معرفی Huawei Band 6 – دستبندی در اندازه ساعت

نمایش خبر

تاریخ : 1400/1/18        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : از آخرین باری که یک دستبند سلامتی با برند هواوی به صنعت معرفی شد (Huawei Band 4) بیش از یک سال و پنج ماه می‌گذرد. حال، ظاهرا هواوی تصمیم گرفته سری دستبندهای خود را به‌روزرسانی کند. هواوی به‌تازگی از جدیدترین دستبند سلامتی خود با نام Huawei Band 6 رونمایی کرد. در ابتدا شاید تعجب کنید که چرا این کمپانی عدد 5 را جاگذاشته و شماره 6 را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است. اما وقتی متوجه می‌شویم که Huawei Band 6 در واقع همان ری‌برند شده Honor Band 6 است – که اوایل ژانویه 2021 معرفی شد – تا حدی این نحوه نام‌گذاری معنادار می‌شود. در ادامه بیشتر با محصول جدید هواوی آشنا می‌شویم.

یکی از نکات قابل توجه در طراحی Huawei Band 6 (نسبت به مدل قبلی آن) افزایش اندازه نمایشگر از 0.96 اینچ به 1.47 اینچ است. به عبارت دیگر، نمایشگر این مدل جدید 148 درصد بزرگ‌تر شده و به همین دلیل ممکن است در نگاه اول آن را با ساعت هوشمند اشتباه بگیرید. این دستبند تا حدی به ساعت هوشمند Watch Fit نیز شباهت دارد، البته Band 6 کمی کوچک‌تر بوده و عمر باتری در آن طولانی‌تر است. همچنین، بر خلاف پنل LCD در Huawei Band 4، نمایشگر Huawei Band 6 از نوع AMOLED بوده و رزولوشنی معادل 194×368 پیکسل دارد که تراکم آن را به 282 پیکسل در اینچ می‌رساند. به گفته کسانی که از نزدیک با این محصول کار کرده‌اند، این نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب هم خوانش بالایی دارد. این نمایشگر 64 درصد از سطح بدنه را پوشش داده و به همین دلیل، حاشیه‌های پیرامونی آن نسبتا باریک هستند. به گفته شرکت سازنده، این نسبت صفحه به بدنه در قیاس با مدل قبلی 42 درصد افزایش داشته است.

طول و عرض بدنه دیوایس به ترتیب 43 و 25.4 میلی‌متر و ضخامت آن 10.99 میلی‌متر است. به این ترتیب در هنگام پوشیدن یا درآوردن پیراهن یا گرمکن‌های آستین بلند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مثل بیشتر دستبندهای هوشمند، Huawei Band 6 نیز بندهای سیلیکونی (تحت تابش فرابنفش) داشته و به لطف تعداد زیاد سوراخ‌های آن – که نزدیک به هم قرار گرفته‌اند – دستبند به‌راحتی فیت مچ می‌شود. در لبه سمت راست دیوایس یک دکمه فیزیکی مشاهده می‌شود. Huawei Band 6 بدون بند 18 گرم وزن داشته و در رنگ‌های مشکی (Graphite Black)، کهربایی (Amber Sunrise) و سبز (Forest Green) وارد بازار می‌شود.

بدنه بزرگ Band 6، تخصیص یک باتری بزرگ را نیز امکان‌پذیر می‌کند. ظرفیت باتری این دستبند اعلام نشده، اما به گفته شرکت سازنده، باتری Band 6 در صورت استفاده معمولی تا دو هفته و در صورت استفاده سنگین تا 10 روز دوام خواهد داشت. همچنین، طبق ادعای هواوی، تنها با 5 دقیقه شارژ باتری از طریق شارژر مغناطیسی، انرژی لازم برای کار با دستبند به مدت دو روز تأمین خواهد شد.

Huawei Band 6 تقریبا تمام انتظاراتی که در زمینه تناسب اندام و سلامتی از یک دستبند هوشمند دارید را برآورده می‌کند. فرایند TruSeen 4.0 با کمک یک سنسور اپتیکال و الگوریتم پردازش داده‌ها بر مبنای هوش مصنوعی، می‌تواند به صورت شبانه‌روزی ضربان قلب کاربر را مانیتور کند. چنانچه ضربان قلب کمتر یا بیشتر از حد طبیعی باشد، این موضوع به کاربر هشدار داده می‌شود. کمیت مهم دیگری که توسط Band 6 اندازه‌گیری می‌شود، SpO2 یا درجه اشباع اکسیژن خون است که البته عمدتا در دیوایس‌های پیشرفته‌تر مشاهده شده و لذا از نقاط قوت Band 6 محسوب می‌شود. کاهش شدید درجه اشباع اکسیژن خون، می‌تواند به ضعف، اختلال حافظه و حتی آسیب‌های مغزی یا قلبی منجر شود. به همین دلیل، در صورت افت SpO2، دستبند Band 6 با یک هشدار لرزشی کاربر را از این موضوع باخبر کرده تا وی بتواند با رفتن در فضای آزاد و تنفس عمیق، به حالت مطلوب برسد.

فرایند TruSleep 2.0 خواب یا بیدار بودن کاربر را تشخیص داده و می‌تواند مشخص کند که وی در کدام یک از 4 حالت خواب عمیق، خواب سبک، مرحله REM و یا چرت زدن قرار دارد. به گفته شرکت سازنده، میزان دقت این اپلیکیشن 96.3 درصد افزایش یافته و نه تنها می‌تواند مقدار خواب کاربر را اعلام کند، بلکه کیفیت خواب وی را نیز اندازه‌گیری می‌کند. بر این اساس، این دستبند می‌تواند 6 مشکل خواب را در کاربر شناسایی کرده و برای بهبود کیفیت خواب وی تا 200 پیشنهاد مختلف ارائه کند. ردیابی استرس (با استفاده از TruRelax) و ردیابی عادت ماهانه بانوان، از دیگر امکانات دستبند سلامتی Band 6 به شمار می‌رود.

کاربر می‌تواند میزان فعال بودن خود در طول روز را با استفاده از سه حلقه رنگی معروف اندازه‌گیری کند. این سه حلقه، تعداد گام‌های برداشته شده، میزان ورزش و میزان سرپا بودن کاربر را نشان می‌دهند. زمانی که هریک از فعالیت‌های مذکور به میزان از قبل مشخص‌شده توسط کاربر برسند، دستبند با ارسال یک نوتیفیکیشن، کاربر را از تحقق هدف خود در این زمینه باخبر می‌کند. Band 6 می‌تواند 96 ورزش مختلف را پشتیبانی کند که 6 مورد از آنها به طور خودکار ردیابی می‌شوند. این ورزش‌ها عبارتند از دویدن در فضای بسته و باز، پیاده‌روی در فضای بسته یا باز، اسکی‌واره و دستگاه پاروزنی. ناگفته پیداست که با توجه به مقاومت این دستبند در برابر آب (تا 5 اتمسفر)، کاربر در هنگام شنا نیز می‌تواند از آن استفاده کند.

برای راه‌اندازی Huawei Band 6، کاربر باید آن را با اپلیکیشن Huawei Health در گوشی هوشمند خود متصل (pair) کند. اپلیکیشن Huawei Health کاربری مناسبی دارد؛ استفاده از رابط کاربری آن آسان بوده، داده‌های حیاتی را به شکل ساده و قابل‌هضم به تصویر می‌کشد و به گفته کارشناسانی که با آن کار کرده‌اند، نحوه همگام‌سازی Huawei Health با دستبند به مراتب از سرویس‌های Fitbit بهتر و سریع‌تر است. به عنوان مثال، فرض کنید از طریق Huawei Health یک واچ‌فیس جدید را (از بین گزینه‌های متعدد موجود در Huawei Watch Face Store) برای دستبند Huawei Band 6 انتخاب می‌کنیم. ظرف چند ثانیه تغییر مورد نظر در دستبند اعمال شده و واچ‌فیس جدید جایگزین قبلی می‌شود. در حالی که همین پروسه در Fitbit Sense بین 3 تا 5 دقیقه به طول می‌انجامد.

نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند نیز به سرعت روی نمایشگر دستبند ظاهر می‌شوند، اما نکته منفی در آن است که اینها صرفا نوتیفیکیشن‌های ایستا (static) هستند؛ به این معنا که هدف از نمایش این نوتیفیکیشن‌ها فقط اطلاع‌رسانی به کاربر بوده و امکان پاسخ به نوتیفیکیشن‌ها از روی دستبند، امکان‌پذیر نیست. البته تقریبا در اکثر دستبندهای سلامتی، وضعیت به همین شکل بوده و نمی‌توان از Huawei Band 6 انتظارات نامعقولی داشت، ولی برای کسانی که قبلا با دیوایس‌هایی مثل Fitbit Sense یا اپل‌واچ 6 کار کرده‌ و مستقیما از مچ دست‌شان به نوتیفیکیشن‌های واتس‌اپ و تلگرام پاسخ داده‌اند، کار کردن با نوتیفیکیشن‌های ایستا در Huawei Band 6 کمی مشکل خواهد بود. ناگفته نماند، شاتر از راه دور برای دوربین و کنترل پخش موسیقی گوشی هوشمند، از دیگر امکانات این دستبند محسوب می‌شوند.

دستبند هوشمند Huawei Band 6 با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 9 و بالاتر سازگار بوده و از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. این دستبند از 4 آوریل (15 فروردین) با قیمتی حدود 53 دلار وارد بازار شده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا