معرفی Mi Band 7 – جدیدترین دستبند هوشمند شیائومی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/3/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : دستبندهای هوشمند شیائومی – که با نام Mi Band به فروش می‌رسند – بسیار پرطرفدار بوده و تا کنون بیش از 140 میلیون از این دیوایس‌ها در سراسر دنیا به فروش رفته است. نخستین Mi Band در سال 2014 وارد بازار شد و شیائومی ضمن نگه داشتن قیمت آن زیر 50 دلار، هر سال این محصول را به‌روز کرده و امکانات بیشتری به آن اضافه کرده است. اخیرا باخبر شدیم کمپانی شیائومی روز سه‌شنبه 24 می 2022 (3 خرداد 1401)، طی رویدادی که در چین برگزار شد، ضمن رونمایی از سری جدید اسمارت‌فون‌های Redmi Note 11T Pro، از نسل هفتم دستبندهای هوشمند خود با نام Mi Band 7 نیز پرده برداشت.

شاید Mi Band 7 در مقایسه با نسل قبلی این محصول، آپدیت چشمگیری به حساب نیاید، اما در برخی مشخصات – از جمله نمایشگر، قابلیت‌های ورزشی، واچ‌فیس‌ها و ... – شاهد بهبود هستیم. طراحی دستبند هوشمند Mi Band 7 – مثل نسل‌های پیشین – به شکل بیضی بوده و ابعادی برابر با 46.5×20.7×12.25 میلی‌متر دارد. این دستبند در دو ورژن معمولی و مجهز به NFC به تولید می‌رسد که به‌ترتیب 13.5 و 13.8 گرم (بدون بند) وزن دارند. بدنه دستگاه از جنس پلی‌کربنات بوده و نمایشگر آن با شیشه حرارت‌دیده 2.5 بعدی محافظت می‌شود. بند‌ دستگاه از پلی‌اورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده و سگک‌ آن از آلیاژ آلومینیوم است.

Mi Band 7 دارای یک نمایشگر 1.62 اینچی از نوع AMOLED بوده و به قابلیت «صفحه همیشه روشن» یا AOD مجهز شده است (مقایسه کنید با نمایشگر 1.52 اینچی در Mi Band 6 بدون پشتیبانی از AOD). طبق ادعای شیائومی ناحیه قابل‌استفاده نمایشگر تا 25 درصد افزایش یافته و بدیهی‌ست صفحه بزرگ‌تر می‌تواند داده‌های بیشتری را به نمایش بگذارد. نمایشگر دارای حداکثر روشنایی نقطه‌ای 500 نیت و رزولوشن 192×490 پیکسل است که تراکم 326 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. ناگفته نماند، در Mi Band 7 بیش از 100 نوع واچ‌فیس جدید تعریف شده است. برخی از این واچ‌فیس‌ها به طور اختصاصی برای صفحه همیشه روشن طراحی شده تا مصرف باتری به حداقل برسد. بد نیست بدانید، وال‌پیپر پویای Mars (مریخ) که در MIUI 13 شاهد آن بودیم، در اینجا نیز دیده می‌شود.

در زمینه تناسب اندام، Mi Band 7 می‌تواند داده‌های 120 حالت ورزشی مختلف – اعم از دو، پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری، اسکیت و ... – را ثبت کند. با توجه به آنچه گفته شد و با در نظر گرفتن مقاومت این دیوایس تا 5 اتمسفر، Mi Band 7 در برابر آب مقاوم است. یکی از امکانات جالب Mi Band 7 آن است که با تحلیل جلسات ورزشی شما از طریق داده‌های مربوط به ضربان قلب، می‌تواند در رابطه با برنامه تمرینی شما توصیه‌های مفیدی را ارائه کند. امکان به چالش کشیدن دوستان و آشنایان با استفاده از آمار فعالیت شما – مثل تعداد گام‌ها، مصرف کالری و مدت زمان فعالیت روزانه – نیز فراهم شده است.

قابلیت‌های پزشکی این دستبند – علاوه بر اندازه‌گیری ضربان قلب – سنجش سطح اشباع اکسیژن خون را نیز شامل شده و طبق ادعای شرکت سازنده، Mi Band 7 می‌تواند این کمیت را به طور پیوسته در تمام طول شبانه‌روز ردیابی کند. چنانچه سطح اشباع اکسیژن خون کاربر به پایین‌تر از 90 درصد برسد، Mi Band 7 با هشدار لرزشی این موضوع را به او یادآوری می‌کند. Mi Band 7 مجهز به ردیابی خواب بوده و داده‌هایی را برای کیفیت تنفس در خواب، مرحله REM و کیفیت مدت زمان چرت زدن ارائه می‌کند. مانیتورینگ استرس، ردیابی سلامت بانوان و PAI (کوتاه‌شده Personal Activity Intelligence به معنای هوش فعالیت فردی) از دیگر امکانات این دستبند به شمار می‌روند.

ظرفیت باتری Mi Band 7 برابر با 180 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده و با شارژر مغناطیسی شارژ می‌شود (فول‌شارژ حدود 2 ساعت طول می‌کشد). طبق ادعای شیائومی، این باتری در صورت استفاده معمولی، تا 15 روز و در صورت استفاده سنگین تا 9 روز دوام خواهد داشت. Mi Band 7 با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و آیفون‌های دارای iOS 10 و بالاتر سازگار خواهد بود. ناگفته نماند، برقراری ارتباط بین دستبند و گوشی هوشمند از طریق بلوتوث 5.2 موجود در این دستبند فراهم می‌شود.

دستبند هوشمند Mi Band 7 در رنگ‌های متنوعی مثل مشکی، نارنجی، سبز، آبی و سفید به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول در چین آغاز شده و رسما از 31 می (10 خرداد) وارد بازار می‌شود. مدل معمولی این دستگاه 239 یوان چین قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 35 دلار آمریکا. مدل NFC این دستبند (با پشتیبانی از پرداخت بدون تماس با AliPay) نیز 279 یوان (42 دلار) قیمت‌گذاری شده است. وضعیت ورود این محصول به بازارهای دیگر هنوز مشخص نیست.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا