معرفی اکوسیستم MagDart ریل‌می: شارژرهای بی‌سیم 50 و 15 واتی، پاور بانک و چند محصول دیگر

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : شارژر Charger ، شارژر وایرلس Wireless Charger ، ریل‌می Realme ، لوازم جانبی accessories
واحد خبر mobile.ir : ریل‌می در روز سه‌شنبه 3 آگوست سال جاری میلادی (12 مرداد 1400) طی یک رویداد رسمی نخستین سیستم شارژ مغناطیسی بی‌سیم خود موسوم به MagDart را معرفی کرد. پیش از این خبرهایی به گوش می‌رسید که بر اساس آن‌ها برند چینی قصد دارد اکوسیستم جدید خود را همراه با یک گوشی پیشرفته با نام Realme Flash ارائه کند، اما ظاهراً این اسمارت‌فون، دست کم در حال حاضر، یک گوشی مفهومی خواهد بود که برای نشان دادن قابلیت‌های سیستم تازه شارژ بی‌سیم این شرکت به کار می‌رود. MagDart در واقع اکوسیستم کاملی محسوب می‌شود که پیش از هر چیز برای تأمین انرژی مورد نیاز گوشی هوشمند به کار می‌رود، اما ویژگی‌های دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این مجموعه دو شارژر بی‌سیم 50 و 15 واتی را در کنار چند وسیله جانبی جالب توجه در بر می‌گیرد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

نخستین محصول در این اکوسیستم قابی با نام MagDart Case و ظاهری مشابه فیبر کربن است که ماژول MagDart را درون خود جای داده است. ظاهراً برند چینی این قاب را برای گوشی Realme GT (اسمارت‌فون پرچمدار این شرکت که در مارس 2021 معرفی شد) ارائه کرده تا امکان استفاده از شارژ بی‌سیم را که در طراحی اصلی آن وجود ندارد، فراهم کند؛ ابزاری که به احتمال زیاد در آینده برای دیگر مدل‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

جالب آن که یک درگاه USB-C نیز در این قاب در نظر گرفته شده که با کمک آن علاوه بر قابلیت شارژ دستگاه از طریق کابل، امکان انتقال فایل نیز فراهم خواهد شد.

محصول بعدی شارژری است با نام MagDart Charger که می‌تواند گوشی‌های هوشمند را با سرعت بیشتری شارژ کند. یک آداپتور بزرگ که پیش‌تر تصاویری از آن منتشر شده بود، منبع 50 واتی این محصول است که در حال حاضر سریع‌ترین شارژر بی‌سیم مغناطیسی برای اسمارت‌فون در جهان به حساب می‌آید.

این سیستم می‌تواند یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت (حدود 54 دقیقه) به طور کامل شارژ کند؛ مدت زمانی تقریباً معادل با زمانی که یک باتری با همین ظرفیت را می‌توان با شارژر سیمی 50 واتی مجهز به فناوری SuperDart به طور کامل شارژ کرد. همچنین یک فن داخلی در طول فرایند تأمین انرژی، شارژر و گوشی را خنک نگاه می‌دارد.

البته به گفته کارشناسان، این شارژر برای استفاده در مواردی همچون حمل و نقل در طول مسافرت گزینه مطلوبی نیست. به همین دلیل، ریل‌می شارژر 15 واتی دیگری را نیز در این اکوسیستم معرفی کرده که اندازه پد شارژ آن تنها 3.9 میلی‌متر است و حتی در مقایسه با MagSafe اپل نیز باریک‌تر و سبک‌تر به شمار می‌رود.

مطابق تصاویر منتشرشده، ریل‌می برای طراحی محصولی با این ویژگی بسیاری از مدارهای کنترلی را به سمت کابل USB متصل به شارژر منتقل کرده و سیم‌پیچ را در طرف پد مغناطیسی قرار داده است.

این شارژر با وجود توان 15 واتی می‌تواند یک اسمارت‌فون اندرویدی با باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی را ظرف مدت 1 ساعت و 30 دقیقه به طور کامل شارژ کند. برای فهم بهتر توان این دستگاه، می‌توان آن را با سیستم شارژ MagSafe اپل (که آن هم 15 واتی است) مقایسه کرد. در این راستا، کارشناسان تستی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد باتری 3،687 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 12 پرو مکس برای شارژ کامل با استفاده از MagSafe حدود 3 ساعت یعنی نزدیک به دو برابر بیشتر از زمان مورد نیاز با استفاده از شارژر تازه ریل‌می زمان خواهد برد.

عضو دیگر این مجموعه به لحاظ ظاهری بیشتر شبیه نوعی پایه به نظر می‌رسد، اما در واقع یک سیستم دو-در-یک را در خود جای داده که پاور بانکی جمع‌ و جور و سبک وزن موسوم به MagDart Power Bank با قابلیت شارژ بی‌سیم و امکان جدا شدن از پایه است و می‌توان از آن برای شارژ گوشی در حال حرکت استفاده کرد.

ریل‌می همچون دیگر محصولات خود، به طراحی این محصول نیز توجه زیادی نشان داده و با چرم گیاهی و آلومینیوم، ظاهری جذاب به آن بخشیده است. پایه این محصول در زمان قرارگیری پاوربانک سر جای خود امکان شارژ کردن آن را فراهم می‌کند.

در کنار جنبه تأمین انرژی، برند چینی محصولات دیگری را نیز برای اکوسیستم MagDart رونمایی کرده است که از آن میان می‌توان به MagDart Beauty Light اشاره کرد. این محصول برای ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت بالاتر طراحی شده که باتری داخلی ندارد و از طریق شارژ بی‌سیمِ معکوس، توسط گوشی تغذیه می‌شود. نور این چراغ با 60 ال‌ای‌دی تولید می‌شود و امکان تغییر روشنایی و رنگ آن نیز وجود دارد.

MagDart Wallet ابزار جانبی دیگر این اکوسیستم است که آن هم از چرم گیاهی و آلومینیوم ساخته شده و می‌تواند سه کارت اعتباری را در خود جای دهد. به علاوه با استفاده از پایه آلومینیومی آن، می‌توان گوشی را در زمان مشاهده فیلم یا مکالمه تصویری به صورت ایستاده نگاه داشت.

ریل‌می هنوز برنامه زمانی دقیقی برای عرضه اکوسیستم جدید خود ارائه نکرده و قیمت‌گذاری این محصولات نیز هنوز نامشخص است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا