معرفی Amazfit Band 7 – جدیدترین دستبند هوشمند هوامی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band
واحد خبر mobile.ir : برند هوامی – که از زیرمجموعه‌های کمپانی شیائومی به حساب می‌آید – چندی‌ست که در عرصه تولید پوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه فعالیت دارد. هواومی ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند خود را با نام Amazfit به بازار عرضه می‌کند. از جمله دستبندهای هوامی می‌توان به دستبند هوشمند Amazfit Band 5 اشاره کرد که اواسط سپتامبر 2020 عرضه شد. برند هوامی به‌تازگی در روز سه‌شنبه 26 جولای 2022 (4 مرداد 1401) از جدیدترین دستبند هوشمند خود با نام Amazfit Band 7 رونمایی کرد. جای تعجب دارد که شرکت سازنده با جا گذاشتن عدد 6، پسوند 7 را برای این محصول انتخاب کرده است. در ادامه جزییات بیشتری از امکانات و مشخصات Amazfit 7 را با هم مرور می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات Amazfit Band 7 نسبت به مدل قبلی، صفحه نمایش آن است. این نمایشگر AMOLED – که به شکل مستطیل طراحی شده – قطری برابر با 1.47 اینچ دارد که تا 112 درصد از نمایشگر Amazfit Band 5 بزرگ‌تر است! Amazfit Band 7 ابعادی برابر با 12.2×24.36×42.33 میلی‌متر داشته و وزن آن (به همراه بند) به 28 گرم می‌رسد. بدنه دستگاه از جنس پلی‌کربنات بوده و در دو رنگ مشکی و بژ طراحی شده است. بندهای این دیوایس نیز از جنس TPU یا پلی‌اورتان ترموپلاستیک ساخته شده و علاوه بر مشکی و بژ، در رنگ‌های سبز، آبی، صورتی و نارنجی نیز موجود است.

نمایشگر Amazfit Band 7 رزولوشن 198×368 پیکسل دارد که تراکم آن را به 282 پیکسل در اینچ می‌رساند. طبق ادعای شرکت سازنده، علاوه بر شیشه مقاوم حرارت دیده، یک پوشش ضد اثر انگشت نیز روی نمایشگر کار شده است. بیش از 50 واچ‌فیس مختلف برای Amazfit Band 7 پیش‌بینی شده است. در این میان 8 مورد از واچ‌فیس‌ها قابل ویرایش بوده و حتی می‌توانید عکس‌های دلخواه خودتان را آپلود کرده و به عنوان واچ‌فیس از آنها استفاده کنید.

یک باتری به ظرفیت 232 میلی‌آمپر ساعت برای این دستبند پیش‌بینی شده است. این باتری در صورت استفاده معمولی تا 18 روز دوام دارد که البته با فعال کردن حالت صرفه‌جویی می‌توان آن را به 28 روز افزایش داد. چنان‌چه به شکل سنگین از این دستبند استفاده شود، باتری تا 12 روز پاسخگو خواهد بود. ناگفته نماند، باتری Amazfit Band 7 نیز مثل باتری سایر پوشیدنی‌های مچی، به شکل مغناطیسی شارژ شده و شارژ کامل آن حدودا 2 ساعت زمان می‌برد.

با توجه به اینکه دستبندهای هوشمند اساسا برای مقاصد ورزشی و سلامتی ساخته می‌شوند، Amazfit Band 7 نیز انبوهی از امکانات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 120 نوع حالت ورزشی مختلف در این دستبند پشتیبانی می‌شود. به لطف الگوریتمی موسوم به ExerSense، این دستبند می‌تواند 4 فعالیت ورزشی پیاده‌روی، دو و کار با دستگاه‌های اسکی‌واره و پاروزنی را به طور خودکار تشخیص دهد. با توجه به مقاومت در برابر آب تا 5 اتمسفر، ناگفته پیداست که می‌توان از این دستبند برای شنا در استخر نیز استفاده کرد. البته امکانات ورزشی Amazfit Band 7 به اینجا ختم نمی‌شود.

الگوریتم دیگری تحت عنوان PeakBeats در این دستبند فعال است. به موجب این الگوریتم می‌توانید داده‌های تخصصی از بدن‌تان – از جمله حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max)، مدت زمان مورد نیاز برای ریکاوری، بار تمرینی و اثر تمرین – را مشاهده کنید تا به کمک این داده‌ها بتوانید از عواملی که بر ریکاوری، پیشرفت و ظرفیت شما مؤثرند مطلع باشید. همچنین، می‌توانید از قابلیت Virtual Pacer برای اطلاع از سطح آمادگی خود در تمرینات هوازی استفاده کنید. البته این قابلیت فقط در هنگام دویدن (چه در محیط باز و چه روی تردمیل) قابل اجراست.

مثل بیشتر دستبندهای هوشمند، اندازه‌گیری 24 ساعته کمیت‌هایی مثل ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون و سطح استرس، از قابلیت‌های پیش‌فرض در Amazfit Band 7 به شمار می‌رود. جالب است بدانید اپلیکیشنی در این دیوایس پیش‌بینی شده که می‌تواند ظرف 24 ثانیه هر سه مورد فوق را به طور همزمان اندازه‌گیری و به کاربر اعلام کند. Amazfit Band 7 با ردیابی خواب در هر سه مرحله خواب سبک، خواب عمیق و REM، می‌تواند کیفیت خواب‌تان را به شما گزارش کند. ناگفته نماند، ردیابی عادت ماهانه بانوان و پشتیبانی از دستیار هوشمند Alexa از دیگر امکانات این دستبند به شمار می‌رود.

یکی از نقاط قوت Amazfit Band 7، محاسبه نمره PAI است. PAI (کوتاه‌شده Personal Activity Intelligence به معنی «هوش فعالیت فردی») نمره‌ای‌ست که با در نظر گرفتن مجموع فعالیت‌های شخص و داده‌های مربوط به وضعیت سلامتی او، محاسبه می‌شود. نمره PAI حاصل پژوهش معروف HUNT Fitness است که به رهبری پروفسور اولریک ویسلاف (Ulrik Wisloff)، در دانشکده پزشکی دانشگاه علم و فناوری نروژ انجام شده است. در این پژوهش – که طی 35 سال بیش از 230 هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفتند – مشخص شد که چنان‌چه نمره PAI یک شخص 100 یا بالاتر باشد، خطر ابتلای او به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 کمتر خواهد بود.

Amazfit Band 7 فاقد GPS بوده و برای موقعیت‌یابی به ناچار باید از GPS گوشی هوشمند کمک بگیرد (با توجه به تجهیز به بلوتوث 5.2 می‌توانید این دستبند را به گوشی هوشمند خود متصل کنید). همچنین با نصب اپلیکیشن Zepp App روی اسمارت‌فون خود، به‌راحتی می‌توانید مدیریت Amazfit Band 7 را از گوشی هوشمندتان به دست بگیرید. ناگفته نماند، Amazfit Band 7 با اندروید 7 و بالاتر و همچنین iOS 12 و بالاتر سازگار است.

دستبند هوشمند Amazfit Band 7 هم‌اکنون در برخی بازارهای منتخب با قیمت 49.99 دلار در دسترس است. انتظار می‌رود در آینده نزدیک، این محصول در کشورهای بیشتری عرضه شود.

منبع : Amazfit


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا