معرفی Magic3 Pro ،Magic3 و +Magic3 Pro – پرچمداران رده‌بالای آنر برای بازارهای جهانی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/21        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 888 پلاس Snapdragon 888 Plus ، پرچمدار Flagship ، Honor Magic3 ، Honor Magic3 Pro ، Honor Magic3 Pro+ ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر ساعاتی پیش در روز پنج‌شنبه 12 آگوست 2021 (21 مرداد 1400) از سه گوشی پرچمدار جدید سری مجیک با نام‌های Magic3 Pro ،Magic3 و +Magic3 Pro رونمایی کرد که همگی از صفحه‌نمایش‌های پیشرفته خمیده، دوربین‌های چهارگانه و پردازنده سریع +Snapdragon 888 بهره برده و به‌عنوان اولین محصولات بین‌المللی آنر (پس از استقلال و رها شدن از تحریم‌های مرتبط با هواوی)، از اپلیکیشن‌های گوگلی و چیپ‌ست 5G آمریکایی بهره می‌برند. آنر که زمانی با قیمت مناسب‌تر نسبت به محصولات هواوی برای جلب توجه مخاطبان جوان‌تر تلاش می‌کرد در این نوبت محصولاتی را با قیمتی مابین 900 تا 1,500 یورو عرضه کرده است!

خانواده Magic3 با وجود گذشت ماه‌ها از جدایی آنر و هواوی از منظر طراحی چندان از شرکت مادر دور نشده و می‌توان از برخی شباهت‌های آن به سری Mate هواوی سخن گفت. این امر البته تصادفی نبوده و با توجه به اشتراک فناوری و حقوق مالکیت معنوی دیرینه مابین این دو شرکت می‌توان انتظار داشت که حداقل تا یکی دو سال آینده برخی از این شباهت‌ها در محصولات دو کمپانی به وضوح قابل تشخیص باشد. فرم دایره‌ای دوربین‌های بخش پشتی و خمیدگی 89 درجه‌ای کناره‌های صفحه‌نمایش از جمله این شباهت‌ها به حساب می‌آید.

Magic3 و Magic3 Pro

آنر از لحاظ ابعاد، Magoc3 Pro را با آیفون 12 پرو مکس مقایسه کرده جایی‌که با وجود بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش مجیک 3 پرو نسبت به حریف اپلی آن (6.76 در مقابل 6.7)، طول 162.8 میلی‌متری آن تنها 2 میلی‌متر بیشتر شده در عرض با 74.9 میلی‌متر با 3.2 میلی‌متر کاهش روبرو می‌شویم. علت افزایش طول و کاهش عرض در این مقایسه را البته بیش از همه چیز باید در نسبت تصویر متفاوت این دو گوشی و البته خمیدگی بیش از اندازه صفحه‌نمایش مجیک 3 پرو جست‌وجو کرد.

مجیک 3 از استاندارد مقاومت IP54 برخوردار است و بدین‌ترتیب امکان غوطه‌وری آن در آب وجود ندارد، از سوی دیگر اما Magic3 Pro با استاندارد IP68 معرفی شده و می‌توان آن را برای 30 دقیقه در آب شفاف با عمق 1.5 متر غوطه‌ور نگه داشت بدون آن‌که مشکلی برای اجزای داخلی آن ایجاد شود.

هر سه گوشی Magic3 Pro ،Magic3 و +Magic3 Pro به صفحه‌نمایش‌های OLED یکسانی با اندازه 6.67 اینچ و وضوح 1344×2272 پیکسل مجهز شده‌اند که لبه‌های آن با زاویه 89 درجه‌ای به کناره‌های دستگاه خمیده شده و فرم مدرنی را ایجاد کرده‌اند. نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 120 هرتز است و از نمایش 1.07 میلیارد رنگ نیز پشتیبانی می‌کند. محتوای +HDR10 در این پنل قابل نمایش بوده و محدوده رنگ DCI-P3 نیز در آن پشتیبانی می‌شود. در نهایت باید از دقت بالای این صفحه‌نمایش سخن گفته که به‌گفته آنر شاخص Delta E آن کمتر از 0.8 است. سنسور اثر انگشت در هر دوی مجیک 3 و مجیک 3 پرو درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

بالای صفحه‌نمایش در بریدگی بیضی شکلی در کناره سمت چپ به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گوشی بر می‌خوریم که بین هر دو مدل مشترک بوده و گشودگی دیافراگم f/2.4 و میدان دید 100 درجه‌ای را ارائه می‌کند. در مجیک‌ 3 پرو علاوه بر دوربین اصلی از یک سنسور سه‌بعدی ToF تشخیص عمق نیز در این قسمت استفاده شده که از طریق آن می‌توان فرایند بازگشایی قفل صفحه‌نمایش از طریق تشخیص چهره را با دقت و سرعت بالاتری انجام داد.

در بخش پشتی این دو گوشی به مجموعه دوربین‌های جالب‌توجه آن‌ها بر می‌خوریم که تفاوت اصلی مجیک 3 و مجیک 3 پرو را نیز تشکیل می‌دهند. در Magic3 به سه دوربین بر می‌خوریم که هر سه عینا در Magic3 Pro نیز حضور دارند؛ دوربین اصلی این دو گوشی یک نمونه 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 است که از ابعاد 1/1.56 اینچ برخوردار بوده و از گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد. دوربین دوم مونوکروم با وضوح 64 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 است و در جایگاه دوربین اولتراواید نیز به یک 13 مگاپیکسلی با f/2.2 و فاصله کانونی 13 میلی‌متری بر می‌خوریم که امکان برداشت تصویر ماکرو را نیز ارائه می‌کند. مجموعه تصویری Magic3 در نهایت با یک مکانیزم فوکوس لیزری تکمیل می‌شود.

در Magic3 Pro اما دوربین تله‌فتوی دیگری با سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی و مکانیزم پریسکوپی انتظار کاربران را می‌کشد که با فاصله کانونی 90 میلی‌متری، 3.5 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/3.5 بوده و از OIS نیز پشتیبانی می‌کند. مجیک 3 پرو با کمک این دوربین امکان 10 برابر زوم ترکیبی و 100 برابر زوم دیجیتال را دارد.

Magic3 Pro جدا از موارد ذکر شده همچنین از یک سیستم فوکوس لیزری (که آنر از آن با نام dToF هشت در هشت یاد می‌کند) و یک حسگر حرارت رنگ چند طیفی (برای بالا بردن دقت برداشت رنگ تصاویر) نیز در این قسمت بهره می‌برد.

تمرکز اصلی آنر در دوربین‌های این قسمت ظاهرا بیش از آن‌که بر مبحث عکاسی قرار گرفته باشد بر برداشت ویدئو متمرکز شده جایی‌که با ارائه حالت Log در ویدئو و فرمتی که Magic-Log خوانده می‌شود امکان برداشت ویدئو با کیفیتی سینمایی فراهم آمده است. همکاری با IMAX توانایی‌های جدیدی برای ضبط ویدئوی سینمایی با پشتیبانی از فرمت LOG فراهم آورده که به‌گفته آنر در ارتقاء کیفیت تصویر نقش به‌سزایی ایفا می‌کند و دست ویرایشگران را در فرایند ادیت باز خواهد گذاشت. در این گوشی‌ها همچنین 8 پروفایل درجه‌بندی رنگ 3D LUT ارائه شده که افکت‌های جالب‌توجه‌ای را ایجاد می‌کنند.

برداشت با کیفیت صدا در حین ویدئو نیز فراموش نشده و از سه میکروفون یکی در بالا، دیگری در پایین و سومی در کناره مجموعه دوربین‌ها بدین‌منظور استفاده شده است.

خانواده Magic3‌ درست همانطور که پیش از این در گوشی‌های سامسونگ نیز شاهد آن بودیم امکان استفاده از میکروفن‌های حاضر در هدست TWS برای دریافت صدا در حین برداشت ویدئو را دارند؛ جایی‌که می‌توان بدون نگرانی از کاهش کیفیت صدای برداشت شده، از دوربین فاصله گرفت و همچنان صدای با کیفیتی را در ویدئو در اختیار داشت. آنر این ویژگی را در Magic3 Pro در ترکیب با هدست FlyPods3 به‌نمایش گذاشته است.

Magic3 و Magic3 Pro در زمینه پردازشی از پیشرفته‌ترین پلتفرم موبایلی حال حاضر کوالکام یعنی +Snapdragon 888 بهره می‌برند که از یک هسته 3.0 گیگاهرتزی Cortex-X1 در بالاترین سطح، 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی A78 در سطح میانی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 در رده پایین بهره می‌برد. حافظه رم هر دو گوشی 8 گیگابایت بوده و 256 گیگابایت حافظه داخلی را نیز ارائه می‌کنند.

ظرفیت باتری هر دو مدل 4,600mAh است که از طریق شارژر سیمی 66 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی تعذیه می‌شوند.

Magic3 و Magic3 Pro در سه رنگ‌ مشترک سفید، مشکی و صورتی/طلایی ارائه شده و در این میان یک نسخه آبی نیز برای Magic3 در نظر گرفته شده است. رنگ‌های آبی و صورتی/طلایی این مجموعه با پوششی از جنس چرم گیاهی ارائه می‌شوند و در دو رنگ سفید و مشکی از شیشه استفاده شده است.

عضو ارزان‌تر این خانواده یعنی Magic3 با قیمت 899 یورو و Magic3 Pro با قیمت 1,099 یورو به بازار عرضه خواهند شد. سیستم‌عامل این دو گوشی اندروید 11 با حضور سرویس‌های گوگل بوده و رابط کاربری آن نیز براساس پوسته اختصاصی Magic UI 5 شکل گرفته است.

+Magic3 Pro

اما عنوان پیشرفته‌ترین عضو این خانواده طبیعتا به +Magic3 Pro تعلق پیدا می‌کند محصولی که در یک نگاه از دو مدل دیگر متمایز شده و از شباهت آن به Huawei Mate 40 RS Porsche Design نمی‌توان به‌سادگی گذشت.

اولین تغییر در این مدل را باید در پوشش شیشه خمیده نانو کریستال آن جست‌وجو کرد که ظاهرا سه برابر دوام و استحکام بالاتری را نسبت به پوشش‌های محافظ عادی ارائه می‌کند.

در بخش پشتی این گوشی نیز از پوشش سرامیکی با کیفیتی استفاده شده که این یکی نیز با عنوان سرامیک نانو کریستال شناخته می‌شود. علاوه بر این در بخش پشتی با کمک حکاکی‌های لیزری جلوه متفاوتی نسبت به دو عضو دیگر شکل گرفته است.

جدا از بخش طراحی، +Magic3 Pro در بخش دوربین‌ها نیز متفاوت از دو مدل دیگر عمل می‌کند؛ دوربین اصلی این گوشی همچنان 50 مگاپیکسلی f/1.9 است اما سنسور آن تغییر کرده و به IMX700 ارتقاء پیدا کرده است. اندازه 1/1.28 اینچی این سنسور در مقایسه با حسگر 1/1.56 اینچی IMX766 حاضر در Magic3 و Magic3 Pro بسیار بزرگ‌تر بوده و بدین‌ترتیب در شرایط یکسان نور بیشتری را نیز دریافت می‌کند. دیگر تغییر در دوربین اصلی به حضور OIS یا سیستم لرزه‌گیر اپتیکال تعلق دارد که جایی در دو مدل قبلی نداشت.

سیستم فوکوس خودکار دوربین اصلی در مجیک 3 پرو پلاس با تغییر روبرو شده و با قابلیتی که «فوکوس خودکار تشخیص فاز هشت‌گانه فول پیکسل» خوانده می‌شود سرعت بسیار بالاتری را در فوکوس روی سوژه به‌خصوص در محیط‌های با نور کم ارائه می‌دهد.

دوربین مونوکروم 64 مگاپیکسلی با f/1.8 تغییری نسبت به قبل نکرده و دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپی Magic3 Pro با فاصله کانونی 90 میلی‌متری، f/3.5 و تجهیز به OIS نیز در این‌جا نیز حاضر است. تغییر مهم دیگر نسخه پرو پلاس به دوربین اولتراواید تعلق دارد که از تنها 13 مگاپیکسل در دو مدل پیشین ارتقاء یافته و به یک نمونه 64 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 11 میلی‌متری و f/2.4 تغییر پیدا کرده است. افزایش رزولوشن تنها نکته مثبت این دوربین نبوده و اندازه سنسور آن نیز از تنها 1/3.06 در دو عضو قبلی مجیک 3 به 1/2 اینچ افزایش پیدا کرده است. سنسور تشخیص گرمای رنگ و مکانیزم فوکوس لیزری dToF هشت در هشت در این مدل نیز به‌کار گرفته شده و دو فلش LED در پایین، لیست موارد قابل اشاره در این بخش را تکمیل می‌کنند.

دیگر قابلیت‌های اشاره شده برای مجیک 3 پرو از جمله پردازنده +Snapdragon 888، سنسور ToF حاضر در کنار دوربین سلفی، میکروفون‌های سه‌گانه، اسپیکرهای استریو و قابلیت‌های برداشت سینمایی در این مدل نیز تکرار شده‌اند و به‌تفاوت خاصی مابین آن‌ها نمی‌توان اشاره کرد.

+Honor Magoc3 Pro در دو رنگ مشکی و سفید با حافظه 12 گیگابایتی رم و حافظه داخلی 512 گیگابایتی با قیمت 1,499 یورو به بازار عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا