رونمایی سامسونگ و ال‌جی از جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با نمایشگرهای تاشو در Display Week

نمایش خبر

تاریخ : 1401/2/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : صفحه نمایش Display ، سامسونگ Samsung ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : ممکن است اسمارت‌فون‌های تاشوی آینده از طراحی‌های کنونی – که در آن صرفا نمایشگر یک‌ بار تا می‌شود – فاصله گرفته و به طراحی‌های جدیدی متمایل شوند، از جمله نمایشگرهایی با قابلیت دو بار تا شدن، نمایشگرهایی با امکان تا شدن به درون و بیرون و یا حتی نمایشگرهای رول‌شونده. البته این به شرطی‌ست که تولیدکنندگان اسمارت‌فون حاضر شوند ایده‌ها و تکنولوژی‌های جدید در حوزه نمایشگرهای تاشو را بپذیرند. به‌تازگی تعدادی از این تکنولوژی‌های جدید توسط ال‌جی و سامسونگ در جریان کنفرانس سالانه Display Week در سن خوزه کالیفرنیا معرفی شد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین دستاوردهای این دو کمپانی کره‌ای در رویداد اخیر می‌پردازیم.

پنل‌های تاشوی Flex G و Flex S – که برای اولین بار در CES 2022 نیز به نمایش گذاشته شده بودند – دو مورد از جذاب‌ترین تکنولوژی‌های سامسونگ در رویداد اخیر به شمار می‌روند. هر دوی این پنل‌ها قابلیت دو بار تا شدن را دارند، با این تفاوت که Flex G دو بار به سمت داخل تا می‌شود (مثل کیف پول)، اما Flex S یک بار به داخل و یک بار به بیرون تا می‌شود (مثل یک نقشه کاغذی).

دستاورد دیگر سامسونگ در این حوزه، به پنل‌های کشویی مربوط می‌شود. در یک مورد – که پنلی 6.7 اینچی به شمار می‌رود – نمایشگر از قسمت بالایی امکان گسترش یافتن دارد (برخلاف نمایشگرهای کشویی کنونی که عمدتا به شکل افقی باز می‌شوند). سامسونگ یک پنل کشویی دیگر را نیز به نمایش گذاشته که می‌تواند از هر دو سمت چپ و راست گسترش پیدا کند. به منظور افزایش بهره‌وری می‌توان اندازه این نمایشگر را تا 8.1 اینچ کاهش داد، اما جهت مالتی-تسکینگ و تماشای ویدئو، اندازه نمایشگر تا حداکثر 12.4 اینچ افزایش می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ال‌جی در رویداد اخیر، یک نمایشگر تاشوی 8 اینچی است. این نمایشگر از یک پنل اولد 360 درجه تشکیل شده و می‌تواند به‌راحتی هم به بیرون و هم به داخل تا شود؛ چیزی شبیه به اسمارت‌فون تاشوی مفهومی TCL با نام Ultra Flex که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. با این اوصاف، محصول جدید ال‌جی، هم می‌تواند نقش نمایشگر درونی را داشته باشد (مثل Galaxy Z Fold3) و هم می‌تواند به عنوان یک نمایشگر بیرونی به کار گرفته شود (مثل Mate Xs 2 محصول هواوی).

طبق ادعای ال‌جی، این نمایشگر می‌تواند تا 200 هزار بار تا شود، بدون اینکه نقصی در عملکردش به وجود بیاید. ال‌جی این قابلیت را به ساختار ماژولی باثبات آن نسبت می‌دهد. جالب است بدانید، در این نمایشگر از یک ساختار تاشونده خاص نیز استفاده شده تا چین‌خوردگی آن را به حداقل رسانده و تجربه کاربری پیشرفته‌ای را به دست دهد. به گفته برخی منابع، رزولوشن این نمایشگر 2480×2200 پیکسل است؛ همان رزولوشن نمایشگر داخلی Mate X2.

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از محصولات ال‌جی و سامسونگ در رویداد اخیر هستند که به حوزه اسمارت‌فون‌های تاشو مربوط می‌شوند. اما این کمپانی‌های کره‌ای، دستاوردهای متعدد دیگری را نیز در رویداد اخیر به نمایش گذاشتند. به عنوان مثال، هر دو شرکت به شکل گسترده در نمایشگرهای OLED مخصوص استفاده در سیستم‌های infotainment (دیوایس‌های جانبی مولتی‌مدیای مرتبط با خودرو) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نمایشگرهای ویژه بازی یکی دیگر از حوزه‌های مورد توجه این دو چِبول به شمار می‌رود. (چِبول یا chaebol به شرکت‌های بزرگ صنعتی در کره‌جنوبی اطلاق می‌شود که توسط یک شخص یا به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود) نمایشگر اولد 240 هرتزی برای ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ و نمایشگر تاشو با قابلیت اضافه کردن کنترلرهای بازی به طرفین آن، ایده‌های جدید سامسونگ در رویداد اخیر بوده‌اند. ال‌جی نیز یک لپ‌تاپ‌ OLED تاشدنی به قطر 17 اینچ را به نمایش گذاشت. این لپ‌تاپ دارای طراحی صدفی یا clamshell بوده و تمامی بخش داخلی آن از یک نمایشگر تاشوی بزرگ تشکیل شده است.

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا