معرفی +Galaxy Buds - جدیدترین ای‌یرباد تماما بلوتوثی سامسونگ با باتری قدرتمندتر و میکروفون‌های سه‌گانه

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز سه‌شنبه 11 فوریه 2020 (22 بهمن 1398) در جریان رویداد Unpacked – که در سان‌فرانسیسکو برگزار شد – در کنار رونمایی از پرچمدارهای سری S20، از نسل دوم ای‌یربادهای تماما بلوتوثی خود با نام +Galaxy Buds نیز پرده برداشت. طراحی این هدفون‌ها تا حد زیادی به مدل‌ قبلی Galaxy Buds شباهت دارد، اما برخی جنبه‌های آن بهبود پیدا کرده است که از این جمله می‌توان به افزایش عمر باتری، اسپیکرهای دینامیک 2 راهه و بهبود کیفیت تماس با افزودن یک میکروفن خارجی دیگر، اشاره نمود. اما این محصول جدید همچنان از وجود حذف نویز فعال محروم است. هرچند این امر چندان هم بد نیست، زیرا قیمت +Galaxy Buds را پایین نگه داشته است.

ای‌یربادهای جدید سامسونگ در ابعاد 17.5×22.5×19.2 میلی‌متر طراحی شده و 6.3 گرم وزن دارد. این هدفون‌ها به همراه یک قاب شارژر قرصی‌شکل 39.6 گرمی – با ابعاد 38.8×70×26.5 میلی‌متر – به فروش می‌رسند. تا اینجا، تمام ابعاد و وزن‌ها (بدون در نظر گرفتن افزایش 0.7 گرمی وزن خود ایربادز پلاس در مقایسه با نسل پیشین) مشابه مدل قبلی Galaxy Buds است. شاید تنها تفاوت در این زمینه به رنگ‌بندی آنها برمی‌گردد. +Galaxy Buds در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی وارد بازار خواهد شد، اما در رنگ‌بندی مدل قبلی، علاوه ‌بر مشکی و سفید، شاهد رنگ زرد بودیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هدفون‌های جدید ارتقاء یافته، باتری آن است. ظرفیت باتری ای‌یربادهای تماما بلوتوثی سامسونگ از 58 میلی‌آمپر ساعت (در مدل قبلی) به 85 میلی‌آمپر ساعت (در مدل پلاس) افزایش یافته است. به همین ترتیب، در قاب شارژر نیز شاهد ارتقاء ظرفیت باتری از 252 به 270 میلی‌آمپر ساعت هستیم. طبق ادعای شرکت سازنده، ای‌یربادهای جدید با یک بار شارژ می‌توانند تا 11 ساعت بی‌وقفه صوت پخش کنند که این زمان با قاب شارژر تا 22 ساعت افزایش خواهد یافت (مقایسه کنید با دوام باتری در Galaxy Buds که کمتر از 6 ساعت بود). با توجه به برخورداری از شارژ سریع، در مواقعی که ذخیره باتری صفر است، تنها با 3 دقیقه شارژ کردن از طریق USB-C، تا حدود یک ساعت می‌توان از هدفون استفاده کرد.

از نکات جالب +Galaxy Buds آن است که میزان ذخیره باتریِ ای‌یربادها و قاب شارژر آنها را می‌توان از روی اسمارت‌فون چک کرد. ناگفته نماند، با توجه به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، علاوه بر قاب شارژر می‌توان +Galaxy Buds را از طریق قرار دادن ای‌یربادها روی هر پد شارژر سازگار با استاندارد Qi نیز شارژ نمود. به علاوه، اگر صاحب یکی از گوشی‌های خانواده‌های S20 ،Note10 ،S10 و همچنین Galaxy Fold و Z Flip باشید، با فعال کردن قابلیت Powershare می‌توانید خیلی راحت این هدفون‌ها را روی قاب پشتی گوشی قرار داده و آنها را به شکل وایرلس شارژ کنید.

به اعتقاد برخی کارشناسان، کیفیت صدای ورژن قبلی این هدفون‌ها در هنگام تماس چندان رضایت‌بخش نبود. لذا سامسونگ تصمیم گرفت این قسمت را نیز متحول کند. به همین دلیل، در ساخت +Galaxy Buds یک میکروفن خارجی دیگر نیز به ای‌یربادها اضافه شده است. به این ترتیب، +Galaxy Buds از 3 میکروفن تطبیق‌پذیر (adaptive) تشکیل شده است: 1 میکروفن داخلی و 2 میکروفن خارجی؛ به گفته سامسونگ، این میکروفن‌ها می‌توانند در هنگام مکالمه صداهای اطراف را مسدود کند (البته تا زمانی که این محصول وارد بازار نشده، نمی‌توان بر این ادعا صحه گذاشت). جالب است بدانید، در Galaxy Buds+ کاربر گزینه‌ای را تحت عنوان ambient sound در اختیار دارد که با تنظیم آن می‌تواند میزان ورود صدای محیط اطراف به داخل گوش را تنظیم کند. این یک ویژگی کارآمد است، به ویژه در شرایطی که لازم است کاربر در جریان صداهای اطراف خود باشد.

اما همان طور که در ابتدا هم گفته شد، یکی از مواردی که جای آن در Galaxy Buds خالی به نظر می‌رسد، قابلیت "حذف نویز فعال" است؛ آپشنی که ای‌یربادهای AirPods Pro (محصول اپل)، 1000X (محصول سونی) و برخی مدل‌های دیگر به داشتن آن می‌بالند. البته همین حرکت، قیمت تمام‌شده +Galaxy Buds را پایین‌تر آورده و مشتریان بیشتری را جذب این محصول می‌کند. اگر سامسونگ بخواهد رویه قبلی خود را در اینجا هم پیاده نماید، از طریق تبلیغات و ارائه مشوق به مشتریان، ای‌یربادهای جدید را به‌گونه‌ای معرفی می‌کند که گویی این محصول عضو مکملِ پرچمدارهای سری S20 است. ظاهرا مشتریانی که برای خرید پرچمدارهای سری S20 پیش‌ثبت نام کنند، یک جفت +Galaxy Buds به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

از دیگر ادعاهای سامسونگ آن است که کیفیت صدا در +Galaxy Buds ارتقا یافته، به طوری که شرکت سازنده در توصیف آن از عبارت "بهترین کیفیت صدا در این رده" استفاده کرده است. گواه سامسونگ در اثبات این ادعا، استفاده از اسپیکرهای 2 مسیره دینامیک است. این اسپیکر از یک ووفر – برای پخش صدای بم – و یک توییتر – برای پخش صدای زیر – تشکیل شده و روی کاغذ، از نوع "تک مسیره دینامیک" آن بهتر می‌نماید. بد نیست بدانید در این قسمت، سامسونگ از کمپانی AKG کمک گرفته است.

قسمت بیرونی ای‌یربادها به لمس حساس بوده و از این طریق می‌توانید فرمان‌های لمسی مختلفی را صادر کنید. زدن تک‌ضربه روی ای‌یرباد پخش موسیقی را متوقف کرده و تکرار مجدد این ضربه، پخش را از سر می‌گیرد. با زدن دو ضربه می‌توانید به آهنگ بعدی بروید. البته در هنگام تماس، با زدن 2 ضربه می‌توان تماس را دریافت کرد و با تکرار 2 ضربه آن را پایان داد. با زدن 3 ضربه متوالی، می‌توانید به آهنگ قبلی برگردید. این امکان نیز فراهم شده تا کاربر متناسب با نیاز خود، بتواند اجرای یک عملکرد دیگر را برای ای‌یرباد تعریف کند. این فرمان سفارشی، با لمس کردن و نگه داشتن (touch and hold) صادر می‌شود. البته به طور پیش‌فرض با لمس و نگه داشتن ای‌یرباد سمت چپ، برنامه Spotify (اپلیکیشن محبوب برای استریم موسیقی) اجرا می‌شود.

به گفته شرکت سازنده، ای‌یربادهای جدید با دیوایس‌های اندرویدی (مجهز به اندروید 5 و بالاتر) سازگاری دارند. البته به شرطی که این دیوایس‌ها حداقل 1.5 گیگابایت RAM داشته باشند. کاربران آیفون نیز می‌توانند از هدفون جدید سامسونگ استفاده کنند، زیرا حدود یک هفته قبل از معرفی رسمی این محصول، نسخه پیش‌نمایش اپلیکیشن همراه (companion app) مخصوص +Galaxy Buds در اپ‌استور بارگذاری شد.

علاقه‌مندان به +Galaxy Buds می‌توانند این محصول را از 14 فوریه (25 بهمن) از طریق وب‌سایت سامسونگ سفارش دهند. قیمت این محصول در ایالات متحده 150 دلار و در اروپا 170 یورو خواهد بود. به این ترتیب، +Galaxy Buds در مقایسه با مدل قبلی این ای‌یربادها 20 دلار (یا 20 یورو) گران‌تر شده است.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا