معرفی FlipBuds Pro – نخستین هدفون TWS شیائومی با حذف نویز فعال

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : لوازم جانبی accessories ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : طی چند سال اخیر تقاضا برای خرید هدفون‌های تماما بی‌سیم – که در اصطلاح TWS نامیده می‌شوند – زیاد شده است. در این میان، شیائومی نیز سعی کرده تا با عرضه انواع مختلفی از این هدفون‌ها، خود را به یکی از مدعیان بازار TWS تبدیل کند. این شرکت چینی روز پنج‌شنبه 13 می 2021 (23 اردیبهشت 1400) از تولید و عرضه جدیدترین هدست تماما بی‌سیم خود برای بازار چین خبر داد. این هدست جدید FlipBuds Pro نام داشته و نخستین هدست شیائومی‌ست که با فناوری "حذف نویز فعال" یا ANC به تولید می‌رسد. به نظر می‌رسد شیائومی در ساخت این محصول تا حد زیادی از AirPods Pro (محصول اپل) الهام گرفته باشد. در ادامه جزییات بیشتری از این هدست‌ را با هم مرور می‌کنیم.

در همان نگاه اول مشخص است که FlipBuds Pro – با پایه‌های کوتاه و بدنه خمیده – از لحاظ طراحی شباهت زیادی به AirPods Pro دارد. البته بدنه تماما مشکی و براق و همچنین قاب شارژر بیضی‌شکل در FlipBuds Pro، این هدست را تا حدی از AirPods Pro متمایز می‌کند. طبق ادعای شیائومی، به دلیل استفاده از نوعی پوشش نانو – موسوم به NCVM – هدست‌ FlipBuds Pro ظاهری بسیار صیقلی و شکیل پیدا کرده است.

همان طور که در مقدمه هم گفته شد، شاید مهم‌ترین ویژگی هدست‌ جدید شیائومی، قابلیت "حذف نویز فعال" آن باشد. این هدست می‌تواند بلندی صدای مزاحم اطراف را به 40 دسی‌بل کاهش دهد (حجم صدایی که به طور معمول در کتابخانه‌های عمومی شنیده می‌شود). به منظور بهینه‌سازی هرچه بیشترِ عملکرد حذف نویز، 3 حالت مختلف نیز برای هدست پیش‌بینی شده است: حالت اداره، حالت روزانه (عمدتا برای زمانی که کاربر در وسائل نقلیه به سر می‌برد) و حالت مسافرت هوایی. این تنظیمات از طریق منوی تنظیمات پاپ-آپ در MIUI (در گوشی‌های شیائومی) و یا از طریق اپلیکیشن XiaoAI (در سایر دیوایس‌های اندرویدی) در دسترس خواهد بود.

شیائومی در ساخت FlipBuds Pro از تراشه صوتی و بسیار کم‌مصرفی به نام QCC5151 (محصول کوالکام) استفاده کرده است. به گفته برخی منابع، این تراشه با فیلتر کردن صداهای محیطی، از شنیده شدن صدای باد در هدست به شکل تصادفی، جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید، FlipBuds Pro سه میکروفن دارد؛ یک میکروفن برای جذب صدای کاربر در حین تماس، دیگری به منظور جذب صداهای اطراف و سپس ایزوله کردن این صداها و نهایتا میکروفن سوم جهت اطمینان از اینکه صدای کاربر به شکل اتفاقی قطع نشود. بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از کدک aptX، از دیگر امکانات این هدست به شمار می‌روند.

شیائومی به ظرفیت باتری در FlipBuds Pro اشاره نکرده، اما طبق ادعای این شرکت، با یک بار شارژ تا 5 ساعت با روشن بودن قابلیت حدف نویز و تا 7 ساعت بدون این قابلیت می‌توان با هدست کار کرد. البته چنانچه کاربر این هدست را به همراه قاب شارژر استفاده کند، عمر باتری با روشن بودن قابلیت حذف نویز به 22 ساعت و در صورت غیرفعال کردن حذف نویز به 28 ساعت افزایش خواهد یافت. شارژ کامل هدست 35 دقیقه طول کشیده و تنها با 5 دقیقه شارژ کردن، به مدت 2 ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. ناگفته نماند، علاوه بر شارژ از طریق کابل USB، می‌توان قاب شارژر را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کرد.

صرفا با اعمال فشار روی بدنه هدست، می‌توان برخی کارکردهای آن را کنترل کرد؛ قابلیتی که در صنعت از آن با عنوان جسچر (gesture) یاد می‌شود. البته تعدادی از جسچرهای FlipBuds Pro با AirPods Pro مشابه است. به عنوان مثال، فشار طولانی مدت روی پایه هر یک از دو هدست چپ یا راست، باعث جابه‌جایی بین دو حالت شفافیت صدا (transparency) و حالت حذف نویز می‌شود. با تک‌فشار (single press) می‌توان توقف یا پخش آهنگ و پاسخ دادن به تماس را انجام داد. دو فشار پیاپی (double press) نیز می‌تواند شما را به آهنگ بعدی برده و یا تماس را رد کند.

جابه‌جایی هوشمند بین اسمارت‌فون و لپ‌تاپ – که شیائومی آن را Dual Device Intelligent Connection می‌نامد – از جمله امکانات جالبی‌ست که در FlipBuds Pro پیش‌بینی شده است. با اتصال دو جفت از این هدست‌ها به یک دیوایس (اسمارت‌فون یا لپ‌تاپ) دو کاربر می‌توانند به طور همزمان به محتوای صوتی پخش شده از یک دیوایس گوش دهند. ناگفته نماند، چنانچه صاحب یکی از گوشی‌های سری Mi 11، سری Mi 10، سری Redmi K40، سری Redmi K30 و یا دیوایس‌های Mi Mix Fold یا Redmi Note 9 هستید، می‌توانید از قابلیت‌های با تأخیر پایین (low-latency) در این هدست بهره‌مند شوید.

همان طور که گفته شد، هدست FlipBuds Pro تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول از 13 می (23 اردیبهشت) شروع شده و این هدست رسما از 21 می (31 اردیبهشت) وارد بازار چین می‌شود. شیائومی این محصول جدید را 799 یوان چین قیمت‌گذاری کرده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 124 دلار آمریکا. به گفته شرکت سازنده، تاکنون هیچ برنامه‌ای برای عرضه این هدست در خارج از چین پیش‌بینی نشده، اما هیچ چیز قطعی نبوده و ممکن است در آینده، شاهد ورود این محصول به بازارهای دیگر هم باشیم.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا