CES 2020: معرفی Amazfit T-Rex و Amazfit Bip S، جدیدترین ساعت‌های هوشمند هوامی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/22        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable
واحد خبر mobile.ir : هوامی، یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی که عمدتا در زمینه ساخت دست‌بندهای تناسب اندام فعال است، به تازگی و در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2020 از افزودن دو اسمارت‌واچ‌ Amazfit T-Rex و Amazfit Bip S و دو earbud کاملا بی‌سیم با نام‌های Amazfit Powerbuds و ZenBuds به سبد محصولات خود خبر داده است. این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات پوشیدنی در دنیا به شمار می‌رود و علاوه بر ساخت ساعت‌های هوشمند با برند Amazfit، چندین محصول تناسب اندام از جمله سری دست‌بندهای Mi Band را نیز وارد بازار کرده است که Mi Band 5 جدیدترین نمونه آنها محسوب می‌شود.

هوامی در چند ماه گذشته، همان طور که وعده داده بود، از چندین ساعت هوشمند رونمایی کرده و ظاهرا قصد دارد همین روند را در سال جدید میلادی نیز تکرار کند. این شرکت در آخرین روزهای سال 2017، از اسمارت‌واچ‌های Amazfit Sport Smartwatch 2 در دو نسخه استاندارد و پیشرفته پرده برداشت و در سپتامبر 2018 ساعت هوشمند Amazfit Verge را به بازار معرفی کرد. هوامی چند ماه پیش هم علاوه بر تولید Mi Band 5 برای شیائومی، ساعت‌های هوشمند Amazfit GTS و Amazfit Smart Sports Watch 3 را وارد بازار نمود.

این شرکت چینی اسمارت‌واچ جدید خود یعنی Amazfit T-Rex را محصولی مقرون‌به‌صرفه معرفی کرده که با برخورداری از استانداردهای محافظتی نظامی، برای آن دسته از کاربران طراحی شده است که مشتاق ماجراجویی هستند و در عین حال نمی‌خواهند مبلغ زیادی را برای خرید دستگاه‌های پیشرفته با قیمت بالا هزینه کنند.

ظاهر بزرگ و اندکی خشن ساعت هوشمند تازه هوامی اسمارت‌واچ‌های سری Pro Trek کاسیو را تداعی می‌کند که خود با الهام از ساعت‌های غیر هوشمند سری G-Shock شرکت ژاپنی طراحی شده‌اند. آنچه شاید در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند، قاب محافظ مشکی رنگ براقی است که پیرامون صفحه‌نمایش ساعت قرار گرفته و روی آن چهار گزینه BACK ،DOWN ،Up و SELECT دیده می‌شود. چهار دکمه فلزی بزرگ در چهار طرف بدنه خارجی ساعت به چشم می‌خورد که می‌توان به راحتی با دستکش با آنها کار کرد. همچنین ضربه‌گیر یا bumperهای اطراف صفحه دستگاه آن را در برابر نوسان و ضربه‌های فیزیکی محافظت می‌کنند. هوامی اعلام کرده که بدنه پلمیری و مستحکم Amazfit T-Rex به آن امکان می‌دهد تا تغییرات دما را در محدوده‌ منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۷۰ درجه سانتی‌گراد تاب آورد و در برابر تغییر شدید دمایی در این بازه تا حداکثر دو ساعت مقاومت نماید. به علاوه، این ساعت هوشمند می‌تواند محیط‌های اسیدی و قلیایی یا نمکی را به مدت ۹۶ ساعت تحمل کند و تا 240 ساعت در برابر رطوبت مقاوم خواهد بود. گفتنی است بندهایی سوراخ‌دار از جنس سیلیکون (در نسخه ارتشی رنگ از TPU یا پلی اورتان ترموپلاستیک) نیز برای این اسمارت‌واچ در نظر گرفته شده است.

قدرت تحمل فشار Amazfit T-Rex تا 5 اتمسفر است و از آنجا که می‌تواند تا عمق 50 متری زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه دهد، برای ورزش‌هایی مانند شنا، غواصی و دیگر فعالیت‌های آبی در استخر یا حتی آب‌های آزاد مناسب خواهد بود. به علاوه، داشتن 12 گواهینامه وزارت دفاع آمریکا و بهره‌گیری از استاندارد نظامی MIL-STD-810G در این ساعت به معنای مقاومت در برابر وضعیت‌های دشوار آب ‌و هوایی و محیطی است.

قطر ساعت هوشمند جدید هوامی، 47.7 میلی‌متر بوده و 13.5 میلی‌متر ضخامت دارد. وزن این ساعت که در رنگ‌های مشکی (Rock Black)، خاکستری (Gun Grey)، خاکی، زیتونی (Army Green) و رنگ ترکیبی ارتشی (Camo Green) عرضه می‌شود، با بند 58 گرم گزارش شده است.

Amazfit T-Rex از صفحه‌نمایش رنگی دایره‌ای شکل 1.3 اینچی با وضوح 360x360 پیکسل بهره می‌برد. ساخت این صفحه‌نمایش با ویژگی همواره روشن بر اساس فناوری AMOLED انجام شده و با شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس 3.0 کورنینگ محافظت می‌شود. این نمایشگر به پوششی مجهز است که مانع از به جا ماندن اثر انگشت روی آن خواهد شد. به گفته افرادی که این ساعت را از نزدیک در غرفه شرکت در نمایشگاه CES 2020 دیده‌اند، نمایشگر ساعت در وضعیت همواره روشن تنها اطلاعات پایه را نشان می‌دهد و می‌توان برای ذخیره باتری، این قابلیت را غیر فعال نمود.

هوامی در خصوص سیستم‌عامل، پردازنده، رم و فضای ذخیره‌سازی این ساعت اطلاعاتی را منتشر نکرده اما احتمال دارد که همچون محصولات اخیرش، سیستم‌عامل اختصاصی خود را به کار گرفته باشد.

ظرفیت باتری این ساعت هوشمند390 میلی‌‌آمپر ساعت است و به طور مغناطیسی از طریق کانکتور 2pin pogo pin شارژ می‌شود. این باتری به گفته شرکت سازنده با یک بار شارژ اگر تنها در حالت پایه (به طور مثال خاموش بودن اتصال بلوتوث) استفاده شود تا 66 روز و با کاربرد معمول تا 20 روز می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. البته باتری ساعت در صورت فعال بودن دائم GPS، نزدیک به یک روز کامل و به طور دقیق تا 20 ساعت قادر است انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین نماید.

محصول جدید هوامی در زمینه ردیابی تناسب اندام از 14 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند و قادر است طیف وسیعی از فعالیت‌های فضای باز، از جمله اسکی، کوهنوردی، دویدن و دوچرخه‌سواری را ردیابی نماید. همچنین شرکت چینی اعلام کرده که با آپدیت بعدی، قابلیت ردیابی ورزش ترکیبی سه‌گانه (شنا، دوچرخه‌سواری و دو) را نیز به این محصول خواهد افزود.

در این ساعت از تراشه GPS ساخت سونی استفاده شده که برای دقت و کارایی بیشتر، سیستم موقعیت‌یابی با دو ماهواره GPS و GLONASS را فعال می‌سازد. اسمارت‌واچ Amazfit T-Rex با برخورداری از حسگر نوری PPG با نام تجاری Huami BioTracker PPG می‌تواند ضربان قلب کاربر را به طور شبانه‌روزی رصد کند. به علاوه، این ساعت به شتاب‌سنج سه‌محوره، حسگر نور محیطی و سنسور ژئومغناطیسی هم مجهز شده است.

این اسمارت‌واچ با هر دو پلتفرم اندروید و iOS سازگار است. مطابق اعلام هوامی، Amazfit T-Rex می‌تواند با اسمارت‌فون‌های مبتنی بر نسخه 5.0 و بالاتر پلتفرم اندروید و دستگاه‌های مجهز به iOS 10.0 و پیشرفته‌تر کار کند. طبیعی است که این ساعت از قابلیت‌هایی مانند پیش‌بینی آب‌‌وهوا، اعلانات و برنامه‌های یادآور بهره‌ ببرد. همچنین استفاده از واچ‌فیس‌های متنوع، امکان سازگاری ساعت با شخصیت کاربر و روحیات او را فراهم می‌آورد.

به گزارش منابع خبری، هوامی Amazfit T-Rex را از روز 9 ژانویه در ایالات متحده آمریکا با قیمت 139.9 دلار وارد بازار کرده است.

همان طور که اشاره شد، هوامی در CES 2020 از ساعت هوشمند Amazfit Bip S نیز رونمایی کرده که می‌توان آن را ادامه‌ای بر Amazfit Bip دانست که در سال 2018 معرفی شده بود. در واقع، طراحی محصول جدید تفاوتی با نمونه پیشین ندارد و تنها برخی از مشخصات داخلی آن تغییر یافته‌اند.

بدنه این دستگاه از پلی‌کربنات و بندهای آن از پلی‌اورتان ترموپلاستیک ساخته شده است. Amazfit Bip S دارای صفحه‌نمایش رنگی 1.28 اینچی به شکل مربع است که رزولوشنی برابر با 176x176 پیکسل دارد و از قابلیت همیشه روشن بهره می‌برد. نمایشگر رنگی این محصول با بهره‌گیری از فناوری transflective (یا انتقالی-بازتابی) در برابر نور مستقیم خورشید، خوانایی بالایی خواهد داشت که آن را برای کاربردهای فضای باز مناسب می‌سازد.

وزن ساعت جدید هوامی در حالت بدون بند تنها 19 گرم و با بند 31 گرم گزارش شده است و طراحی ارگونومیک و باتری بادوام 200 میلی‌آمپر ساعتی مهم‌ترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود. بر اساس اعلام شرکت سازنده، این باتری با یک بار شارژ کامل در صورت استفاده عادی می‌تواند تا 40 روز کار کند و اگر GPS به طور مستمر روشن باشد، قادر است تا 22 ساعت توان مورد نیاز دستگاه را تأمین نماید.

Amazfit Bip S با قدرت تحمل فشار 5 اتمسفر، بلوتوث 5، حسگر نوری PPG برای بررسی ضربان قلب، تراشه GPS کم‌مصرف 28 نانومتری سونی با امکان پشتیبانی از مکان‌یابی دو حالته GPS و GLONASS و قابلیت ردیابی 10 حالت ورزشی طراحی شده است و هوامی قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی ورزش‌هایی همچون یوگا، اسکی فضایی و چند حالت ورزشی دیگر را هم به آن اضافه کند. به علاوه، می‌توان از این محصول برای کنترل موسیقی، چک کردن وضعیت آب ‌و هوا، تنظیم alarm و مواردی از این دست نیز استفاده نمود.

هوامی این ساعت را در رنگ‌های مشکی (Carbon Black)، نارنجی (Red Orange)، صورتی (Warm Pink) و طوسی روشن (White Rock) از ماه فوریه با قیمت ارزان 69 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا