معرفی گوشی پرچمدار Aquos R6 شارپ با نمایشگر 240 هرتزی و حسگر فوق‌العاده 1 اینچی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/2/29        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 888 Snapdragon 888 ، شارپ Sharp
واحد خبر mobile.ir : این روزها خبر چندانی از گوشی‌های هوشمند شارپ گوش نمی‌رسد، چرا که اسمارت‌فون‌های این کمپانی تنها در ژاپن و برخی مناطق دیگر در دسترس قرار دارد. شرکت ژاپنی به تازگی از گوشی پرچمدار و متفاوتی با نام Aquos R6، این بار هم برای کشور مبدأ، رونمایی کرده است که برخلاف گوشی‌های امروزی تنها از یک دوربین در بخش پشتی بهره می‌برد. اما نکته جالب آن است که این دوربین به سنسور بزرگ 1 اینچی مجهز شده که نمونه‌ای بسیار کمیاب در میان دوربین‌های موبایل تاکنون به شمار می‌رود و با همکاری شرکت Leica تولید می‌شود.

همکاری شارپ با Leica از این جهت نیز خبرساز شده که در روزهای اخیر شایعاتی در ارتباط با پایان همکاری این شرکت آلمانی با هواوی در رسانه‌ها منتشر شد. شایعاتی که هرچند توسط هر دو کمپانی تکذیب شده است، اما با توجه به همکاری جدید شارپ، دست کم می‌توان اطمینان داشت که محصولات Leica دیگر مختص به هواوی نیست. به علاوه اخباری نیز درباره همکاری میان شیائومی و این تولیدکننده آلمانی به گوش می‌رسد که البته باید برای تایید آن‌ها منتظر ماند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصول جدید شارپ مجهز بودن آن به صفحه‌نمایش 6.6 اینچی PRO IGZO OLED است. مهم‌ترین خصوصیت این صفحه‌نمایش برخورداری از نرخ به‌روزرسانی متغیر از 1 تا 240 هرتز است که می‌توان آن را متناسب با میزان مصرف انرژی و روانی صفحه تنظیم کرد. تعداد گوشی‌های اندرویدی حال حاضر بازار که به صفحه‌نمایش OLED با نرخ به‌روزرسانی متغیر مجهز شده‌اند، بسیار اندک است و شاید بتوان نمایشگر Aquos R6 شارپ را پیشرفته‌ترین نمونه در این میان به حساب آورد.

همچنین Aquos R6 نخستین اسمارت‌فونی به حساب می‌آید که از چنین پنل نمایشگری بهره می‌برد که وضوح آن +WUXGA معادل 2730x1260 پیکسل اعلام شده است. از سوی دیگر، دستگاه جدید شارپ به گفته شرکت سازنده با داشتن حداکثر روشنایی نقطه‌ای 2,000 نیت بیشترین میزان این روشنایی را در میان گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص می‌دهد.

باتری دستگاه 5 هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و مطابق اعلام کمپانی ژاپنی با حضور چنین نمایشگر پرقدرتی به منظور جلوگیری از اتمام سریع باتری، سیستمی برای پایین آوردن نرخ به‌روزرسانی تا 1 هرتز، در هنگام نمایش ثابت تصاویر در نظر گرفته شده است.

همان طور که انتظار می‌رود این اسمارت‌فون پرچمدار از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 888 برای انجام امور پردازشی بهره می‌برد. رم دستگاه 12 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است که می‌توان آن را با کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد.

در بخش پشتی Aquos R6 شاهد به‌کارگیری یک دوربین 20 مگاپیکسلی هستیم که گشودگی دیافراگم آن با داشتن لنز 7 قطعه‌ای و فاصله کانونی 19 میلی‌متری f/1.9 اعلام شده است. همان طور که اشاره شد، این دوربین محصول همکاری شارپ با شرکت آلمانی Leica است و با عنوان تجاری Summicron ارائه می‌شود. از جمله امکانات دوربین دستگاه می‌توان به قابلیت تثبیت تصویر الکترونیکی (EIS) و حسگر زمان پرواز یا ToF اشاره کرد. به علاوه، یک فلش LED نیز زیر سنسور ToF تعبیه شده است.

به گفته کارشناسان، این دوربین با حسگر 1 اینچی به دوربین‌های کامپکت RX100 سونی شباهت دارد. نخستین گوشی هوشمندی که از سنسوری با این ابعاد بهره می‌برد، CM1 پاناسونیک معرفی‌شده در سال 2014 بود که در واقع یک camera phone به حساب می‌آید. در حال حاضر تنها اسمارت‌فون با اندازه حسگر نزدیک به محصول کنونی شارپ، Mi 11 Ultra شیائومی با سنسور 1/1.12 اینچی است.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون هم از گشودگی دیافراگم f/2.3 برخوردار بوده و در حفره‌ای بالای صفحه‌نمایش پانچ شده است.

اسمارت‌فون Aquos R6 با داشتن استاندارد حفاظتی IPX8/IP6X در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه آن سیستم اثر انگشت دوگانه است. در واقع این گوشی یکی از معدود اسمارت‌فون‌هایی است که فناوری تشخیص هویت 3D Sonic Max کوالکام در آن به کار گرفته می‌شود. در این سیستم مساحت فعال بیشتری برای قرار دادن انگشت در نظر گرفته شده تا شناسایی اثر انگشت آسان‌تر شود. این امر در عین حال ظاهرا به کاربران اجازه می‌دهد برای امنیت بیشتر به طور همزمان، با قرار دادن دو انگشت قفل دستگاه خود را باز کنند.

محصول جدید شارپ با اندروید 11 در ژوئن سال جاری میلادی از طریق اپراتورهای NTT Docmo و SoftBank در اختیار کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت و قیمت آن هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

منبع : Sharp