گزارش CINNO Research از بازار اسمارت‌فون چین در جولای 2021 – صعود آنر به رتبه سوم

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، چین China ، اپل Apple ، شیائومی Xiaomi ، اوپو Oppo ، ویوو Vivo ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : وب‌سایت خبری ChinaDaily روز دوشنبه 30 آگوست 2021 (8 شهریور 1400) گزارشی را از وضعیت بازار اسمارت‌فون چین در جولای 2021 منتشر کرد. طبق این گزارش – که توسط مؤسسه تحقیقاتی CINNO Research تدوین شده – طی جولای 2021، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار چین با رشد سالانه 28.6 درصدی به 28.68 میلیون دستگاه بالغ شده است. یکی از بارزترین نکات این گزارش به پیشرفت برند آنر مربوط می‌شود. آمارهای گزارش CINNO Research نشان می‌دهد، برند آنر موفق شده برای اولین بار پس از جدایی از هواوی، بزرگانی چون شیائومی و اپل را کنار زده و با عرضه 4 میلیون گوشی هوشمند در ماه جولای، عنوان سومین عرضه‌کننده بزرگ بازار چین را از آن خود کند.

طبق گزارش اخیر، کمپانی اوپو با عرضه 5.6 میلیون و شرکت ویوو با عرضه 5.3 میلیون گوشی هوشمند در جولای 2021، به‌ترتیب رتبه‌های اول و دوم بازار چین را کسب کرده‌اند. همان طور که گفته شد، آنر با عرضه 4 میلیون اسمارت‌فون رتبه سوم را کسب کرد. بعد از آنر، شیائومی 3.9 و اپل 3 میلیون گوشی هوشمند را وارد بازار چین کرده و به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستادند.

پس از جدایی از هواوی، آنر در ابتدا با کمبود شدید قطعات مواجه شد و سهم این برند از بازار چین به 3 درصد افت کرد. اما پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، آنر نیز حرکت رو به جلوی خود را از سر گرفت. عملکرد موفقیت‌آمیز آنر را می‌توان به فروش گوشی‌های میان‌رده‌ (مثل سری 50) نسبت داد. البته دیوایس‌های رده‌بالا نیز در سبد محصولات این برند دیده می‌شوند. اواسط آگوست امسال بود که آنر از گوشی‌های پرچمدار سری Magic3 با قیمت پایه 899 یورویی برای نسخه عادی، 1,099 یورویی برای ورژن پرو و 1,499 یورویی برای نسخه پرو پلاس رونمایی کرد. ژائو مینگ (Zhao Ming)، مدیرعامل آنر، امیدوار است که با عرضه سری Magic3، این برند بتواند حضور خود در رده بالای بازار را گسترش دهد.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، بازار اسمارت‌فون چین در ماه جولای، یک رشد 28.6 درصدی را تجربه کرد. طبق داده‌های CINNO Research، عرضه گوشی‌های هوشمند 5G یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این رشد به شمار می‌رود. لازم به ذکر است، در جولای 2021 چیزی حدود 22.83 میلیون اسمارت‌فون 5G وارد بازار چین شده است. به عبارت دیگر، 79.6 درصد از مجموع گوشی‌های هوشمند عرضه شده در این بازه زمانی، مجهز به تکنولوژی نسل پنجم بوده‌اند (در حال حاضر مجموع تعداد دیوایس‌های 5G در چین به 400 میلیون دستگاه بالغ می‌شود).

گفتنی‌ست در ماه جولای، 26 مدل گوشی هوشمند جدید وارد بازار چین شده که 11 مدل از آنها گوشی‌های 5G بوده‌اند. شاید عرضه این تعداد مدل جدید در بازار بزرگ چین، امری معمولی تلقی شود. اما نباید فراموش کنیم که کمپانی‌های چینی عمدتا ترجیح می‌دهند ماه آگوست را برای عرضه گوشی‌های جدید خود انتخاب کنند. این سیاست برای مقابله با ورود آیفون‌های جدید در سپتامبر اتخاذ می‌شود.

در پایان، بد نیست نگاهی داشته باشیم به آمار مربوط به چیپ‌ست‌های به کارگرفته شده در اسمارت‌فون‌های بازار چین. طبق گزارش اخیر، فروش چیپ‌ست‌های مدیاتک در جولای 2021 با رشد سالانه 118.3 درصدی به 10.2 میلیون قطعه رسید. به این ترتیب، مدیاتک با کنار زدن کوالکام، به تأمین‌کننده برتر تراشه در بازار اسمارت‌فون چین تبدیل شد. ناگفته نماند، فروش چیپ‌ست‌های های‌سیلیکون (زیرمجموعه هواوی) نیز با افت 70 درصدی، به 2.1 میلیون قطعه کاهش یافت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا