معرفی Galaxy Buds2 – هدست TWS جدید سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، لوازم جانبی accessories ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ دقایقی پیش در رویداد Galaxy Unpacked 2021 همزمان با معرفی گوشی‌های Galaxy Z Fold3 5G و Galaxy Z Flip3 5G همراه با ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch4 و Galaxy Watch4 Classic از ایربادز جدید Galaxy Buds2 نیز رونمایی کرده که مثل دیگر دیوایس‌های سامسونگ برای این رویداد از چندین روز پیش حضور کامل و پر رنگی در خبرهای غیر رسمی داشته و حتی ویدئوی جعبه‌گشایی آن نیز از قبل در دسترس قرار گرفته بود. Buds2 را باید ادامه‌ای برای +Galaxy Buds و Galaxy Bids Pro دانست و جدا از تفاوت‌های مرتبط با طراحی و شکل ظاهری، در کارکرد و گزینه‌های ارتباطی آن نیز با نکات جدیدی روبرو می‌شویم.

طراحی Galaxy Buds2 از محصول قبلی این کلاس یعنی Galaxy Buds Pro تا حدودی فاصله گرفته و مقایسه آن با Galaxy Buds‌ نیز ترکیبی ایرودینامیک‌تر را به‌نمایش می‌گذارد؛ ارتفاع 20.9 میلی‌متری، عرض 17 میلی‌متری و عمق 21.1 میلی‌متری این هدست در مقایسه با Galaxy Buds‌ با ابعاد مشابه 19.4، 17.5 و 22.3 میلی‌متری تنها در عمق بزرگ‌تر بوده و در سایر گزینه‌ها با هدست کوچک‌تری روبرو می‌شویم. سامسونگ این هدست را کوچک‌ترین و سبک‌ترین نمونه‌‌ای در این کلاس می‌داند که تا به امروز تولید کرده است.

وزن هریک از گوشی‌های گلکسی Buds2 تنها 5 گرم اعلام شده که از گلکسی بادز 5.6 گرمی و گلکسی بادز پرو 6.3 گرمی نیز سبک‌تر است.

کیس شارژینگ این هدست مثل نسخه پرو به فرم مربعی طراحی شده و ابعاد 27.8×50×50.2 میلی‌متری آن نیز دقیقا همان ابعاد کیس شارژینگ Buds Pro است. در زمینه وزن اما با تفاوت روبرو می‌شویم و در حالی‌که کیس شارژینگ بادز پرو، 44.9 گرم وزن دارد این وزن در Buds2 به تنها 41.2 گرم می‌رسد. علت این تفاوت وزن احتمالا در ظرفیت باتری داخلی این کیس نهفته است.

بخش داخلی کیس Buds2 به رنگ خود هدست بوده و جذابیت ظاهری جالب‌توجه‌ای را ایجاد می‌کند.

در بخش پشتی این کیس یک پورت USB-C قرار دارد که برای شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد شارژ بی‌سیم با فناوری Qi نیز طبق معمول در آن در دسترس قرار دارد.

Buds2 با درایورهای تنظیم شده از طرف AKG ارائه شده و سر لاستیکی خروجی صدا در آن نیز به نوعی برای حذف نویز پسیو به‌کار می‌رود. اسپیکرهای دوگانه هریک از گوشی‌ها از ووفر 11 میلی‌متری و توییتر 6.5 میلی‌متری بهره می‌برند و سه میکروفون نیز برای هریک از هدست‌ها دو تا در قسمت‌ خارجی و یک میکروفون دیگر در قسمت داخلی در نظر گرفته شده است. در بخش داخلی هدست به‌جز میکروفون مذکور همچنین به کانکتورهای اتصال شارژر و با سنسورهایی که قرار گرفتن هدست درون گوش را تشخیص می‌دهند بر می‌خوریم.

در حالی‌که بادز و بادز پرو هر دو با اتصال بلوتوث 5 عرضه شده بودند، بادز2 به نسخه 5.2 این قابلیت ارتباطی مجهز شده که به‌نوعی یکی از مهم‌ترین خبرها در مورد این سری به حساب می‌آید. سنسورهای حاضر در این ایرباد شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر Proximity (تقارب) و Hall می‌شوند.

گزینه حذف نویز اکتیو یا ANC در این هدست که با لمس بخش خارجی دستگاه فعال می‌شود به گفته سامسونگ 98 درصد از صداهای مزاحم را حذف می‌کند. این هدست‌ها همچنین از 3 سطح مختلف برای ورود صداهای محیط یا اصطلاحا Ambient noise پشتیبانی می‌کند. بهبود صدای تماس با استفاده از میکروفون‌های داخلی، واحد VPU و یادگیری ماشینی نیز از دیگر نکات جالب توجه Buds2 به حساب می‌آیند.

ظرفیت باتری هریک از گوشی‌های این ایرباد 61 میلی آمپر ساعت اعلام شده و ظرفیت باتری کیس شارژینگ نیز 472 میلی آمپر ساعت است. دوام باتری Buds2 به‌گفته شرکت سازنده 7.5 ساعت است که با حضور کیس شارژینگ و احتساب باتری داخلی آن می‌تواند تا 20 ساعت دیگر افزایش پیدا کند. با فعال کردن گزینه حذف نویز فعال یا ANC دوام باتری به 5 ساعت برای خود هدست‌ها و 13 ساعت دیگر با احتساب کیس شارژینگ افزایش می‌یابد.

سامسونگ گلکسی Buds2 در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز زیتونی و بنفش با قیمت 149.99 یورو از 27 آگوست 2021 (5 شهریور 1400) به بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا