صورت دستی آغاز نمود. از بین این فعالیت‌ها، دویدن در جایگاه متفاوتی نسبت به دیگران قرار داشته جایی‌که ساعت به‌صورت آنی و در لحظه با تحلیل فرایند دویدن افراد، بازخوردهای متناسبی را ارائه می‌کند. حضور GPS در این مدل نیز به بهبود عملکرد ساعت در این‌گونه موارد کمک فراوانی کرده است.

گلکسی واچ 3 همانطور که از یک ساعت هوشمند می‌توان انتظار داشت در همکاری با دیگر دستگاه‌های گلکسی از جمله سری نوت20 امکاناتی نظیر پاسخ‌گویی خودکار به پیام‌ها (با نوشتار، اموجی یا تصویر)، پخش و کنترل موزیک با نوار چرخنده پیرامونی و استفاده از ژست‌های حرکتی دست (مثل باز و بسته کردن مشت برای دریافت تماس و چرخش مشت برای بی‌صدا کردن تماس یا آلارم) را ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ 3 از روز 6 آگوست (16 مرداد 1399) در برخی کشورهای منتخب به بازار ارائه شده اما حضور آن در بازارهای اروپایی به 21 آگوست (31 مرداد 1399) موکول شده است.

هر دو سایز 41 و 45 میلی‌متری این ساعت با هر دو ورژن LTE یا وای‌فای ارائه شده و رنگ نقره‌ای یا به گفته سامسونگ Mystic Silver نیز برای همه نسخه‌ها در دسترس قرار دارد. ورژن کوچک‌تر این ساعت یعنی ورژن 41 میلی‌متری به جز رنگ نقره‌ای به رنگ مسی یا Mystic Bronze نیز ارائه می‌شود اما رنگ دوم نسخه 45 میلی‌متر علاوه بر نقره‌ای، مشکی (Mystic Black) خواهد بود. این ساعت در ادامه سال جاری در یک نسخه اختصاصی تیتانیومی نیز عرضه می‌شود.

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه وای‌فای این ساعت در ابعاد 41 و 45 میلی‌متری به ترتیب 399.99 و 429.99 دلار بوده و برای در اختیار داشتن ورژن LTE مجهز به eSIM باید به ترتیب 449.99 و 479.99 دلار هزینه کرد.

Galaxy Buds Live

ایرفون کاملا بی‌سیم (TWS) جدید سامسونگ با نام Galaxy Buds Live پنجمین و آخرین محصول معرفی شده این شرکت در رویداد Unpacked 2020 بود که هم به‌لحاظ شکل ظاهری و جذابیت‌های بصری و هم در زمینه کارکرد و قابلیت‌های سخت‌افزاری حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. این ایرفون که از مکانیزم حذف نویز فعالانه (active noise cancellation) بهره می‌برد با ظاهر لوبیا شکل خود، فرمی مشابه محوطه خارجی گوش داشته و با ارگونومی بیشتر و بدون بیرون‌زدگی، به گفته سامسونگ «ظاهری طبیعی‌تر» دارد. البته با توجه به یکسان نبودن شکل ظاهری گوش در افراد مختلف، این ایرفون امکان اتصال به نگه‌دارنده‌های خارجی (wingtips) را نیز ارائه می‌کند. قسمت بالایی هر ایرباد به صورت تاچ در نظر گرفته شده که با لمس آن می‌توان دستورهای مختلفی را منتقل نمود وزن هریک از این ایربادها ‌به 5.6 گرم می‌رسد و جعبه آن نیز 42 گرم وزن دارد.

در بخش داخلی این ایرفون از یک اسپیکر 12 میلی‌متری و مجرای تقویت باس استفاده شده و در بخش خارجی آن نیز 3 میکروفون و واحد برداشت صدای کاربران (Voice Pickup Unit) وجود دارد که ضمن تعیین موقیعت دهان و جایی‌که صدای کاربر از آن خارج می‌شود، حذف نویز در حین تماس و حذف نویز فعالانه (ANC) در هنگام گوش دادن به موسیقی را نیز بر عهده می‌گیرند.

یک ویژگی جالب‌توجه در این میان، گزینه جدیدی به نام Game Mode است که تأخیر صدای دریافت شده را برای تجربه بهتر در حین بازی به حداقل خود کاهش می‌دهد. دوام باتری این ایرفون بسته به نوع استفاده و فعال بودن ANC متغیر است اما سامسونگ آن را حداکثر 6 ساعت اعلام کرده و باتری داخلی جعبه این محصول نیز 15 ساعت دیگر به این زمان می‌افزاید. ظرفیت باتری داخلی هر ایرباد، 60 میلی آمپر ساعت اعلام شده و باتری جعبه نیز 472mAh ظرفیت دارد. شارژ سریع نیز در لیست گزینه‌های Buds Live قرار دارد جایی‌که با 5 دقیقه شارژ می‌توان به 1 ساعت دوام دست پیدا کرد. شارژ بی‌سیم این محصول تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان با شارژرهای معمول Qi منطبق است.

Galaxy Buds Live از روی پنج‌شنبه 6 آگوست (16 مرداد 1399) در بازارهای منتخب در دسترس قرار گرفته و حضور آن در بازارهای اروپایی نیز به 21 آگوست (31 مرداد 1399) موکول شده است. این ایرفون در رنگ‌های سفید، مشکی و مسی ارائه شده و قیمت آن 169 دلار خواهد بود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی واچ 3 در بازار ایران

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch3 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch3 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung