معرفی Leitz Phone 1 – اولین تجربه لایکا در ساخت گوشی یا نامی دیگر برای شارپ Aquos R6

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/3/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 888 Snapdragon 888
واحد خبر mobile.ir : کمپانی مشهور لایکا که نام آن را سال‌ها در کنار گوشی‌های با کیفیت و پیشرفته سری Mate و P هواوی دیده‌ایم و چندی پیش در کنار شارپ Aquos R6 با سنسور دوربین بسیار بزرگ 1 اینچی قرار گرفت حالا با Leitz Phone 1 شانس خود را برای ساخت اسمارت‌فونی مستقل آزموده است؛ این استقلال البته چندان کامل و همه‌جانبه نبوده و نخستین تجربه لایکا در این زمینه در حقیقت همان شارپ Aquos R6 با برخی تغییرات در طراحی و شکل ظاهری‌ست و بازهم مشابه R6 در حال حاضر تنها در بازار ژاپن حضور پیدا خواهد کرد. Leitz Phone 1 بدین‌ترتیب اسمارت‌فونی پرچمدار با چیپ‌ست Snapdragon 888 و تک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور 1 اینچی‌ست که با قیمت بالایی عرضه می‌شود.

Leitz Phone 1 که امروز پنج‌شنبه 17 جون 2021 (27 خرداد 1400) در طی یک کنفرانس خبری در توکیوی ژاپن رونمایی شد به‌صورت اختصاصی برای ارائه در اپراتور Softbank در نظر گرفته شده و از ماه جولای برای کاربران این اپراتور به بازار عرضه می‌شود. لایکا با این‌که در معرفی این گوشی به ری‌برند بودن Leitz Phone 1 و شباهت کامل آن به Aquos R6 اشاره کرده اما این گوشی را واجد «تجربه لایکای واقعی» نامیده و از انتقال این تجربه به سطح طراحی صنعتی و حتی رابط کاربری دستگاه سخن به میان آورده است.

اولین تغییر مشهود در طراحی دستگاه به محوطه پیرامون دوربین بخش پشتی آن تعلق دارد که به‌جای یک ساختار مستطیلی به فرم دایره طراحی شده و ظاهری کاملا برجسته‌تر و تا حدودی حرفه‌ای‌تر به خود گرفته است. این قسمت برآمده امکان پوشیده شدن با کاور لنز مغناطیسی مخصوص لایکا را نیز دارد که البته این کاور یا lens cap را باید به‌صورت جداگانه تهیه کرد. جنس بخش پشتی نیز ظاهرا تغییر کرده و حالا از شیشه مات در ساخت آن استفاده شده است. نشان دایره‌ای لایکا در کناره دوربین نیز دیگر جذابیت طراحی این مدل به حساب می‌آید. این مدل از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک برخوردار است.

Leitz Phone 1 از ابعاد 9.5×74×162 میلی‌‌متری برخوردار بوده و وزن 212 گرمی آن نیز نسبتا سنگین به‌نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش دستگاه مثل قبل 6.6 اینچی IGZO OLED با وضوح 1260×2730 پیکسل است که از نرخ رفرش 240 هرتزی برخوردار بوده و لبه‌های کناری خمیده و حاشیه‌های اندکی در بالا و پایین دارد. در مرکز بخش بالایی این نمایشگر، حفره‌ای برای قرارگیری دوربین سلفی 12.6 مگاپیکسلی دستگاه در نظر گرفته شده که ظاهرا مثل قبل از گشودگی دیافراگم f/2.3 برخوردار شده است. سنسور اثر انگشت دستگاه درون صفحه‌نمایش جای دارد اما برخلاف اکثر نمونه‌های ارائه شده با این قابلیت، این سنسور از نوع پیشرفته اولتراسونیک بوده که ابعاد بزرگ‌تری داشته و مشکلی برای اسکن انگشت در مجاورت رطوبت ندارد.

دوربین اصلی دستگاه که کانون توجه اصلی در ساختار این مدل به حساب می‌آید یک نمونه 20 مگاپیکسلی یک اینچی‌ست که در حال حاضر بزرگ‌ترین اندازه حسگر در بین دوربین‌های موبایلی به حساب می‌آید. مقابل این حسگر یک لنز 7 مرحله‌ای با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد و سنسور زمان پرواز (ToF) و فلش LED نیز دیگر اجزای تصویری آن را تشکیل می‌دهند.

پردازش در این گوشی همان‌طور که اشاره شده با چیپ‌ست 5 نانومتری Snapdragon 888 انجام شده و 12 گیگابایت رم LPDDR5 همراه با 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1‌ (با امکان ارتقاء تا 1 ترابایت دیگر) دارد.

Leitz Phone 1 از یک باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار است که شرکت سازنده بدون اشاره به توان شارژر آن از زمان 130 دقیقه‌ای برای شارژ کامل باتری سخن به میان آورده است

Leitz Phone 1 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی لایکا از فردا برای پیش‌سفارش در ژاپن در دسترس قرار داشته و حضور آن با قیمت 187,920 ین (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 1,702 دلار آمریکا) به ماه جولای موکول شده است.

منبع : SoftBank


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا