معرفی Zenbook 17 Fold OLED – تبلت/لپ‌تاپ تاشوی 17 اینچی ویندوزی ایسوس

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/10/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر Flexible Display ، ایسوس Asus
واحد خبر mobile.ir : هر سال شرکت‌های بیش‌تری به ساخت دیوایس‌های تاشو تمایل نشان می‌دهند و این تمایل جدا از گوشی‌های موبایل آرام‌آرام به حوزه PCها نیز کشیده می‌شود. شرکت ایسوس که به طراحی‌های خاص و گه‌گاه عجیب و غریب در دنیای دیجیتال شهرت دارد حالا ایده تازه‌ای را به این حوزه وارد کرده که یافتن نمونه دیگری برای آن مشکل به‌نظر می‌رسد؛ Zenbook 17 Fold OLED همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد یک تبلت 17.3 اینچی OLED با قابلیت تا شدن است که آن را در این حالت به فرم یک لپ‌تاپ بدل می‌کند. این تبلت از سیستم‌عامل ویندوز و پردازنده Core i7 نسل 12 اینتل برخوردار است و بدین‌ترتیب نسبت به یک تبلت iOS یا اندروید کاربردهای حرفه‌ای‌تری را ارائه می‌کند.

دیوایس ترکیبی جدید ایسوس که نام کامل Asus ZenBook 17 Fold OLED UX9702 را بر خود دارد در نگاه اول یک تبلت غول‌آسای 17.3 اینچی‌ست که حاشیه‌های یکسانی در هر چهار طرف صفحه‌نمایش آن وجود دارد. همراه داشتن یک تبلت بسیار بزرگ 17 اینچی کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد و موارد استفاده از آن نیز دقیقا به همیت علت چندان گسترده نیست. در محصول جدید ایسوس اما پس از تا کردن دستگاه از وسط به یک صفحه‌نمایش 12.5 اینچی در بالا و معادل آن در پایین دست پیدا می‌کنیم که چیزی شبیه یک لپ‌تاپ کامپکت و کوچک است.

در قسمت پایین این مدل می‌توان کیبورد مخصوصی را متصل کرد که ظاهرا همراه دستگاه ارائه شده و بدین‌ترتیب ماهیت تولید محتوا یا Productivity آن را کاملا افزایش می‌دهد.

این موارد البته تنها راه‌های استفاده از این مدل نیست و با باز کردن کامل دستگاه و تبدیل آن به فرم یک تبلت بزرگ می‌توان با کمک یک پایه نگه‌‌دارنده و کیبوردی که در بالا به آن اشاره شد استفاده بهینه‌تری از فضای بزرگ نمایشگر داشت.

مکانیزم تاشوی این دستگاه به‌گفته ایسوس از مقاومت بالایی برخوردار بوده و 30 هزار باز و بسته شدن آن بدون ایجاد مشکل، ‌تضمین شده است. در لیست مشخصات این مدل به استاندارد مقاومت نظامی MIL-STD 810H اشاره شده که از استحکام دستگاه در سناریوهای معمول روزمره سخن می‌گوید.

وضوح صفحه‌نمایش این مدل 1920×2560 پیکسل در نسبت 4:3 است که با خم کردن آن به دو صفحه‌نمایش 12.5 اینچی با وضوح 1280×1920 پیکسل درنسبت 3:2 تغییر پیدا می‌کند. صفحه‌نمایش این دستگاه در حالت تکی، در حالت دو تای تقسیم شده در بالا و پایین و سه‌تایی (یک محوطه در بالا و دو محوطه مجزا در پایین) در دسترس قرار می‌گیرد و با شیوه‌های مختلف باز کردن و قرار دادن کیبورد می‌تواند چهار فرم لپ‌تاپ، PC، تبلت یا کتاب را به خود بگیرد.

این صفحه‌نمایش که 87 درصد از روی دستگاه را پوشانده، 100 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پشتیبانی کرده و نمایش محتوای HDR و دالبی ویژن نیز در لیست مشخصات آن به چشم می‌خورند. این صفحه‌نمایش از نوع 10 بیتی با امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن نیز 500nits اعلام شده است.

بدنه دستگاه از جنس آلیاژ منیزیم بوده که در حالت باز از ضخامتی تنها برابر با 8.7 میلی‌متر برخوردار است. این تبلت که در یک رنگ مشکی ارائه شده از پایه‌ای با پوشش چرم مصنوعی با رنگ سبز برخوردار است. ضخامت دستگاه در حالت بسته به 17.4 میلی‌متر می‌رسد و وزن آن نیز بدون کیبورد 1.65 و همراه با صفحه‌کلید 1.99 کیلوگرم است.

پردازش در این مدل با پروسسور نسل دوازدهم Intel Core i7 سری U و به‌طور مشخص Intel Core i7-1250U با فرکانس 1.1 گیگاهرتزی و حافظه کش 12 مگابایتی انجام می‌شود و گرافیک آن نیز از نوع Intel Iris Xe Graphics است. این دستگاه به 16 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز شده و حافظه داخلی 1 ترابایتی آن نیز از نوع NVMe SSD است.

درگاه‌های ارتباطی دستگاه شامل 2 پورت Thunderbolt 4 (با پشتیبانی از تغذیه صفحه‌نمایش و انتقال توان) و یک جک 3.5 میلی‌متری هدست می‌شوند. صفحه‌کلید بلوتوثی ارائه شده همراه این مدل نیز از نمونه سبک و ظریف با تنها 1.4 میلی‌متر جابجایی کلیدهاست.

باتری 4 سلولی دستگاه از توان 75 وات ساعتی برخوردار است که از طریق با شارژرهای USB-C با ولتاژ 5 تا 20 ولت تغذیه می‌شود. همراه دستگاه یک شارژر 65 واتی ارائه می‌شود. سیستم صوتی دالبی اتموس متشکل از چهار اسپیکر دارای مجوز هارمان کاردان، وای‌فای 6E، دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به اینفرارد برای پشتیبانی از Windows Hello و حسگر تشخیص رنگ و نور محیط برخی دیگر از گزینه‌های قابل اشاره در مورد این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

Asus ZenBook 17 Fold OLED در سه‌ماهه دوم سال 2022 با سیستم‌عامل ویندوز 11 نسخه هوم یا پرو به بازار عرضه شده و هنوز اطلاعی از قیمت آن در دست نیست.

منبع : Asus