معرفی گوشی پرچم‌دار Sharp Aquos R7 مجهز به دوربین 47.2 مگاپیکسلی 1 اینچی و میان‌رده Aquos Wish2

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/2/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 جن 1 Snapdragon 8 Gen 1 ، شارپ Sharp
واحد خبر mobile.ir : کمپانی شارپ به تازگی از معرفی Aquos 7، پرچمدار سال 2022 خود خبر داده است. این اسمارت‌فون ادامه‌ای بر Aquos R6 محسوب می‌شود که سال گذشته در همین مقطع زمانی رونمایی شد. محصول تازه شرکت ژاپنی از یکی از پیشرفته‌ترین پردازنده‌های حال حاضر دنیا یعنی پلتفرم موبایلی Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد و دوربین اصلی آن همچون نمونه سال گذشته، از حسگر بزرگ 1 اینچی برخوردار است که با همکاری کمپانی آلمانی Leica تولید شده است. شارپ در کنار این دستگاه پرچم‌دار یک گوشی میان‌رده هم با نام Aquos Wish2 معرفی کرده و امور پردازشی آن را به اسنپ‌دراگون 695 سپرده است. محصولات جدید، مطابق رویه معمول شارپ، تنها در کشور ژاپن عرضه می‌شوند.

گوشی‌های جدید شارپ طرحی ساده و مینی‌مالیستی دارند و با لبه‌های تخت و بدون خمیدگی، ضخامت آن‌ها از اکثر اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار بیشتر به‌نظر می‌رسد.

Aquos R7

Aquos R7 مانند محصول سال گذشته شارپ، از یک نمایشگر 6.6 اینچی Pro IGZO OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2730x1260 پیکسل) بهره می‌برد. نرخ به‌روزرسانی این صفحه‌نمایش، متغیر بوده و می‌تواند از 1 تا 240 هرتز (بسته به محتوای در حال پخش) تنظیم شود. به علاوه، مانند Aquos R6 قادر است به حداکثر روشنایی نقطه‌ای 2,000 نیت دست یابد. این پنل 10 بیتی از نمایش محتوای Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و به گفته برخی منابع خبری، با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک دستگاه هم زیر لایه نمایشگر جای دارد.

دوربین سلفی این گوشی 12.6 مگاپیکسل وضوح دارد و با گشودگی دیافراگم f/2.3 در حفره‌ پانچ‌شده در بالا و مرکز صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

هیجان‌انگیزترین بخش Aquos R7 به بخش پشتی و دوربین اصلی آن تعلق دارد. یک دوربین 47.2 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1 اینچی که با همکاری شرکت آلمانی Leica به تولید رسیده و گشودگی دیافراگم لنز 7 قطعه‌ای آن با داشتن فاصله کانونی 19 میلی‌متری، برابر با f/1.9 اعلام شده است؛ ویژگی‌هایی که همگی یادآور دوربین Aquos R6 است، با این تفاوت که وضوح دوربین این گوشی 20 مگاپیکسل بود.

در تصاویر منتشرشده از Aquos R7، دوربین اصلی در قابی دایره‌ای شکل قرار دارد و عنوان تجاری Summicron پایین آن نقش بسته است. در سمت چپ این دوربین، ماژول دیگری دیده می‌شود که منابع خبری از وضوح 1.9 مگاپیکسلی آن سخن گفته‌اند و گویا برای ثبت تصاویر پرتره به کار می‌رود؛ اما شرکت سازنده اطلاعاتی درباره این دوربین منتشر نکرده است.

دوربین اصلی دستگاه از فوکوس خودکار تشخیص فاز 8گانه پشتیبانی می‌کند که ظاهراً سرعت فوکوس آن دو برابر فناوری‌های مشابه است و نه تنها می‌تواند روی سوژه‌های در حال حرکت فوکوس کند، بلکه قادر است به سرعت بدن، چهره و چشم افراد را تشخیص دهد. با وجود پیشرفته بودن Aquos R7، دوربین اصلی به تثبیت تصویر نوری یا OIS مجهز نیست و شرکت سازنده تنها قابلیت تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) را برای آن در نظر گرفته است.

همان طور که اشاره شد، چیپ‌ست 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 جن 1 برای پردازش این گوشی در نظر گرفته شده است که در کنار آن 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 دیده می‌شود. فضای ذخیره‌سازی هم می‌تواند به کمک microSDXC تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

این گوشی با داشتن استاندارد IP68 در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین آب تا عمق یک متر و نیم به مدت 30 دقیقه مقاومت دارد و مجهز بودن به ارتباطات نسل پنجم، وای‌فای 11ax، بلوتوث 5.2، درگاه USB-C و NFC از جمله قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

باتری دستگاه هم بدون تغییر نسبت به Aquos R6 برابر با 5 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و شرکت سازنده درباره فناوری شارژ سریع آن سخنی نگفته است.

پیش‌سفارش Aquos R7 با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری مخصوص گوشی‌های شارپ از طریق اپراتورهای Softbank و Docomo در ژاپن آغاز شده است. این محصول در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به تولید می‌رسد و قرار است از ماه جولای در ژاپن عرضه شود، اما هنوز در خصوص قیمت و زمان دقیق ارائه آن اطلاعاتی در دست نیست.

Aquos Wish2

صفحه‌نمایش محصول میان‌رده Aquos Wish2 یک نمونه 5.7 اینچی با وضوح اچ‌دی پلاس بوده که با فناوری LCD ارائه می‌شود و شرکت سازنده مدعی است که حدود 35 درصد از بدنه آن از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

دوربین سلفی دستگاه در بریدگی بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته و 8 مگاپیکسل وضوح دارد. دوربین اصلی بخش پشتی هم 13 مگاپیکسلی است.

Aquos Wish2 در چهار رنگ سفید، زغالی (charcoal)، طوسی و صورتی مرجانی (coral) طراحی شده است.

شارپ در ساخت این اسمارت‌فون از تراشه 6 نانومتری اسنپ‌دراگون 695 استفاده کرده است و انرژی مورد نیاز آن توسط یک باتری 3,730 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. رم 4 گیگابایتی LPDDR4X، حافظه داخلی قابل ارتقاء 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.1، استاندارد مقاومت بدنه IP67، جک 3.5 میلی‌متری هدست و پشتیبانی از وای‌فای 5 و بلوتوث 5.1 برخی دیگر از موارد قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می دهند.

کمپانی ژاپنی این محصول را هم با اندروید 12 ارائه می‌کند و جزئیاتی درباره قیمت و زمان عرضه آن منتشر نکرده است.

منبع : Sharp